  • Data: 2021-02-22 18:58:00
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.02.2021 o 15:58, J.F. pisze:

    > Wszystkich z ... dzialu przestepczosci gospodarczej ?

    Bo to wiadomo, kto teraz kolegą? :-P

    > Ale to juz prokuratora problem ..

    Niekoniecznie.

    > Przychod bez kosztow ... to dochod. Albo darowizna.
    > Niezgloszona :-)

    Nie każdy wpływ na rachunek jest przychodem. Co więcej, jeśli nie ma
    pewności do legalności przychodu, to nie można go opodatkować. Inaczej
    państwo stałoby się paserem. To bardziej skomplikowane, niż na pierwszy
    rzut oka wygląda.

    > W bitcoinach chcial przelac ?

    Nie wiedział, że Prokuratura nie ma takiego portfela. Zabezpieczałem już
    Bitkoiny i robiliśmy to poprzez wydrukowanie hasha i zapakowanie go do
    zalakowanej koperty, bo nikt nie wiedział, jak to inaczej zrobić.
    Zadziałało i nikt nas przy tym jak dotąd nie pozamykał, a to było kilka
    lat temu.

    > Jest jeszcze kodeks karny.
    > A tu w dodatku jesli sie "poszkodowanemu" chce monitorowac, to bedzie
    > widzial, ze ktos podkrada z portfela ...

    No o tym faktycznie nie pomyślałem. Ale rzecz praktycznie prosta nie
    jest. Po jakimś czasie "ktoś" wypłaci z portfela całość na oscylator
    gdzieś w dalekiej Azji. Dalsze śledzenie tego będzie krańcowo trudne.
    Przy odpowiednio dużej kasie może mu się nawet opłacić na słupa portfel
    zrobić i stamtąd na oscylator to rzucić.

    > Albo bardzo proste - "dzialania podejrzanego i wysokosc kwoty
    > uzasadniaja wniosek" :-)

    No ale jeśli nawet, to co dalej? Wiecznie gościa bez wyroku chcesz trzymać?

    > A Giertych to pewnie drogi adwokat, i jak mu zaplacic z zablokowanym
    > kontem :-)

    > Jak sam palce wsadzil, to jego wina, choc niekoniecznie wystarczajaca do
    > sprawy karnej.
    > A jak policjant bezprawnie potraktowal, to wina policjanta :-)

    Nie che mi się głupio przepychać, więc jedynie zwrócę uwagę, ze
    cokolwiek by tu nie nastąpiło kasy nadal nie mamy :-)

    --
    Robert Tomasik