eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve? › Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • Data: 2023-05-15 16:25:42
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Monday, May 15, 2023 at 2:50:06 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > > > Co do chargeback - zamierzasz odebrać towar, ale zcancelować zapłatę?
    > > Nie, nie odbiorę paczki, bo mnie kurier nie zastanie - nie ma mnie pod adresem z
    zamówienia.
    > >
    > > Po prostu za każdy przypadek chargebacku merchant jest obciążany opłatą, nie?
    > A rzeczywiście internety coś takiego piszą - choć raczej nie jest to "kara", a
    "opłata manipulacyjna",
    > którą jednak płaci sprzedawca.
    > Dobrze, że przy bezzasadnym chargebacku nie może zażądać obciążenia karty klienta
    ;>
    > > > jeśli towar nie jest szybkopsujący to jak dostarczą później - a nie było np.
    opcji "w sobotę albo wcale" - to podstaw
    > > > do reklamacji mieć nie będziesz.
    > > Pod warunkiem, że odebrałbym towar. Ale wyjechałem i nie mogłem odebrać - i po to
    opłaciłem usługę "dostawa w sobotę".
    > > To nie są dwa odrębne "towary" - dostawa jest istotną częścią zamówienia.
    > Na fakturze jest osobno.
    Żartujesz? Po to płacę za express, że potrzebuję dostać towar w terminie. Po terminie
    zakup mnie nie interesuje, bo nie mogę go odebrać. Gdyby mnie zapytali, czy mogą
    dostarczyć w innym terminie to, co innego.

    Ale w zamówieniu jest jednym. Jeśli zamawiasz marynarkę i pasujące do tego spodnie, a
    przysyłają tylko marynarkę to też powiesz, że OK, bo są dwie odrębne pozycje na
    fakturze?
    > Wg mnie kwestia nie jest oczywista.

    No wiesz, jak zamawiasz zestaw mebli od kompletu, to też uważasz, że jak przyślą lewy
    i środkowy segment kredensu a prawego nie, to jest w porządku?

    > Ogólnie jak chcesz im zrobić na złość to może się udać, choć trochę kasą
    ryzykujesz.
    > Prostsze by było "odstąpienie od umowy zawartej na odległość".
    > Jeśli to zrobisz przed wysyłką, to raczej nie będą mogli żądać za przesyłkę, a tym
    bardziej za powrotną.

    Prostsze, ale nieskuteczne (zwrócą kwotę 10 zł, której nie wydali na kuriera, więc
    chargebacku nie będzie). A w tym przypadku, towaru nie odebrałem, bo nie dostarczyli
    zgodnie z warunkami zamówienia. Kropka.

    > O, tu m.in. jest to, że to jednak nie jest "jeden towar" - od umowy zakupu możesz
    odstąpić bez podania przyczyny,
    > ale koszty przesyłki, w tym szczególnie zwrotu (chyba że sklep ma "darmowe" zwroty)
    ponosisz.
    > No to wtedy możesz im zrobić chargeback na przesyłkę - tu raczej bez wątpliwości,
    zapłacone za express, którego nie było.
    > I im dokopiesz, i sam sporą kaską nie ryzykujesz.

    Chcesz powiedzieć, że mogą nie zwrócić za towar, którego nie dostarczyli?

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1