eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve? › Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
  • X-Received: by 2002:a05:6870:ab07:b0:196:2e72:4bf with SMTP id
    gu7-20020a056870ab0700b001962e7204bfmr7977674oab.6.1684160743189; Mon, 15
    May 2023 07:25:43 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:6870:ab07:b0:196:2e72:4bf with SMTP id
    gu7-20020a056870ab0700b001962e7204bfmr7977674oab.6.1684160743189; Mon, 15
    May 2023 07:25:43 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border-1.nntp.ord.giganews.com!borde
    r-2.nntp.ord.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com
    !postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 15 May 2023 07:25:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=45.152.45.6;
    posting-account=aCsuLQoAAABnljeKtkSzSBCJ0GzF0J-I
    NNTP-Posting-Host: 45.152.45.6
    References: <d...@g...com>
    <d...@g...com>
    <f...@g...com>
    <e...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Injection-Date: Mon, 15 May 2023 14:25:43 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 63
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:667741
    [ ukryj nagłówki ]

    On Monday, May 15, 2023 at 2:50:06 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > > > Co do chargeback - zamierzasz odebrać towar, ale zcancelować zapłatę?
    > > Nie, nie odbiorę paczki, bo mnie kurier nie zastanie - nie ma mnie pod adresem z
    zamówienia.
    > >
    > > Po prostu za każdy przypadek chargebacku merchant jest obciążany opłatą, nie?
    > A rzeczywiście internety coś takiego piszą - choć raczej nie jest to "kara", a
    "opłata manipulacyjna",
    > którą jednak płaci sprzedawca.
    > Dobrze, że przy bezzasadnym chargebacku nie może zażądać obciążenia karty klienta
    ;>
    > > > jeśli towar nie jest szybkopsujący to jak dostarczą później - a nie było np.
    opcji "w sobotę albo wcale" - to podstaw
    > > > do reklamacji mieć nie będziesz.
    > > Pod warunkiem, że odebrałbym towar. Ale wyjechałem i nie mogłem odebrać - i po to
    opłaciłem usługę "dostawa w sobotę".
    > > To nie są dwa odrębne "towary" - dostawa jest istotną częścią zamówienia.
    > Na fakturze jest osobno.
    Żartujesz? Po to płacę za express, że potrzebuję dostać towar w terminie. Po terminie
    zakup mnie nie interesuje, bo nie mogę go odebrać. Gdyby mnie zapytali, czy mogą
    dostarczyć w innym terminie to, co innego.

    Ale w zamówieniu jest jednym. Jeśli zamawiasz marynarkę i pasujące do tego spodnie, a
    przysyłają tylko marynarkę to też powiesz, że OK, bo są dwie odrębne pozycje na
    fakturze?
    > Wg mnie kwestia nie jest oczywista.

    No wiesz, jak zamawiasz zestaw mebli od kompletu, to też uważasz, że jak przyślą lewy
    i środkowy segment kredensu a prawego nie, to jest w porządku?

    > Ogólnie jak chcesz im zrobić na złość to może się udać, choć trochę kasą
    ryzykujesz.
    > Prostsze by było "odstąpienie od umowy zawartej na odległość".
    > Jeśli to zrobisz przed wysyłką, to raczej nie będą mogli żądać za przesyłkę, a tym
    bardziej za powrotną.

    Prostsze, ale nieskuteczne (zwrócą kwotę 10 zł, której nie wydali na kuriera, więc
    chargebacku nie będzie). A w tym przypadku, towaru nie odebrałem, bo nie dostarczyli
    zgodnie z warunkami zamówienia. Kropka.

    > O, tu m.in. jest to, że to jednak nie jest "jeden towar" - od umowy zakupu możesz
    odstąpić bez podania przyczyny,
    > ale koszty przesyłki, w tym szczególnie zwrotu (chyba że sklep ma "darmowe" zwroty)
    ponosisz.
    > No to wtedy możesz im zrobić chargeback na przesyłkę - tu raczej bez wątpliwości,
    zapłacone za express, którego nie było.
    > I im dokopiesz, i sam sporą kaską nie ryzykujesz.

    Chcesz powiedzieć, że mogą nie zwrócić za towar, którego nie dostarczyli?

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1