  • Data: 2023-05-17 13:04:59
    Temat: Re: Czy ktoś ćwiczył chargeback zapłaty przez Curve?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozwiniesz troszkę opis tych doświadczeń?
    > Ja miałem raz, niedawno - jakieś sondujące (choć być może subskrypcja) internetowe
    10$ w amazonie na debetówce IKA - akurat łatwe do zrobienia, bo amazon (chyba) wciąż
    nie wymaga CVC, a debilny alior numeruje karty po kolei, przez co łatwo zgadnąć datę
    ważności - i jeszcze ich nie wznawia, tylko po 4 latach daje nowe - z nowym numerem,
    też po kolei, i zapewne z datą ważności jak po sznurku.
    > Ciekawe czy coś zmienią po mojej reklamacji - wątpię bardzo (odpusali, że nie mogą
    powiedzieć), ale sprawdzę po wakacjach.

    Obie transakcje KK milkowa -
    1. W 2019 kupowałem bilety na koncert w Budapeszcie i jak po ogłoszeniu
    pandemii
    koncert odwołano, to organizator miał zwracać za bilety, ale bardzo się
    ociągał,
    wymieniliśmy trochę korespondencji do momentu kiedy padało już tylko
    pytanie: kiedy i zostawało bez odpowiedzi. Po dwóch czy trzech
    miesiącach w końcu nie czekałem już dłużej, tylko próbowałem skorzystać
    z chargebacku.
    Nie bardzo mógł być to chargeback klasyczny, bo termin na to jest jakiś
    okreslony a tu minęło już znacznie wiecej czasu, ale w końcu bank
    powiedział, żeby reklamować, to w jakimś trybie to załatwi i załatwił.
    Bank zażadał kopii korespondencji w tej sprawie ode mnie z tym
    węgierskim organizatorem i po jakichś 2 tygodniach kasa wróciła..
    PS Skądinąd wiem, że ci, którzy płacili przelewem czekali znacznie
    dłużej - to tak apropos
    zalet płacenia KK.
    2. Kupowałem pralkę przez net w markecie, ale w momencie klikania
    były inne warunki niż te, które przyszły w potwierdzeniu odnośnie
    transportu.
    Okazało się, że to jest na palecie i mogą postawić na chodniku a dalej
    mam sobie radzić
    a przy zakupie było, że wniesienie za dodatkową opłatą i ja taką wersję
    kupiłem,
    więc anulowałem transakcję na infolinii w systemie marketu, żeby już
    nawet nie przywozili a kupiłem sobie gdzie indziej z wniesieniem. I ta
    stara transakcja wisiała w blokadach - to jasne -
    ale potem wskoczyła też na wyciąg i telefonicznie market twierdził, że u
    nich
    jest w systemie, że ja tę pralkę odebrałem. Ponieważ dzwonienie na te
    infolinie
    i gadanie z jakimis Maksami czy innymi botami mnie wkurzało, to od razu
    normalnie zareklamowałem w banku - nie żadali żadnych dokumentów i po
    kilkunastu dniach było uznanie na rachunek karty, więc pewnie sami sobie
    wyjaśnili
    te błędne obciązenia albo znaleźli te pralkę na magazynie ?