  • 11. Data: 2021-02-21 10:16:07
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Darowałbym na jakiś klasztor - i co dalej?

    -----

  • 12. Data: 2021-02-21 11:19:02
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, February 19, 2021 at 2:01:10 PM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    egral-w-sadzie-nie-odzyska-500-mln-dolarow-5023426

    Czytać, czytać, czytać!
    (Co prawda w tym przypadku trzeba czytać oryginalna wiadomość a nie popłuczyny w
    krajowych mediach...)

    Rzecz w tym, że Bank NIE CHCIAŁ zapłacić całej należności, która jest już przedmiotem
    sporu, choć ona jednak istniała. Dlatego przelać zamierzał tylko bezsporne odsetki.
    Ale przelał więcej - bo (zdaje się) większość podstawowej należności. A wierzyciel
    uznał, że skoro mu się należy, to jego. No i fakt. Płatnik kwestionuje zasadność, ale
    wpłacił - jego pech.
    To nie jest nic nadzwyczajnego. Jak nie zamierzasz zapłacić faktury, bo umowa nie
    została zrealizowana, a palec ci się omsknie i wyślesz przelew, to umarł w butach.
    Oczywiście możesz dalej dochodzić swoich praw w tym odstąpienia od umowy/zwrotu
    części/całości wpłaty, ale odebrać wpłaconej już kasy nie zdołasz do chwili
    rozstrzygnięcia sporu.

    witrak()

  • 13. Data: 2021-02-21 14:46:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ąćęłńóśźż.
    On 21.02.2021 10:16 you wrote:

    > Darowałbym na jakiś klasztor - i co dalej? -----
    Skarga pauliańska.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2021-02-21 15:09:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.02.2021 o 14:46, Pete pisze:

    > Skarga pauliańska.

    Jeśli na klasztor, to nie darowizna, a opłata za mszę. Wątpię, by sąd
    uznał to za wzbogacenie

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2021-02-21 16:00:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert Tomasik.
    On 21.02.2021 15:09 you wrote:

    > Jeśli na klasztor, to nie darowizna, a opłata za mszę. Wątpię, by
    > sąd uznał to za wzbogacenie

    Ale to na podstawie rzeczywistych spraw? Czy tylko tak sobie bez sensu
    piszesz?

    --
    Pete

  • 16. Data: 2021-02-21 17:27:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Feb 2021 19:31:10 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Ale to było kwota z niczego, tylko spłacony (przed terminem)
    > faktyczny dług.
    > Wielu dłużników spłaca kredyty przed terminem i wierzyciel może
    > domniemywać, że taka spłata jest intencjonalna.

    Ale moment. Było ustalone między stronami "teraz spłacimy tylko 8mln"
    czy nie?
    Wg kontekstu przedstawionego przez pismaków właśnie takie były
    ustalenia, więc wierzyciel nie mógł się spodziewać większej kwoty a
    tym bardziej uznać ją bezszmerowo.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-02-21 17:29:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 20 Feb 2021 23:30:28 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Do takiego celu akurat chyba najlepsze kryptowaluty. Przerzucasz na
    > jakiś portfel sprzętowy i wrzucasz do sejfiku. Jak przyjdą i
    > zapytają,
    > to mówisz, ze zgubiłeś pendriv. Nawet to zgodne z kodeksem cywilnym
    > -
    > art. 409.

    A czym to niby się różni od "nie oddam bo nie mam"? Wejdzie komornik
    na konto z -15 mln i tyle będzie warte z tego "zgubilem pendrive".

    --
    Marek

  • 18. Data: 2021-02-21 17:32:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Feb 2021 02:19:02 -0800 (PST), "witrak()"
    <w...@h...com> wrote:
    > yślesz przelew, to umarł w butach. Oczywiście możesz da
    > lej dochodzić swoich praw w tym odstąpienia od umowy/zwrotu cz?
    > ?ści/całości wpłaty, ale odebrać wpłaconej
    > już kasy nie zdołasz do chwili rozstrzygnięcia sporu.

    No i to jest zrozumiałe, natomiast w tym miejscu wchodzi prawo NY
    które mówi, że w takim przypadku nawet nie masz praw do sporu
    (odstąpienia od umowy).

    --
    Marek

  • 19. Data: 2021-02-21 22:28:21
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-02-21 17:29, Marek wrote:

    > A czym to niby się różni od "nie oddam bo nie mam"? Wejdzie komornik
    > na konto z -15 mln i tyle będzie warte z tego "zgubilem pendrive".

    upadłość konsumencka? ;)

  • 20. Data: 2021-02-22 08:13:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.02.2021 o 16:00, Pete pisze:

    > Ale to na podstawie rzeczywistych spraw? Czy tylko tak sobie bez sensu
    > piszesz?

    Tak sobie piszę, bo czasem czytuję Kodeks Cywilny "do poduszki".

    --
    Robert Tomasik