  • 31. Data: 2021-03-04 17:00:49
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2021 08:16:12 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Podałem podstawę prawną. Czy tak ciężko zajrzeć. Przeczytać. Taż to
    > jeden akapit. Różnica jest kluczowa, bo bezpodstawnie wzbogacony
    > twierdzi, że utracił bezpowrotnie i nie jest już wzbogacony.
    > Zgodnie z
    > art. 6 kc to ów chcący wejść z komornikiem na konto musi wykazać, że
    > jednak to nie jest prawda. Masz praktyczny pomysł, jak udowodnić, że
    > bezpodstawnie wzbogacony łże "kak sobaka"? :-)

    Życie wskazuje że to tak nie działa. Jeśli kasa wyszła musi wrócić
    tj. poszkodowany/wierzyciel musi stwierdzić że jego roszczenie
    zostało zaspokojone allbo komornik że egezkucja jest nieskuteczna z
    powodu braku środków/majątku. Ale to tylko zawiesza sprawę a nie
    definitywnie ją rozwiązuje.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2021-03-04 20:56:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.03.2021 o 17:00, Marek pisze:

> [...]
    > zaspokojone allbo komornik że egezkucja jest nieskuteczna z powodu braku
    > środków/majątku. Ale to tylko zawiesza sprawę a nie definitywnie ją

    Komornik dopiero, gdy sąd zasądzi zwrot. A to w tym wypadku takie pewne
    nie jest.

    --
    Robert Tomasik