  • 1. Data: 2021-02-06 09:56:48
    Temat: Inteligo - urządzenia zaufane
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
    przeglądarkę do zaufanych.
    Kj

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 2. Data: 2021-02-06 12:52:10
    Temat: Re: Inteligo - urządzenia zaufane
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 09:56, Kamil Jońca pisze:

    > Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
    > przeglądarkę do zaufanych.

    I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze
    ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-02-06 13:06:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze
    > ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

    To, że inteligo do tej pory tego nie chciało. A kiedy psd2 zaczęło
    obowiązywać?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2021-02-06 19:35:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 lutego 2021 o 13:09:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

    > To, że inteligo do tej pory tego nie chciało. A kiedy psd2 zaczęło
    > obowiązywać?

    Przecież to skarbonka, im wolno więcej.
    W ogóle się dziwię, że to wprowadzili, ciekawe, czy ktoś się upomniał (UE?)?
    Ale w sumie nie są jedyni, śp. DB możliwość wyłączenia pikacza wprowadził z rok po
    obowiązku - a to i tak tylko dla nowo wydawanych kart - a te posiadane albo trzeba
    było wymienić (chyba umieli duplikaty - bo taki santander "nie umi" - ale nie wiem,
    czy darmowe) albo czekać na odnowienie.

  • 5. Data: 2021-02-06 23:35:49
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2021-02-06 o 13:06, Kamil Jońca pisze:

    > To, że inteligo do tej pory tego nie chciało. A kiedy psd2 zaczęło
    > obowiązywać?

    To że nie pytali nie oznacza że wcześniej nie była zaufana.
    Prawdopodobnie używają czegoś bardziej zaawansowanego niż
    prymitywne potwierdzenie sms'em kilku zmiennych wysyłanych
    przez przeglądarkę.
    Coś mogło się zmienić, przeglądarka, system operacyjny,
    adresy IP których używasz, w sieci Twojego operatora
    mógł pojawić się ruch oceniany jako podejrzany, albo
    po prostu minął jakiś okres czasu po którym w końcu
    każdego weryfikują.

  • 6. Data: 2021-02-07 12:49:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 lutego 2021 o 12:52:44 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):

    > I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze
    > ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

    Nie przy transakcjach (oby) a tylko przy logowaniu.

  • 7. Data: 2021-02-07 12:53:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 6 lutego 2021 o 23:35:44 UTC+1 MarcinF napisał(a):

    > To że nie pytali nie oznacza że wcześniej nie była zaufana.
    > Prawdopodobnie używają czegoś bardziej zaawansowanego niż
    > prymitywne potwierdzenie sms'em kilku zmiennych wysyłanych
    > przez przeglądarkę.

    Uuu, "powiedziała zaawansowana skarbonka", bujać to my, a nie nas.
    Dowód - do tej pory NIGDY inteligo o SMS przy logowaniu nie pytało, więc nic im nie
    mogło "minąć" czy się zmienić.
    Takie historie to w citi czy milku, które "zaufowywują" nie przegladarkę, a
    użytkownika - i taki milek co 3 miesiące jednak SMSa chce.
    A taki santander już od ładnego ponad pól roku nie chce - i dobrze.

  • 8. Data: 2021-02-07 13:06:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > mógł pojawić się ruch oceniany jako podejrzany, albo
    > po prostu minął jakiś okres czasu po którym w końcu

    Może nawet bym się zgodził z tym co piszesz, ale nawet jeśli przyjmiemy,
    że inteligo znało moją wcześniejszą charakterystykę ruchu i nie pytało
    przy logowaniu z desktopa , to w tym czasie dostałem komputer służbowy z
    którego _też_ się logwałem. I w nim pasowwała co najwyżej przeglądarka
    (Firefox) i OS (Linux) cała reszta (jakieś sygnatury sprzętu,
    ciasteczka, ip z którego się łączyłem ) było "nowe". I nawet wtedy nie
    dostałem pytania. Więc jednak pozwolę sobie zostać przy zdaniu, że
    inteligo (i prawdopodobnie IKO) PSD2 wdrożyło jakoś niedawno.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2021-02-07 13:25:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-07 o 13:06, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > dostałem pytania. Więc jednak pozwolę sobie zostać przy zdaniu, że
    > inteligo (i prawdopodobnie IKO) PSD2 wdrożyło jakoś niedawno.

    Pyta wszystkich niezależnie od sposobu użytkowania,
    jeśli zalogujesz się z przeglądarki a nie używasz aplikacji.
    Więc raczej na pewno wprowadzili coś teraz nowego.

  • 10. Data: 2021-02-07 16:09:44
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, February 6, 2021 at 12:52:44 PM UTC+1, Robert Tomasik wrote:

    > I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze
    > ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

    Wygląda mi, że dość naiwny jesteś ;-)
    Co upgrade Firefoksa trzeba "zaufowywać komputer" (oczywiście chodzi o przeglądarkę,
    bo komputer się nie zmienia).
    Więc faktycznie, mniej pisania od aktualizacji do aktualizacji *pod warunkiem*, że
    nie masz potrzeby logować się jako inny użytkownik w tym banku.

    witrak()