  • 21. Data: 2021-02-22 08:16:12
    Temat: Re: Pomyłkowy przelew na 1 mld$
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.02.2021 o 17:29, Marek pisze:

    > A czym to niby się różni od "nie oddam bo nie mam"? Wejdzie komornik na
    > konto z -15 mln i tyle  będzie warte z tego "zgubilem pendrive".

    Podałem podstawę prawną. Czy tak ciężko zajrzeć. Przeczytać. Taż to
    jeden akapit. Różnica jest kluczowa, bo bezpodstawnie wzbogacony
    twierdzi, że utracił bezpowrotnie i nie jest już wzbogacony. Zgodnie z
    art. 6 kc to ów chcący wejść z komornikiem na konto musi wykazać, że
    jednak to nie jest prawda. Masz praktyczny pomysł, jak udowodnić, że
    bezpodstawnie wzbogacony łże "kak sobaka"? :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 22. Data: 2021-02-22 08:23:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 18:58, Marek pisze:

> [...]
    > miał przelać im jedynie odsetki w wysokości około 8 mln dolarów. "
    >
    > Czyli wcześniej była ustalona kwota 8mln i tyle powinni sie spodziewać
    > beneficjenci. Skoro otrzymali więcej to jest nienależne świadczenie.
    > Skoro np. oczekujesz na umówiony ze stroną przelew X a dostajesz 100*X
    > to jest oczywiste, że wystąpił błąd i  nie możesz twierdzić, że nie
    > wiesz że to przypadek (błąd etc) bo grozi odpowiedzialność za nienależne
    > świadczenie, oczywista oczywistość.
    > Stąd, albo przepis de facto brzmi inaczej a pismaki coś przekręciły.

    Widzę, ze Wy o czymś konkretnym tu piszecie. Początkowo było omyłkowym
    przelewie. Wiec ja się do teorii odnoszę.

    Powiedzmy, że wpada mi na konto milion złotych. nie wiem czyje. Czy za
    całkowity brak rozsądku uznacie, że do czasu ustalenia kto, co i jak
    zabezpieczę tę kwotę? Mógłbym wypłacić - bo taki mam kaprys - w gotówce
    i włożyć do sejfiku, ale boję się, że mi się nie zmieści. Więc zamieniam
    na BitCoiny, i zapisuję na sprzętowej portmonetce. No i okazuje się, że
    zapomniałem hasło.

    JA nawet Policji - czy kto tam przyjdzie z pretensjami - dam pendriv z
    portfelem. Życzę powodzenia w próbie odgadnięcia hasła i sprawdzenia,
    czy ów milion złotych tam jest. Wzbogacony nie jestem, bo dałem przecież
    portfel. A na drugim pendrivie mam drugi portfel i sobie rozsądnie z
    niego "podjadam" w miarę potrzeb.

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-02-22 12:57:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 20.02.2021 o 18:58, Marek pisze:
    > On Fri, 19 Feb 2021 18:16:09 +0100, "J.F."
    [...]
    >Widzę, ze Wy o czymś konkretnym tu piszecie. Początkowo było
    >omyłkowym

    To Marek ma jakies informacje konkretne.

> [...]

    >za
    >całkowity brak rozsądku uznacie, że do czasu ustalenia kto, co i jak

    No nie - oczywiscie bardzo rozsadne - bo jeszcze jakos znikna z konta,
    a zostaniesz oskarzony o pranie brudnych pieniedzy, czy pomoc w
    ukrywaniu majatku :-)

> [...]

    >JA nawet Policji - czy kto tam przyjdzie z pretensjami - dam pendriv
    >portfelem. Życzę powodzenia w próbie odgadnięcia hasła i sprawdzenia,

    Sprawdzic czy srodki tam sa, to sie chyba da - przelew jest publiczny,
    wylew tez ...

    Ale to juz musisz kolegow spytac, co oni na to :-)
    Zwykla kradziez, niefrasobliwosc, przywlaszczenie.

    I w US tez warto spytac, bo oni chyba maja na to swoje poglady :-)

    Ale ale ... czy nie powinies rzeczy znalezionej odniesc do wlasciwych
    organow ?
    Srodki na koncie to nie rzecz, ale moze by tak nalezalo przelac na
    konto komendy/policjanta :-P

    >Wzbogacony nie jestem, bo dałem przecież
    >portfel. A na drugim pendrivie mam drugi portfel i sobie rozsądnie z
    >niego "podjadam" w miarę potrzeb.

    A to juz kradziez, czy przestepstwo komputerowe ?

    Ale .. aby cwaniak tak nie robil, to przeciez trzeba go zamknac do
    wyjasnienia sprawy :-P

    Tylko co wtedy, jak powie ze hasla zapomnial jak go policja
    potraktowala pradem czy palka ... policja powinna wlascicielowi
    wyplacic odszkodowanie ?

    J.

  • 24. Data: 2021-02-22 15:00:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 12:57, J.F. pisze:

    > Sprawdzic czy srodki tam sa, to sie chyba da - przelew jest publiczny,
    > wylew tez ...

    O tym, nie pomyślałem faktycznie.

    > Ale to juz musisz kolegow spytac, co oni na to :-)

    Wszystkich? Niektórych? Tych, co mają imiona na literę "B" i czemu nie "D"?

    > Zwykla kradziez, niefrasobliwosc, przywlaszczenie.

    Boje się, że wykazanie tego może nie być oczywiste.

    > I w US tez warto spytac, bo oni chyba maja na to swoje poglady :-)

    Podatekl jest od dochodu, a nie przychodu.

    > Ale ale ... czy nie powinies rzeczy znalezionej odniesc do wlasciwych
    > organow ?
    > Srodki na koncie to nie rzecz, ale moze by tak nalezalo przelac na konto
    > komendy/policjanta :-P

    Jest kontro "sum depozytowych". I on miał taki zamiar, tylko hasło się
    mu gdzieś zagubiło :-)

    > A to juz kradziez, czy przestepstwo komputerowe ?

    Wiesz, zastanawiam sie nad praktycznym aspektem. Nie twierdze, ze to
    kryształowo etycznie działanie by było, ale w świetle kodeksu cywilnego
    niekoniecznie sparwa do "ugryzienia".

    > Ale .. aby cwaniak tak nie robil, to przeciez trzeba go zamknac do
    > wyjasnienia sprawy :-P

    Wiesz, zatrzymać pewnie by się dało, ale żeby wniosek o areszt napisać,
    to jednak trzeba jakiś sensowny zarzut sklecić. A to nie wydaje mi się
    wcale proste.

    > Tylko co wtedy, jak powie ze hasla zapomnial jak go policja potraktowala
    > pradem czy palka ... policja powinna wlascicielowi wyplacic odszkodowanie ?

    A jak sam palce włożył do gniazdka, to coś zmienia? Albo zakochał się?

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-02-22 15:58:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >O tym, nie pomyślałem faktycznie.

    >Wszystkich? Niektórych? Tych, co mają imiona na literę "B" i czemu
    >nie "D"?

    Wszystkich z ... dzialu przestepczosci gospodarczej ?

    >Boje się, że wykazanie tego może nie być oczywiste.

    Ale to juz prokuratora problem ..

    >Podatekl jest od dochodu, a nie przychodu.

    Przychod bez kosztow ... to dochod. Albo darowizna.
    Niezgloszona :-)

    >Jest kontro "sum depozytowych". I on miał taki zamiar, tylko hasło
    >się
    >mu gdzieś zagubiło :-)

    W bitcoinach chcial przelac ?

    >Wiesz, zastanawiam sie nad praktycznym aspektem. Nie twierdze, ze to
    >kryształowo etycznie działanie by było, ale w świetle kodeksu
    >cywilnego
    >niekoniecznie sparwa do "ugryzienia".

    Jest jeszcze kodeks karny.
    A tu w dodatku jesli sie "poszkodowanemu" chce monitorowac, to bedzie
    widzial, ze ktos podkrada z portfela ...

> [...]
    >napisać,
    >to jednak trzeba jakiś sensowny zarzut sklecić. A to nie wydaje mi

    Albo bardzo proste - "dzialania podejrzanego i wysokosc kwoty
    uzasadniaja wniosek" :-)
    A Giertych to pewnie drogi adwokat, i jak mu zaplacic z zablokowanym
    kontem :-)

    >A jak sam palce włożył do gniazdka, to coś zmienia? Albo zakochał
    >się?

    Jak sam palce wsadzil, to jego wina, choc niekoniecznie wystarczajaca
    do sprawy karnej.
    A jak policjant bezprawnie potraktowal, to wina policjanta :-)

    J.

  • 26. Data: 2021-02-22 18:24:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Problem??
    Problemem każdej służby jest dotrwać do emerytury (czy tam stanu spoczynku, podobny
    pies), a nie jakieś "zarzuty", no chyba że dla
    statystyki (patrz punkt pierwszy).

    -----

  • 27. Data: 2021-02-22 18:58:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2021 o 15:58, J.F. pisze:

    > Wszystkich z ... dzialu przestepczosci gospodarczej ?

    Bo to wiadomo, kto teraz kolegą? :-P

    > Ale to juz prokuratora problem ..

    Niekoniecznie.

    > Przychod bez kosztow ... to dochod. Albo darowizna.
    > Niezgloszona :-)

    Nie każdy wpływ na rachunek jest przychodem. Co więcej, jeśli nie ma
    pewności do legalności przychodu, to nie można go opodatkować. Inaczej
    państwo stałoby się paserem. To bardziej skomplikowane, niż na pierwszy
    rzut oka wygląda.

    > W bitcoinach chcial przelac ?

    Nie wiedział, że Prokuratura nie ma takiego portfela. Zabezpieczałem już
    Bitkoiny i robiliśmy to poprzez wydrukowanie hasha i zapakowanie go do
    zalakowanej koperty, bo nikt nie wiedział, jak to inaczej zrobić.
    Zadziałało i nikt nas przy tym jak dotąd nie pozamykał, a to było kilka
    lat temu.

    > Jest jeszcze kodeks karny.
    > A tu w dodatku jesli sie "poszkodowanemu" chce monitorowac, to bedzie
    > widzial, ze ktos podkrada z portfela ...

    No o tym faktycznie nie pomyślałem. Ale rzecz praktycznie prosta nie
    jest. Po jakimś czasie "ktoś" wypłaci z portfela całość na oscylator
    gdzieś w dalekiej Azji. Dalsze śledzenie tego będzie krańcowo trudne.
    Przy odpowiednio dużej kasie może mu się nawet opłacić na słupa portfel
    zrobić i stamtąd na oscylator to rzucić.

    > Albo bardzo proste - "dzialania podejrzanego i wysokosc kwoty
    > uzasadniaja wniosek" :-)

    No ale jeśli nawet, to co dalej? Wiecznie gościa bez wyroku chcesz trzymać?

> [...]
    > sprawy karnej.
    > A jak policjant bezprawnie potraktowal, to wina policjanta :-)

    Nie che mi się głupio przepychać, więc jedynie zwrócę uwagę, ze
    cokolwiek by tu nie nastąpiło kasy nadal nie mamy :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 28. Data: 2021-02-23 18:45:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Bo to wiadomo, kto teraz kolegą? :-P

    niekolegow tez spytac mozna :-)

    >Niekoniecznie.

    Im wczesniej sie prokuratorowi przekaze, tym bardziej d* kryta :-)

> [...]
    >Inaczej
    >państwo stałoby się paserem. To bardziej skomplikowane, niż na

    Hm, moze i skomplikowane, ale czy nazywasz sie Rydzyk?
    Bo obawiam sie, ze US nie bedzie sie zastanawial nad komplikacjami,
    tylko konta zajmie i decyzje przysle :-)

> [...]
    >zalakowanej koperty, bo nikt nie wiedział, jak to inaczej zrobić.
    >Zadziałało i nikt nas przy tym jak dotąd nie pozamykał, a to było

    Dobrze, ze powodz nie zalala koperty :-)

> [...]
    >Przy odpowiednio dużej kasie może mu się nawet opłacić na słupa
    >portfel
    >zrobić i stamtąd na oscylator to rzucić.

    No i dlatego trzeba podejrzanego zamknac, az do konca mataczenia :-)

    >No ale jeśli nawet, to co dalej? Wiecznie gościa bez wyroku chcesz
    >trzymać?

    Stac go na adwokata ? To mozna wiecznie :-)

    >Nie che mi się głupio przepychać, więc jedynie zwrócę uwagę, ze
    >cokolwiek by tu nie nastąpiło kasy nadal nie mamy :-)

    Ale jesli to wina policjanta, to Policja musi wyplacic odszkodowanie !

    J.

  • 29. Data: 2021-03-04 02:49:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:60339c24$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Sprawdzic czy srodki tam sa, to sie chyba da - przelew jest
    > publiczny, wylew tez ...

    wlew i wylew haha :)

    wlew się źle kojarzy.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 30. Data: 2021-03-04 16:56:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2021 08:23:43 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przecież
    > portfel. A na drugim pendrivie mam drugi portfel i sobie rozsądnie z

    To jest bardzo proste, takie oddanie pendrive jest bezskuteczne
    (środki niedostępne) ergo egezkucja nadal wisi aż do zaspokojenia.
    Każdy by tak mówił zgubiłem/nie mam/wydałem i co mi zrobicie.

    --
    Marek