  • 1. Data: 2021-02-20 00:59:30
    Temat: Pracownicze Fundusze Inwestycyjne
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Czy ktoś z kolegów ma jakiekolwiek sensowne argumenty za lub przeciw
    przystąpieniu do Pracowniczych Funduszy Inwestycyjnych? Poproszono mnie
    o pomoce. Poczytałem strony.

    Osoba: kobieta, miesięczny dochód około 4.000 zł netto. Wychodzi mi, że
    sama może odkładać tam 50~100 zł. Państwo jej dopłaci jakieś 2.400 zł z
    rat rocznych i 250 zł "na powitanie". Pracodawca dokładać będzie
    miesięcznie też około 100 zł, więc teoretycznie powinno się opłacać, ale
    coś podejrzewam, że gdzieś tu jest "haczyk".
    --
    Robert Tomasik

  • 2. Data: 2021-02-20 13:29:58
    Temat: Re: Pracownicze Fundusze Inwestycyjne
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > przystąpieniu do Pracowniczych Funduszy Inwestycyjnych?

    Mówisz o PPK, na które w tej chwili się decydują pracownicy budżetówki?
    Bo raczej nie o PPE, które jest w nielicznych instytucjach, ale od dawna.

    > Państwo jej dopłaci jakieś 2.400 zł z rat rocznych

    240 zł. Państwo :-D

    > Pracodawca dokładać będzie
    > miesięcznie też około 100 zł, więc teoretycznie powinno się opłacać, ale
    > coś podejrzewam, że gdzieś tu jest "haczyk".

    Jest, i to kilka.
    Po pierwsze, pracodawca nie dopłaca "z powietrza". Chodzą słuchy, że
    pracodawcy likwidują premie i podwyżki. Z drugiej strony - budżetówka
    wizerunkowo będzie naciskać na masowe nierezygnacje.
    Po drugie, od dopłat płaci się podatki. A więc pensja miesięczna będzie
    mniejsza o więcej, niż te 100 zł co się odkłada "z własnego".
    Po trzecie, cała ta kwota jest "inwestowana" w mechanizmy rządowe, co
    nie musi przynieść zysku (a naganiacze bardzo się wiją, żeby tego nie
    pokazywać naganianym).
    Po czwarte, możesz wypłacać na bieżąco, ale praktycznie tylko to, co sam
    dopłaciłeś (podatek z pktu 2), a reszta idzie do rządu.
    Po piąte, ile taka osoba zbierze? 100 zł miesięcznie z dopłatami to jest
    3000 rocznie, to jest 30 tysi co 10 lat, plus jakiś procent z
    inwestycji. Jeśli ktoś w budżetówce ma 4k netto, to jest raczej ze
    stażem, więc ma, załóżmy, 40-kilka lat, czyli 20 lat do emerytury. 60
    tysi rozłóż na oczekiwane 20 lat emerytury.

    Ale teoretycznie masz rację, dopłaty robią niezłą rentowność. Teoretycznie.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2021-02-20 13:47:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > miesięcznie też około 100 zł, więc teoretycznie powinno się opłacać, ale
    > coś podejrzewam, że gdzieś tu jest "haczyk".

    Co to są te PFI?
    To jest coś dla krewnych i znajomych królika, że państwo dopłaca rocznie
    aż 2400?
    Jeśli faktycznie to zgadzam się z Tobą, że jest sens wpłacić 50*12=600
    aby dostać 2400.
    P.G.

  • 4. Data: 2021-02-20 15:12:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 13:47, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > aż 2400?
    > Jeśli faktycznie to zgadzam się z Tobą, że jest sens wpłacić 50*12=600

    Nic się nie dostanie.
    Jak się uzbiera, to się znacjonalizuje.

  • 5. Data: 2021-02-20 17:04:13
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.02.2021 00:59, Robert Tomasik wrote:
    > Czy ktoś z kolegów ma jakiekolwiek sensowne argumenty za lub przeciw
    > przystąpieniu do Pracowniczych Funduszy Inwestycyjnych? Poproszono mnie
    > o pomoce. Poczytałem strony.

    Jak nie ten sam rząd, to następny znacjonalizuje tak samo jak z OFE. Nie
    ma co się łudzić. Pomysły rządu na to żebyś zarobił, trzeba traktować
    identycznie jak wiadomości że wygrałeś tablet i wystarczy zadzwonić żeby
    odebrać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2021-03-09 21:33:44
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > miesięcznie też około 100 zł, więc teoretycznie powinno się opłacać, ale
    > coś podejrzewam, że gdzieś tu jest "haczyk".

    Nie decydować się na żadne opcje "domyślne" które ONI wymyslaja, bo ONI
    już wymyslili, tak, aby oskubać i tak juz oskubanego obywatela.