  • 1. Data: 2021-02-04 18:33:21
    Temat: oprocentowanie lokat - gdzie przenieść oszczędności
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Hej,

    Oprocentowanie lokat w bankach zeszło do absurdalnych poziomów w
    porównaniu z inflacją, ciężko jest znaleźć lokatę z oprocentowaniem
    powyżej 0,4% w skali roku. W związku z tym pytanie - gdzie przenieść
    oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.
    Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie),
    rachunek za granicą?

    Pozdr,
    --
    L E P E K

  • 2. Data: 2021-02-04 20:37:39
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 04.02.2021 o 18:33, LEPEK pisze:
> [...]
    > oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.
    > Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie),

    fundusze pieniężne, najniższe ryzyko, ale też potencjał zysku niewielki
    następnie masz obligacje skarbowe
    obligacje korporacyjne
    i już bardziej ryzykowne papiery

    a złoto?
    potrafi stracić (lub zyskać) ponad 1% dziennie, dlatego odradzam jeżeli
    głównie o bezpieczeństwie myślisz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2021-02-05 07:44:01
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.02.2021 Robert_DF <r...@g...com> napisał/a:

    > fundusze pieniężne, najniższe ryzyko, ale też potencjał zysku niewielki
    > następnie masz obligacje skarbowe
    > obligacje korporacyjne
    > i już bardziej ryzykowne papiery

    Do tej listy dorzuciłbym jeszcze fundusze indeksowe (w Polsce
    np. inPZU) tudzież ETFy. Można rozważyć inwestowanie części w pożyczki
    (jak np. Mintos). I, jak to mówią, nie wkładać wszystkich jajek
    do jednego koszyka.

    > a złoto?
    > potrafi stracić (lub zyskać) ponad 1% dziennie, dlatego odradzam jeżeli
    > głównie o bezpieczeństwie myślisz

    Dokładnie. Ja bym powiedział, że jeśli myślisz o złocie, to wyłącznie
    fizyczne, na długi termin i bardziej nie jako inwestycja,
    a zabezpieczenie przed krachem.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2021-02-05 10:19:21
    Od: pasztab <p...@g...com>

    torsdag 4 februari 2021 kl. 18:32:58 UTC+1 skrev LEPEK:
> [...]
    > oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.
    > Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie),

    https://ideabank.ua/uk/deposits
    Ktos to przerabial? 9,5% na rok, 8 do 8,75% na 3 i 6 miesiecy przy inflacji 3,8- 5%
    Jak z gwarancjami? Trzeba miec ukrainskie papiery?
    Przy destabilizacji hrywny to raczej kiepski biznes, ale zakladajac, ze kurs do PLN,
    EUR jest stabilny?

  • 5. Data: 2021-02-05 10:40:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Feb 2021 18:33:21 +0100, w <rvhb48$f1u$1$LEPEK@news.chmurka.net>, LEPEK
    <g...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.
    > Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie),

    Sprawdzić rankingi i zyski przez ostatnie lata funduszy pieniężnych lub
    obligacyjnych.

  • 6. Data: 2021-02-05 18:08:22
    Od: Adam Sadowski <a...@g...com>

    Tak, obligacje. Ja wszystkie kończące mi się lokaty przenoszę stopniowo na 4 letnie
    obligacje skarbowe. Pierwszy rok 1,3%, następne lata przy obecnej inflacji powinno
    być znacznie lepiej.

  • 7. Data: 2021-02-06 22:54:05
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    W dniu 2021.02.04 o 18:33, LEPEK pisze:
> [...]
    > oszczędności? Priorytetem jest bezpieczeństwo i ochrona kapitału.
    > Horyzont czasowy 1-5 lat. Jakieś obligacje, złoto (ale nie fizycznie),

    Żont specjalnie przy pomocy swojego prezesa NBP i RPP obniżył stopy
    procentowe, tak, aby ludziom nie opłacało się nieść pieniędzy do
    komercyjnych banków, a jednoczesnie daja jakiś tam procent na
    obligacjach skarbowych, aby ludzie pożyczali pieniądze tym darmozjadom.

    Teraz to tak jak tu pisali jedyna lepsza inwestycja to obligacje skarbu
    państwa lub fundusze skarbowe, bezpieczne.

  • 8. Data: 2021-02-07 15:02:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Henryk Hajdan <h...@g...com> writes:

> [...]
    >
    > Teraz to tak jak tu pisali jedyna lepsza inwestycja to obligacje
    > skarbu państwa lub fundusze skarbowe, bezpieczne.

    Rząd przede wszystkim po to obniżył stopy procentowe (oraz robi wszystko
    w celu zwiększenia inflacji, a wcześniej pozbywał się zadłużenia
    denominowanego w walutach obcych), żeby jak najwięcej "podatku
    inflacyjnego" wyciągnąć ze społeczeństwa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2021-02-07 16:17:13
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Sunday, February 7, 2021 at 3:02:49 PM UTC+1, Krzysztof Halasa wrote:
    > Henryk Hajdan <h...@g...com> writes:
    [...]
> [...]
    > denominowanego w walutach obcych), żeby jak najwięcej "podatku
    > inflacyjnego" wyciągnąć ze społeczeństwa.

    To jest rzecz pewna, niestety. Zresztą mogę się założyć, że takie plany powstały już
    wcześniej, a pandemia tylko ułatwiła ich przeprowadzenie, no i wymusiła większą skalę
    "przekrętu w majestacie prawa."

    witrak()

  • 10. Data: 2021-02-07 16:19:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, February 5, 2021 at 10:19:22 AM UTC+1, pasztab wrote:

> [...]

    > Jak z gwarancjami? Trzeba miec ukrainskie papiery?
    > Przy destabilizacji hrywny to raczej kiepski biznes, ale zakladajac, ze kurs do

    To jest rozważanie lokaty walutowej.
    A jakieś inne waluty, bardziej stabilne?

    witrak()