  • 11. Data: 2004-02-18 23:31:26
    Temat: Re: zajecie konta przez US
    Od: "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > A ponadto zawsze jest jakas kwota wolna od zajecia (nie pamietam ile),
    > ktorej zajac nie wolno chocby sie US nalezalo milion.

    no nie do konca, US moze zajac cale konto, z tego co pamietam to oczywiscie
    masz kwtoe wolna od zajecia ktora mozesz dysponowac (pow 3xsr. krajowe
    wynagr. w/g ostatnich statystyk GUS) tzn robic przelewy (mocno utrudnione)
    lub wyplacac w oddzialach banku (mniej utrudnione ale jednak wciaz) chyba ze
    masz do splacenia alimenty, to o ich kwote tez sie pomniejsza kw. wolna od
    zajecia
    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2004-02-18 23:41:31
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> writes:

    > Treść dyspozycji kierowanej do banku (poniżej) czyni działanie
    > BZ WBK uzasadnionym. Nie ma tam mowy o zablokowaniu kwoty do
    > wysokości należności. Inna rzecz, że np. mBank blokuje kwotę
    > zajętej wierzytelności i ani grosza więcej ;)

    Tia? Nie dalej jak 3 tygodnie temu ktoś strasznie marudził na grupie
    że mu dla 100 zł mandatu mbank zablokował całe konto z grubym
    wsadem...

  • 13. Data: 2004-02-19 00:00:25
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    Czy na zapytanie klienta o wpłynięcie (lub nie) jakiegoś tytułu
    egzekucyjnego bank ma obowiązek odpowiedzieć ?
    JaC

  • 14. Data: 2004-02-19 08:07:08
    Od: "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl>

    666 wrote:
    > Czy na zapytanie klienta o wpłynięcie (lub nie) jakiegoś tytułu
    > egzekucyjnego bank ma obowiązek odpowiedzieć ?
    > JaC
    oczywiście

  • 15. Data: 2004-02-19 08:25:22
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl> napisał w wiadomości

    > e tam, przelew bank Ci zrobi na wierzyciela, po czym US wysle pismo do
    > banku ze należność została spłacona, po czym wreszcie bank (tzn jak
    dostanie
    > pismo, a nie jak zostanie poinformowany przez US) zdejmie zajecie konta i
    > wszystko wróci do normy...

    dzwonilem do banku - moge przyjsc do oddzialu macierzystego i wyplacic 3
    srednie krajowe - mam tez napisac im zlecenie na pismie o zrobienie przelewu
    do US na zaległą kwote, wtedy moze szybciej mi reszte kasy odblokują - dziwi
    mnie jednak to, ze wczoraj jak bylem w innym oddziale nic mi nie chcieli
    wyplacic, a wg prawa powinni

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2004-02-19 11:00:16
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > podstawie??).
    >
    > ale zawsze przyłaził miły Pan, brał od 100 zł mandatu 10 zł kosztów - i
    było
    > po sprawie

    Najwyraźniej ten "miły pan" uznał że są prostsze i bezpieczniejsze (z jego
    perspektywy) sposoby na ściagnięcie mandatu - niżwizyta u dłużnika i
    ryzykowanie zarobienia widłami w plecy

  • 17. Data: 2004-02-19 11:04:40
    Od: " 666" <6...@p...polbox.com>

    Ciekawi mnie taka sytuacja: masz saldo -0,01 zł (powiedzmy: cokolwiek na
    debecie), wpływa tytuł egzekucyjny z US, bank oczywiście nie ma z czego
    przelać więc nie wykonuje tytułu (choć w niektórych bankach być może jest
    ryzyko, że zrealizują w ramach linii kredytowej).
    Jak długo w banku taki tytuł "leży"?
    Np. 3 dni, czy raczej do skutku, np. za dwa tygodnie masz dostać wypłatę i
    wiadomo, że saldo już nie_będzie ujemne...
    JaC

  • 18. Data: 2004-02-19 11:12:10
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> napisał w wiadomości
    > Najwyraźniej ten "miły pan" uznał że są prostsze i bezpieczniejsze (z jego
    > perspektywy) sposoby na ściagnięcie mandatu - niżwizyta u dłużnika i
    > ryzykowanie zarobienia widłami w plecy

    nigdy go nie straszyłem - nigdy tez nie chciałem reszty.... więc nie wiem co
    sie stało ;)

  • 19. Data: 2004-02-19 13:11:34
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Tia?

    Mi w ubiegłym roku zablokowali tylko kwotę należności.
    Myślałem, że to reguła - tym bardziej, że sensowna ;)

    --
    Jakub Berent

  • 20. Data: 2004-02-19 18:04:18
    Od: "Maxx" <m...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości

    > Mi w ubiegłym roku zablokowali tylko kwotę należności.
    > Myślałem, że to reguła - tym bardziej, że sensowna ;)
    >
    > --
    > Jakub Berent

    W moim przypadku także zablokowali tylko kwotę zaległości...
    Ale w US nie zauważyli, że kilka miesięcy wcześniej mandat został zapłacony

    Jacek