  • 1. Data: 2004-02-18 19:08:36
    Temat: zajecie konta przez US
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Witam,
    poszedlem sobie dzis do BZ WBK wyplacic pare $ i kilka tysięcy zł a tam miła
    Pani mówi, że mam zablokowane konto. Równoczesnie dzwoni siostra z info, ze
    przyszło pismo z US, że na wniosek UW w Poznaniu mam zablokowane konto z
    powodu nie zaplacenia za mandat .... 100 zł. Kiedyś miałem podobną
    sytuacje, ale zdjęto mi z konta zaległą kwote i było po sprawie. A teraz
    zablokowano środki kilkaset razy przewyższające kwote mandatu... czy to jest
    zgodne z prawem? Pisemko z US będę miał w ręce dopiero jutro ....

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-18 19:29:37
    Temat: Re: zajecie konta przez US
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    Treść dyspozycji kierowanej do banku (poniżej) czyni działanie
    BZ WBK uzasadnionym. Nie ma tam mowy o zablokowaniu kwoty do
    wysokości należności. Inna rzecz, że np. mBank blokuje kwotę
    zajętej wierzytelności i ani grosza więcej ;)

    "Na podstawie art. 80 par. 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r.
    o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 110, poz 968 z późn. zm.), zwanej dalej 'ustawą', wzywa się
    ww. bank (oddział), aby bez zgody organu egzekucyjnego nie
    dokonywał wypłat z rachunków bankowych lecz bezzwłocznie
    przekazał zajętą kwotę organowi egzekucyjnemu na pokrycie
    dochodzonych należności."

    --
    Jakub Berent

  • 3. Data: 2004-02-18 19:34:21
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonywał wypłat z rachunków bankowych lecz bezzwłocznie
    > przekazał zajętą kwotę organowi egzekucyjnemu na pokrycie

    ale mi z rachunku nic nie ubyło ...
    a jakbym chciał zapłacić to nie mam jak bo konto zablokowane

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-02-18 20:53:07
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > ale mi z rachunku nic nie ubyło ...

    Prawo przewiduje kwotę wolną od egzekucji i bank - zanim
    dokona spłaty w ramach tej kwoty - jest zobowiązany zapytać
    o zgodę właściciela konta.

    > a jakbym chciał zapłacić to nie mam jak bo konto zablokowane

    Szeregowi pracownicy banku bywają niedoinformowani w tym
    temacie. Warto zwrócić się bezpośrednio do działu, który
    podejmuje decyzję o założeniu blokady. Tam na pewno znają
    dalszą procedurę. Jeżeli bank otrzymał już wezwanie do
    uregulowania należności, nie ma co wychodzić przed orkiestrę
    i dokonywać spłaty we własnym zakresie. Zwróć się co najwyżej
    do banku o pilne przelanie należnej kwoty do US.

    --
    Jakub Berent

  • 5. Data: 2004-02-18 21:01:01
    Od: "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl>

    gasper wrote:
    > a jakbym chciał zapłacić to nie mam jak bo konto zablokowane

    e tam, przelew bank Ci zrobi na wierzyciela, po czym US wysle pismo do
    banku ze należność została spłacona, po czym wreszcie bank (tzn jak dostanie
    pismo, a nie jak zostanie poinformowany przez US) zdejmie zajecie konta i
    wszystko wróci do normy...

  • 6. Data: 2004-02-18 21:10:47
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dostanie
    > pismo, a nie jak zostanie poinformowany przez US) zdejmie zajecie konta i

    czyli jakieś 2 tygodnie z głowy - teraz mam nauczke, ze nie tylko do karty,
    którą płace w necie musze mieć osobne konto ale i do zwrotu podatków też
    ;-))))

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-02-18 21:54:58
    Od: "X-man" <l...@...P.A.M.interia.pl>

    gasper wrote:

    > czyli jakieś 2 tygodnie z głowy - teraz mam nauczke, ze nie tylko do
    > karty, którą płace w necie musze mieć osobne konto ale i do zwrotu
    > podatków też ;-))))

    nie koniecznie, jak Ci sie poszczesci to nawet w 4-5 dni dasz rade, zajecie
    z konta zdejma Ci od reki (oczywiscie dowiesz sie ze standardowo ok dwa dni
    robocze, a najprawdopodobniej kilka) ale powinni to zrobic tylko jak dostana
    pismo, no i teraz pozostaje qwestia jak US potraktuje sprawe, pozostaje Ci
    tylko miec cicha nadzieje ze nie oleja Ciebie tak jak Ty ich mandatu :)

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2004-02-18 22:15:18
    Od: "Rafal" <r...@o...pl>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > zgodne z prawem? Pisemko z US będę miał w ręce dopiero jutro ....

    Hmm, IMHO działąnie nie do końca zgodne z prawem - US nie może zablokowac
    kwoty większej niż nalezność + koszty egzekucji (a jeśłi może - to na jakiej
    podstawie??).
    A następnym razem - no cóz, czasy pzrzepadania mandatów się skończyły więc
    lepiej nie doprowadzać do takich sytuacji

  • 9. Data: 2004-02-18 22:50:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafal" <r...@o...pl> writes:

    > Hmm, IMHO działąnie nie do końca zgodne z prawem - US nie może zablokowac
    > kwoty większej niż nalezność + koszty egzekucji

    A ponadto zawsze jest jakas kwota wolna od zajecia (nie pamietam ile),
    ktorej zajac nie wolno chocby sie US nalezalo milion.

    MJ

  • 10. Data: 2004-02-18 23:04:45
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "Rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    podstawie??).
    > A następnym razem - no cóz, czasy pzrzepadania mandatów się skończyły więc
    > lepiej nie doprowadzać do takich sytuacji

    ale zawsze przyłaził miły Pan, brał od 100 zł mandatu 10 zł kosztów - i było
    po sprawie