  • 181. Data: 2009-12-20 10:42:18
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Gru, 22:29, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Rachunek za prad, gaz czy wode potrzebny jest do zalozenia konta?
    > Powiedz, ze jaja sobie robisz?

    Tam nie ma dowodów osobistych. Jak ma udowodnić adres zamieszkania ?

  • 182. Data: 2009-12-20 10:46:08
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Gru, 22:33, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > On pisze poważnie... zdziwiony? :)
    > No ale Polska i tak jest w czarnej d... pod względem bankowych procedur :)

    Valdi, dobrze wiesz, że w UK nie ma tzw. "zameldowania" ani dowodów
    osobistych. Jak inaczej udowodnić adres zamieszkania ? Tam waadza wie
    tyle o obywatelu, ile musi, a nie wszystko. Wkrótce w PL biurwa za
    naciśnięciem klawisza będzie wiedziała o Tobie wszystko, od
    wynagrodzenia po przebyte choroby. Rzecz jasna, dla Twojego dobra..;-)

  • 183. Data: 2009-12-20 10:47:26
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 19 Gru, 22:36, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > w Polsce NIE musisz potwierdzac adresu! NIE MA takiego obowiazku,
    > wystarczy TYLKO dowod osobisty

    Tyle, że dowód osobisty to jednocześnie domniemanie prawdziwości
    danych, które z niego wynikają, stąd bank nie zadaje dodatkowych
    pytań.

  • 184. Data: 2009-12-20 10:52:52
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "szczurwa"
    d.googlegroups.com

    > Valdi, masz coś przeciw czekom ?

    Jedną rzecz - czas ich realizacji i ogólna kłopotliwość tego rozwiązania -
    do teraz pamiętam ile czasu czekałem na realizację kilku czeków z USA jakie
    otrzymałem w poprzedniej dekadzie :)

    Piszesz jeszcze o czekach w przypadku działalności gospodarczej, że ci ich
    brakuje itp. - możesz mi wyjaśnić dlaczego? Może ja jestem za głupi i jakoś
    nie potrafię wyobrazić sobie innej formy rozliczenia niż gotówka, przelew
    bądź karta.

    Pozdrawiam.

  • 185. Data: 2009-12-20 10:58:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 11:42, szczurwa wrote:

    > Tam nie ma dowodów osobistych. Jak ma udowodnić adres zamieszkania ?

    A po co ma w ogole to udowadniac?

    Zakladalem np. konto w Niemczech, podajac adres zamieszkania w Niemczech.
    Nie musialem sie legitymowac zadnymi rachunkami za gaz, wode, czy
    cholera wie jeszcze co (ktore to rachunki oplaca formalnie moja zona,
    majaca inne nazwisko, a rachunki dostajemy droga elektroniczna, wiec
    nawet jakbym chcial, nie mialbym co pokazac).

    Wystarczylo, ze pokazalem paszport (w ktorym zadnych adresow nie ma).

    Wielki Brat patrzy?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 186. Data: 2009-12-20 10:59:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 11:47, szczurwa wrote:

    > Tyle, że dowód osobisty to jednocześnie domniemanie prawdziwości
    > danych, które z niego wynikają, stąd bank nie zadaje dodatkowych
    > pytań.

    A w Wielkiej Brytanii dowodem tozsamosci jest wydruk rachunku za prad?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 187. Data: 2009-12-20 11:06:34
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 00:36, rafal <r...@n...none> wrote:

    > Czy by? Patrz, a rok temu pewien bank kilkudziesi ciu tysi com klient w
    > podarowa w a nie po 100 z , taki mia kaprys! :-)

    Nie podarował, a zapłacił za udział w konkursie i otwarcie rachunku.
    Trochę to dalekie od pojęcia darowizny, tak w prawnym, jak i potocznym
    tego słowa rozumieniu.

  • 188. Data: 2009-12-20 11:12:02
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 20.12.2009 11:31, szczurwa wrote:

    > Valdi, masz coś przeciw czekom ? Uzywałem wiele lat, chwaląc sobie.
    > Karta bankomatowa to ułamek funkcjonalności, jaką nosi w sobie czek.
    > Bardzo żałuję, że praktycznie zniknęły z obrotu w Polsce, za to maja
    > się świetnie w Rzeszy czy UK.

    W Niemczech maja sie swietnie?

    Szczerze mowiac, nie znam sklepu czy instytucji w Niemczech, gdzie mozna
    by placic czekiem.

    Generalnie wszyscy (sklepy, instytucje) akceptuja platnosc przelewem,
    czesto karta (czasem za dodatkowa oplata), PayPalem (najczesciej za
    dodatkowa oplata).

    Ale czeki?

    Ostatni raz, gdzie widzialem akceptacje czekow, to byla instytucja pt.
    "Ambasada Socjalistycznej Republiki Wietnamu". I nawet tam, mimo ze na
    formularzach (ksero ksera z ubieglego wieku) pisza "przyjmujemy tylko
    czeki, prosze nie zalaczac gotowki!" - gotowke przyjmuja jak
    najbardziej, bo wiedza, ze wiekszosc ludzi po prostu nie ma czekow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 189. Data: 2009-12-20 11:14:35
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 20 Gru, 11:59, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > A w Wielkiej Brytanii dowodem tozsamosci jest wydruk rachunku za prad?

    Nie, ale może byc dowodem miejsca zamieszkania, zwłaszcza, jak jest
    opatrzony Twoim nazwiskiem i adresem miejsca dostawy mediów. Ja kiedyś
    dawno temu, początek lat '90, otwierałem konto na podstawie paszportu
    z wizą "edukacyjną" i świstka ze szkoły językowej.

  • 190. Data: 2009-12-20 11:22:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    szczurwa <s...@g...com> writes:

> [...]
    > Karta bankomatowa to ułamek funkcjonalności, jaką nosi w sobie czek.
    > Bardzo żałuję, że praktycznie zniknęły z obrotu w Polsce, za to maja

    Taaa. Jak raz:

    The death knell for cheques has been sounded after yesterday's
    decision by the Payments Council to abolish the national cheque
    clearing system, a move that in effect makes this 350-year-old payment
    method redundant.

    http://www.ft.com/cms/s/0/7ed09198-eaac-11de-a9f5-00
    144feab49a.html

    CHEQUES will be phased out by October 31, 2018, it was announced
    yesterday.

    http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/money/2775
    120/Traditional-cheques-are-on-their-way-out.html

    MJ