  • 11. Data: 2009-12-17 19:09:04
    Temat: Re: wybor konta osobistego
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Dec 2009 14:15:43 +0100, Marx napisał(a):

    > Alior zniechecil mnei podwyzkami :(
    > Obadam w takim razie dbnet i nordea.

    Acha ING ma teraz też jakaś promocję takiego konta ale bodajże tylko na
    rok.

    --
    xbartx

  • 12. Data: 2009-12-17 19:32:00
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    -------- Info od <Marx> z 2009-12-17 16:02
    > A ktos ma iPKO?

    Ja mam. A co? Wiem, wiem, ale są pewne zaszłości historyczne, które
    utrudniają pozbycie się tego kosztownego produktu... Myślę jednak, że
    nie dotrwa do końca tego roku.
    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2009-12-17 21:00:28
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "pmlb" news:8kqWm.60648$O74.8318@newsfe25.ams2

    [ciach]

    Czytamy grupę!
    Konto dbnet!

  • 14. Data: 2009-12-17 23:47:57
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Czyli jak sie niespelni warunku to konto jest platne?
    > A ktos niedawno mowil, ze sa w Polsce konta 100% darmowe z:
    > - darmowym prowadzeniem rachunku,
    > - darmowymi wyplatami, wplatami w bankomacie
    > - darmowe przelewy
    > - darmowy dostep do internetowego konta
    > - darmowe wyplaty, wplaty w okienku banku
    > - darmowa karta debetowa lub inna ktora mozna korzystac w internecuie,
    > sklepach i bankomatach

    Zakładając jednak (naiwnie), że rachunek będzie Ci faktycznie do czegoś
    potrzebny a nie do droczenia się i trollowania, spokojnie uzyskasz
    Tu nie chodzi o trolowanie, ale by otworzyc oczy wszystkim ktorym sie
    wydaje, ze jak w Polsce tak na swiecie...
    Tu chodzi o to by mowic jak banki w polsce kroja ludzi i to masakrycznie.
    Ja wiem, ze zaraz znajda sie ludzie ktorzy powiedza: a co tam 3 zl czy 10zl
    ale mam konto i bankomaty w Paryzu za darmo...:))
    Tu chodzi o to by bylo normalnie a nie jak w Salwadorze! W banku
    (teoretycznie) to ty zanosisz pieniadze i bank zarabia na ich obracaniu, w
    polsce za to, ze ty dasz do banku pieniadze by ten mogl zarobic jeszcze
    musisz zaplacic - i o to mi biega a nie trolowanie.

    całkiem darmowe usługi z obsługą kasową, kartą debetową, kredytową i co
    tam sobie wymarzysz :) W dodatku przelew dojdzie w jeden dzień a nie tak
    jak w UK ;) I nie skroją Cię aż tak na kursach za granicą, nie obłożą
    restrykcjami i prowizjami.
    Ile idzie przelew to mnie malo interesuje:)
    Jesli w tym samym banku to natychmiast, jesli w obcym to 3 dni...
    Przy czym jaka to roznica czy 1 dzien?
    W UK przyjmuje sie date wyslania przelewu, wiec czy idzie 3 dni czy 1 dzien
    czy tez 1 miesiac nie ma to znaczenia.
    Po drugie, w UK nie ma czegos takiego jak karne odsetki od przeterminowanej
    platnosci:) Mozesz za rachunek zaplacic za miesiac i zaplacisz dokladnie
    tyle samo co w dniu wyznaczonym na rachunku - czyli kolejny powod dla
    ktorego 3 dni przelew to bez znaczenia jest.
    Owszem, ma to znaczenie jesli ty prywatnie komus chcesz przelac kase,
    wowczas przez 3 dni pieniadze niejako wisza w systemie, ale nic nie stoi na
    przeszkodzie udac sie do "jego" oddzialu banku i on wowczas ma te pieniazki
    natychmiast.
    Przelew to pikus!:)
    Czeki! Tu jest czasem kosmos, bo sa banki gdzie czek realizuja w 3 dni ale
    sa tez takie ktore robia to w 10 dni:) tak naprawde to czek realizuje sie 10
    dni, a bank dajac 3 dni niejako sam pokrywa czek zanim bedzie w pelni
    zaksiegowany. Przy czym znow jesli masz czego danego banku i pujdziesz do
    okienka z tym czekiem - gotowka na miejscu. Naturalnie przelewy jak i czeki
    sa darmowe.

    > Pary, czy trojkaty odpadaja, chce miec jedno konto nie kilka! Moj portfel
    > to nie cyrk i zaglerki nie zamierzam w nim urzadzac.

    No tak, napisała osoba posiadająca konto basic z kartą działającą tylko
    w bankomatach w UK :D

    Od wielu miesiecy szukam takowej karty i konta... niestety od 3 lat lub 2
    juz nie ma kart bankomatowych, najnizsza to Visa Debit.

  • 15. Data: 2009-12-18 00:10:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 18.12.2009 00:47, pmlb wrote:
> [...]
    > W UK przyjmuje sie date wyslania przelewu, wiec czy idzie 3 dni czy 1
    > dzien czy tez 1 miesiac nie ma to znaczenia.

    No jest roznica - np. jak zamawiasz cos, i firma ci to wysle dopiero,
    gdy pieniadze dojda na konto.

    Szczegolnie w okresie przedswiatecznym ;)

    Przyznam, ze jestem troche zdziwiony, ze w niektorych krajach Europy
    przelew z banku do banku potrafi isc dluzej, niz list nadany na poczcie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2009-12-18 00:19:27
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    Marx (M...@n...com) wrote in news:hgdhl0$9a8$1@nemesis.news.neostrada.pl:
    > ciekawe czy da sie zmigrowac i zachowac numer konta...

    Jeśli dobrze pamiętam, to się nie da. Do Inteligo jest chyba przypisany
    oddzielny numer rozliczeniowy (1020xxxx). To obsługuje inny system, nie do
    końca zintegrowany z głównym systemem PKO BP.

    Pozdrawiam,
    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 17. Data: 2009-12-18 00:38:30
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Jeśli dobrze pamiętam, to się nie da. Do Inteligo jest chyba przypisany
    > oddzielny numer rozliczeniowy (1020xxxx). To obsługuje inny system, nie
    > do końca zintegrowany z głównym systemem PKO BP.

    Na 100% nie da się. To tak jak Chiny i Hongkong - jedno państwo, dwa
    systemy ;)

    --
    Grzexs

  • 18. Data: 2009-12-18 06:00:09
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Gru, 00:47, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

> [...]
    > okienka z tym czekiem - gotowka na miejscu. Naturalnie przelewy jak i czeki

    Normalnie oszalec mozna. A dlaczego uwazasz, ze normalnie jest tak jak
    jest w UK, a nam blizej do Salwadoru niz do normalnosci?

    Dla nas Salwadorem jest np. fakt, ze przelewy idac 3 dni bo jak widac
    grupowiczom bardziej zalezy na takich rzeczach jak blyskawiczne
    przelewy niz na calkowitej i bezwzglednej darmowosci konta ;)

    Wez sobie wbij do glowy, ze bankowosc w UK i Polsce sa po prostu inne.
    W Niemczech jest jeszcze inna, a w USA jeszcze inna.

    Szczytem bezczelnosci jest mawiac wszystkim, ze to wlasnie w UK jest
    normalnie. To co jest w UK wynika z tego jak sie UK rozwijalo, jaka
    jest ich gospodarka, prawo i zwyczaje. Piszesz, ze u nich przelewy nie
    maja znaczenia bo nie ma odsetek itp. A u nas maja bo sa odsetki ;) U
    nas znaczenie maja kursy wlaut bo bardzo duzo rzeczy kupujemy za EURO
    i USD ;)

    To co jest wazne dla Ciebie niekoniecznie musi byc wazne dla innych
    ludzi. Popatrz chociaz na te nieszczesne bankomaty zagraniczne.
    Wysmiewasz to i uwazasz za glupote bo przeciez Tylko raz pojechales do
    Szkocji, a tak siedzisz w Anglii. Cool. Ale dlaczego odmawiasz
    przyjecia do wiadomosci, ze duzy % grupowiczow np. lubi podrozowac po
    swiecie i wola np. zaplacic 2 zl miesiecznie za konto, ktore da im
    kursy i oplaty umozliwiajace bardzo tanie korzystanie z bankomatow i
    platnosci za granica? Bardziej im sie to oplaca ekonomicznie niz konto
    za 0 zl i duza prowizja za platnosci zagraniczne ;)

    Zawsze tez jakis maniak promili na koncie moze Ci wyliczyc, ze dzieki
    temu, ze u nas przelew moze dojsc tego samego dnia, a nie po 3 dniach
    jak w UK to on na odsetkach bezbelkowych jest do przodu wiecej, niz by
    byl bez jakiejs oplaty ale z przelewami "UK-stajl" :)

    Jak zrozumiesz, ze nie wszyscy sa Toba i nie wszyscy maja takie
    potrzeby jak Ty i takie priorytety jak Ty bedziesz juz mogl dac na luz
    z tym trollowaniem w kazdym temacie ;)

  • 19. Data: 2009-12-18 06:57:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    xbartx pisze:

    > Acha ING ma teraz też jakaś promocję takiego konta ale bodajże tylko na
    > rok.

    ING juz mam, potrzebuje drugie dobre konto z duza siecia bankomatow.
    Bankomaty ING poza slaskiem nie sa juz tak powszechne
    Marx

  • 20. Data: 2009-12-18 06:57:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    Grzexs pisze:

    > Na 100% nie da się. To tak jak Chiny i Hongkong - jedno państwo, dwa
    > systemy ;)

    dzwonilem i faktycznie sie nie da. Traci sie cala historie rachunku, bo
    trzeba zamknac/otworzyc nowe konto
    Marx