  • 21. Data: 2016-01-20 14:49:40
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 14:39, Pete pisze:
> [...]
    com...

    > Mogą.

    Bo Pete tak pisze? Marna zastawka.

    > LOL
    >
    > "Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest

    Z tego nie wynika, że mogą nic nie robić. Nie ma też obowiązku zlecania
    poszukiwania majątku.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2016-01-20 15:09:36
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-20 o 14:49, Liwiusz pisze:
    com...

    > Bo Pete tak pisze? Marna zastawka.

    Bo Liwiusz tak mówi?

    > Z tego nie wynika, że mogą nic nie robić. Nie ma też obowiązku zlecania
    > poszukiwania majątku.

    Ile % windykacji jest z majątku wskazanego przez wierzyciela?

    --
    Pete

  • 23. Data: 2016-01-20 18:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Każdemu zdarzają się pomyłki, ale mówienie, że system państwowych
    > komorników będzie lepszy od komorników prywatnych jest tak samo
    > absurdalny jak twierdzenie, że na przykład ze produkcją i sprzedażą
    > żywności lepiej sobie radzi państwo, niż prywatne sklepy i prywatni
    > wytwórcy.

    Co do zasady - pełna zgoda.
    Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?
    Nie uwazasz, ze to troche mało?

  • 24. Data: 2016-01-20 18:05:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 18:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Co do zasady - pełna zgoda.
    > Ale jak to sie dzieje, ze w chwili obecnej komornicy maja 27% sciagalnosci?

    Wynika to z tego, że generalnie dłużnicy są biedni jak mysz kościelna,
    robią na czarno itp.

    > Nie uwazasz, ze to troche mało?

    No ale co, etatowy komornik naleje z pustego?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2016-01-20 18:53:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" n7oep8$3vo$...@n...news.atman.pl

    Budzik>> Co do zasady - pełna zgoda.

    Co tutaj jest zasadą? :)

    > Wynika to z tego, że generalnie dłużnicy są biedni jak mysz kościelna,
    > robią na czarno itp.

    Mój dłużnik (Tomasz Purzecki) był bogaty w czasie ,,egzekucji''
    komorniczej prowadzonej z mego powodu. :) Ale chyba wtedy
    komornicy nie byli prywatni. (przełom wieków)

    > No ale co, etatowy komornik naleje z pustego?

    Z pustej flaszki Salomon nie naleje, ale masa mas kości ulega
    złamaniom dlatego, że ulice i chodniki są zbyt śliskie. Można
    by dłużników zatrudnić do odśnieżania a zarobione przez nich
    pieniądze przekazać wierzycielom. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 26. Data: 2016-01-20 19:11:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pete" n7o2nm$rlt$...@n...news.atman.pl

    > "Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest

    Komornik szuka majątku dłużnika? :)
    IMO ostrzega/informuje dłużnika o tym, co znalazł wierzyciel. :)
    A jeśli już komornik coś znajdzie, okaże się (w sądzie, na
    rozprawie z powództwa dłużnika przeciwko wierzycielowi) że
    znalazł coś, co nie jest własnością dłużnika. :)

    > dwuczęściowa: pierwsza część (niezależna od wyniku) jest pobierana przy zleceniu i
    wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia
    > miesięcznego. Drugą część opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia majątku
    dłużnika (będzie to opłata stała w wysokości 5%
    > szacunkowej wartości tego majątku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego). Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o
    > kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu poszukiwania. Choć nie wynika to wyraźnie z
    przepisu, opłatę tę będziesz uiszczał Ty.

    > W końcowym rozliczeniu powyższą opłatą powinien zostać obciążony Twój dłużnik.
    Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt
    > poszukiwania majątku był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywiście - jeśli
    egzekucja będzie skuteczna. Jeśli komornikowi nie
    > uda się wyegzekwować Twojego długu, koszt zlecenia poszukiwania majątku stanie się
    tak naprawdę Twoim dodatkowym kosztem."

    W moich sprawach tak właśnie było -- komornik (i sąd) jedynie zwiększył
    moje straty. Części długów nie odzyskałem, jeden z długów spłaciła
    konkubina dłużnika bez pomocy komornika...

    Zapewne wpływ polskich sądów (i komorników -- rzecz jasna) na egzekucję
    długów od ludzi nieuczciwych nie jest zerowy, ale jest nikły.

    > http://www.dochodzeniewierzytelnosci.pl/2013/06/28/z
    lecenie-komornikowi-poszukiwania-majatku-dluznika/

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 27. Data: 2016-01-20 19:15:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" n7o39l$s8e$...@n...news.atman.pl

    > Z tego nie wynika, że mogą nic nie robić. Nie ma też obowiązku zlecania
    > poszukiwania majątku.

    W moich sprawach komornicy nic nie robili (poza usprawiedliwianiem
    dłużnika i wprowadzaniem mnie w błąd) a skargi na bezczynność
    komorników (pisane chyba do prezesa sądu) nie dawały żadnego skutku.
    Ewidentnie w komornikach miałem adwersarzy -- jak teraz w sędziach. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 28. Data: 2016-01-20 20:25:45
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    brum napisał(a) w wiadomości: <569f4180$0$659$65785112@news.neostrada.pl>...

    >"Stalimy nad przepaścią, ale zrobilimy krok do przodu!"

    Teraz z wizualizacją... :) http://skroc.pl/cd332

    Zamiast likwidować słabe strony, głównie pomyłki i wyższość
    "papierów" nad stanem rzeczywistym to proponują po prostu
    łagodzenie zasady odpowiedzialności cywilnej.

    To tak jakby słynny komornik zamiast zająć cudzy traktor mógł
    zająć tylko koła i zawartość zbiornika paliwa. A że to wciąż nie
    było dłużnika...

    W tę filozofię wpisują się (słusznie czy niesłusznie) np:
    dziedzicznie domyślne z dobrodziejstwem inwentarza (czyli
    traktowanie wszystkich jak nieletnich), łagodzenie warunków
    upadłości konsumenckiej, a teraz PiS-owskie ograniczanie
    skuteczności egzekucji.

    Arek

  • 29. Data: 2016-01-20 20:29:59
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Arek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >traktowanie wszystkich jak nieletnich), łagodzenie warunków
    >upadłości konsumenckiej, a teraz PiS-owskie ograniczanie

    O projektach zmian warunków umów kredytowych we frankach
    (i przealutowaniu) jeszcze zapomniałem.

    Arek

  • 30. Data: 2016-01-20 22:37:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    n...@p...pl wrote:
    > minister zwany zerem utworzył zespół ds. rozwalenia
    > egzekucji komorniczej w Polsce.
    >
    > wieść niesie że komornicy mają zostać upaństwowieni
    > prywatne kancelarie komornicze zlikwidowane a sami
    > komornicy mają dostać 4 tysiaki netto pensji w sądzie
    >
    > co sądzicie o proponowanej "dobrej zmianie" i jak wg
    > was wpłynie ona na rynek kredytów i depozytów w PL?!

    Ja się nie znam.
    Z mojego własnego skromnego doświadczenia w obecnym systemie istnieje
    układ sąd - komornik polegający na tym, że sąd robi wszystko, żeby
    dłużnik nie miał możliwości zapłacenia inaczej niż za pośrednictwem
    komornika. Czyli duuużo drożej.