  • 11. Data: 2016-01-20 09:12:39
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Kultura nie płacenia należności miała się dobrze i tak. PiS jednak robi na
    > tej drodze znaczący krok do przodu.

    "Stalimy nad przepaścią, ale zrobilimy krok do przodu!"

  • 12. Data: 2016-01-20 09:47:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2016 10:19:35 -0800 (PST), n...@p...pl
    napisał(a):

    > a sami
    > komornicy mają dostać 4 tysiaki netto pensji w sądzie

    Już widzę jak radośnie i wydajnie oni będą pracować za 4 tys :)
    --
    Jacek
    -Co robi Jarosław jak ma ochotę popieprzyć?

  • 13. Data: 2016-01-20 12:32:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> 6...@g...co

    : komornicy mają dostać 4 tysiaki netto pensji w sądzie

    Za dużo.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 14. Data: 2016-01-20 12:38:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "brum" 569e8c3f$0$22841$6...@n...neostrada.pl

    > Wszyscy?

    Nie poznałem porządnych -- sami pożądni. ;)

    > Media czasem pokaza jakis przyklad zlodziejstwa czy innego cwaniactwa, ale to nie
    obraz calej branzy.

    IMO cała jest zła.

    > Jesli komornicy beda panstwowi, to znikna lub zmniejsza sie jedne patologie, a
    powstana inne.
    > Sedziom i prokuratorom nie zdarzaja sie pomylki i "pomylki"?

    Do reszty sądownictwa też chcą dobrać się.
    Na razie kolejny pokaz prężenia muskułów Rzeplińskiego. ;)
    [już chyba opatrzył głowę po 12 stycznia...]

    -=-

    Do niedawna a od końca II wojny światowej nie ukarano żadnego
    komornika w Polsce mimo masy poważnych skarg i poważnych
    naruszeń prawa dokonanych przez komorników w Polsce.
    (PRL, III RP, IV RP, Tuskolandia...)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 15. Data: 2016-01-20 12:42:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" n7m1t8$dkt$...@n...news.atman.pl

    > skargi powinny być rozpatrywane w kilka dni, a nie w kilka miesięcy,

    Skargi na polskich komorników nie są rozpatrywane.
    Sam złożyłem kilka i sporo jest o tym w mediach.
    I tak chyba jest od końca II wojny światowej.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 16. Data: 2016-01-20 13:14:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 19 Jan 2016 19:44:27 +0100, w <n7m06f$ql8$1@node2.news.atman.pl>, wiatrak
    <w...@y...pl> napisał(-a):

    > Ja sądzę, że komornikom trzeba przykręcić śrubę. Zasłużyli na to po
    > stokroć. Oni bardzo często zamiast stosować prawo, bezczelnie je łamali
    > tylko dla zysku.
    > Nie stanę w ich obronie, wprost przeciwnie.

    Ja też nie mam zamiaru. Ale prywatny komornik zawsze jest skuteczniejszy niż
    państwowy.

    Populistycznie wystarczyło im zmniejszyć koszty egzekucyjne, bo tutaj chyba
    mieli za dobrze.

    I kontrola przydałaby się przede wszystkim skuteczniejsza.

    Ogólnie to działania pod publiczkę i głupi tłum pt. "bo oni mają lepiej".

  • 17. Data: 2016-01-20 13:34:05
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >Ogólnie to działania pod publiczkę i głupi tłum pt. "bo oni mają lepiej".

    No to zastanowmy sie: banki, komornicy, zapewne ktos tam jeszcze w kolejce
    czeka. A pozniej?

  • 18. Data: 2016-01-20 14:00:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    <w...@y...pl> napisał(-a):
    >Ja też nie mam zamiaru. Ale prywatny komornik zawsze jest
    >skuteczniejszy niż
    >państwowy.

    Kto ich tam wie - teraz tez moze przyjac kazde zlecenie, oplate, i nic
    nie zrobic.

    >Populistycznie wystarczyło im zmniejszyć koszty egzekucyjne, bo tutaj
    >chyba
    >mieli za dobrze.

    Myslisz ze po nowemu to zmniejsza ? Nadal bedzie cena urzedowa :-)

    >I kontrola przydałaby się przede wszystkim skuteczniejsza.

    A tu widzisz jak dzialalo w praktyce - komornicy sa niezawisli,
    niezalezni i samorzadni i sami sie swietnie kontroluja.
    To moze ulec poprawie.

    J.

  • 19. Data: 2016-01-20 14:23:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 14:00, J.F. pisze:
> [...]
    > wiatrak
    >
    > Kto ich tam wie - teraz tez moze przyjac kazde zlecenie, oplate, i nic

    1. Nie mogą
    2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

    > A tu widzisz jak dzialalo w praktyce - komornicy sa niezawisli,
    > niezalezni i samorzadni i sami sie swietnie kontroluja.
    > To moze ulec poprawie.

    Czyli jak zwykle - szwankuje państwo, a nie komornicy
    (http://www.remitent.pl/co-oznacza-upanstwowienie-ko
    mornikow/7772)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2016-01-20 14:39:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-20 o 14:23, Liwiusz pisze:
    com...

    > 1. Nie mogą

    Mogą.

    > 2. Tym bardziej, że opłata egzekucyjna jest od skutecznej egzekucji.

    LOL

    "Poszukiwanie nie jest za free. Opłata za poszukiwanie majątku jest
    dwuczęściowa: pierwsza część (niezależna od wyniku) jest pobierana przy
    zleceniu i wynosi 2% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego. Drugą
    część opłaty komornik pobierze w razie odnalezienia majątku dłużnika
    (będzie to opłata stała w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    majątku, nie więcej niż 100% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego).
    Opłata ta ulegnie zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej już przy zleceniu
    poszukiwania. Choć nie wynika to wyraźnie z przepisu, opłatę tę będziesz
    uiszczał Ty.

    W końcowym rozliczeniu powyższą opłatą powinien zostać obciążony Twój
    dłużnik. Stanie się tak tylko wówczas, gdy koszt poszukiwania majątku
    był kosztem niezbędnym i celowym, no i oczywiście - jeśli egzekucja
    będzie skuteczna... Jeśli komornikowi nie uda się wyegzekwować Twojego
    długu, koszt zlecenia poszukiwania majątku stanie się tak naprawdę Twoim
    dodatkowym kosztem."

    http://www.dochodzeniewierzytelnosci.pl/2013/06/28/z
    lecenie-komornikowi-poszukiwania-majatku-dluznika/

    --
    Pete