  • 1. Data: 2016-01-18 19:30:35
    Temat: subiektywne porównanie upadłości banków w różnych krajach
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    W swoim krótkim życiu miałem przyjemność przeżycia na własnej skórze
    trzech upadłości banków. Wychodzi na to, że jestem albo pechowcem, albo
    jakimś ryzykantem, pewnie oba :)

    W momencie upadłości żadnego z nich nie przebywałem w kraju z siedzibą
    banku, anie nie miałem środków ponad limit gwarancji, więc subiektywne
    porównanie ograniczy się do procedur związanych z odzyskiwaniem pieniędzy.

    2008 - Kaupthing Bank, Islandia

    Do odzyskania pieniędzy wystarczyło wysłanie listu, dla pewności
    poleconego, z numerem klienta/konta, i numerem konta (za granicą), na
    które mieli przelać pieniądze. Nie mam pojęcia, jak weryfikowali
    poprawność i prawdziwość danych, ale pieniądze dotarły.
    Koszt: to tyle co koperta i list polecony za granicę.

    2013 - Ukio Bankas, Litwa

    Tu było ciekawie - po tym, jak upadł bank, wyłączyli bankowość
    internetową. Po tygodniu czy dwóch włączyli ją z powrotem, mocno
    okrojoną - można było przelać pieniądze, gdzie się chce.
    Super rozwiązanie, nie trzeba było nigdzie latać, nic wysyłać, nikogo
    prosić, nic załatwiać.
    Koszt: nic.

    2015 - SK Bank, Polska

    - zorganizowanie w Polsce osoby, która pójdzie w moim imieniu do BZWBK

    - napisanie upoważnienia dla tej osoby

    - potwierdzenie upoważnienia w ambasadzie na drugim końcu Tokio,
    niedaleko spalarni śmieci

    - wysłanie listu do Polski

    - osoba upoważniona musiała iść do BZWBK kilka razy, bo personel na
    widok upoważnienia wpadł w panikę :)

    Koszt: około 6000 JPY ("notariusz" w ambasadzie + list)

    Zdecydowanie rozwiązanie upadłości bankowej z Litwy najbardziej
    przypadło mi do gustu :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 2. Data: 2016-01-18 23:29:24
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    >W swoim krótkim życiu miałem przyjemność przeżycia na własnej skórze trzech
    >upadłości banków. Wychodzi na to, że jestem albo pechowcem, albo jakimś
    >ryzykantem, pewnie oba :)

    Czy bylbys tak uprzejmy i napisal, gdzie obecnie trzymasz srodki?

  • 3. Data: 2016-01-19 07:22:17
    Temat: Re: subiektywne porównanie upad?o?ci banków w ró?nych krajach
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/19/2016 07:29 AM, brum wrote:

    > Czy bylbys tak uprzejmy i napisal, gdzie obecnie trzymasz srodki?

    Tylko SKOK-i :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com