  • 31. Data: 2016-01-20 23:00:24
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Wynika to z tego, że generalnie dłużnicy są biedni jak mysz kościelna,
    > robią na czarno itp.

    > No ale co, etatowy komornik naleje z pustego?

    Alez ja nie twierdze, ze etatowi beda sciagać lepiej.
    Twierdze, ze obecni kiepsko sciagają.
    Skąd takie wnioski? Ano np. kilkukrotnie podchodziłem do kupna samochodu z
    aukcji komorniczej.
    Niestety sposób wystawienia, opisania, udokumentowania itp ktory mozna
    znaleźc w internecie sugeruje, ze komornikom ani nie zalezy na duzej
    liczbie chetnych, ani na wysokiej cenie, ani w ogole na sprzedazy.
    Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych, czytelnych i wreszcie
    zachęcających ogłoszeń?

  • 32. Data: 2016-01-20 23:56:11
    Od: n...@p...pl

    > Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych,
    > czytelnych i wreszcie zachęcających ogłoszeń?

    są (mówiąc oględnie) "koleżeńscy" i chcą żeby ich kolega
    zrobił dobry interes kupując na aukcji jak najtaniej

  • 33. Data: 2016-01-21 07:59:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 o 23:00, Budzik pisze:
> [...]
    > liczbie chetnych, ani na wysokiej cenie, ani w ogole na sprzedazy.
    > Wyjasnisz mi, dlaczego nie robia sensownych,pełnych, czytelnych i wreszcie

    Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale z
    tego co widzę, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
    zakupami, im rocznik i model wystarczy. Chodzę za to na licytacje innych
    ruchomości. Też są nieraz kiepsko opisane, ale często sumy oszacowania
    są na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

    No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, że na licytacji jest skąpy
    opis...

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2016-01-21 09:26:17
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/21/2016 03:59 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > są na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.
    >
    > No i te "27%" co do zasady nie wynika z tego, że na licytacji jest skąpy

    Dość osobliwe licytacje nieruchomości bywają w Szczecinie.

    Owszem, czasem sumy oszacowania są niskie i warto pojechać w ciemno.

    Można wtedy spotkać smutnych panów z szerokimi barami, którzy
    zaproponują "Okazja, co? Mamy walizkę forsy, więc nas nie
    przelicytujesz, chyba że odpalisz teraz 35 tys. zł". Muszą być
    wróżbitami, bo wtedy wygrywają.

    Przy tych mniej okazyjnych sumach oszacowania panowie z szerokimi barami
    nie bywają, za to czasem można ich spotkać w słynnej lokalnej
    restauracji czy to z panem komornikiem, czy inną sławną postacią, czy
    mniej znanymi osobnikami z pokaźną muskulaturą.

    Ale co kraj to obyczaj, i nie mam wątpliwości, że "upaństwowienie
    komorniczenia" tego nie zmieni.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 35. Data: 2016-01-21 09:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Ja się nie znam.
    >Z mojego własnego skromnego doświadczenia w obecnym systemie istnieje
    >układ sąd - komornik polegający na tym, że sąd robi wszystko, żeby
    >dłużnik nie miał możliwości zapłacenia inaczej niż za pośrednictwem
    >komornika. Czyli duuużo drożej.

    Hm, wszystko jak wszystko - w koncu dluznik mogl zaplacic w ogole bez
    sadu.
    W zaleznosci od wierzyciela - mogl i w sadzie proponowac odpowiedni
    uklad.

    Ale pewnie sie wcale nie stawil ... czasem nie z wlasnej winy, albo
    czesciowo nie z wlasnej ...

    Za to jak widac po sprawie pewnego traktora - uklad istnieje i to na
    roznych poziomach.

    J.

  • 36. Data: 2016-01-21 09:58:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zaproponują "Okazja, co? Mamy walizkę forsy, więc nas nie
    >przelicytujesz, chyba że odpalisz teraz 35 tys. zł". Muszą być

    I co - takie odstraszanie wystarcza ?
    Jakies to malo skuteczne i chyba legalne sie wydaje.

    Co innego powiedziec "Nowak, a ty sie nie boisz, ze ktos ci auto
    zajebie, dom spali i dzieci zastrzeli" ...

    >Ale co kraj to obyczaj, i nie mam wątpliwości, że "upaństwowienie
    >komorniczenia" tego nie zmieni.

    Nic a nic ...

    J.

  • 37. Data: 2016-01-21 10:21:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Takie rzeczy się dzieją na korytarzu sądu przed licytacją.

    -----

  • 38. Data: 2016-01-21 10:24:13
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Niestety masz rację, i uważam, że powinna nastąpić jak najszybsza zmiana w kierunku:

    * dłużnik powinien być informowany przez sąd o złożeniu wniosku o nadanie klauzuli
    wykonalności;
    * dłużnik powinien być informowany przez sąd o nadaniu klauzuli wykonalności;
    * sad powinien - uwaga bardzo trudne słowo u "trzeciej władzy" - pomysleć, jeżeli
    dłuznik, a być może "dłużnik", nie odbierze korespondencji.

    -----

  • 39. Data: 2016-01-21 10:27:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-21 o 10:24, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    komornik polegający na tym, że sąd robi wszystko, żeby dłużnik nie miał możliwości
    zapłacenia inaczej niż za pośrednictwem komornika.

    Przede wszystkim dłużnik (jeśli zapłacił) powinien wiedzieć, że może
    pozbawić tytuł wykonawczy wykonalności.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2016-01-21 11:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie znam się na samochodach, więc nie chodzę na takie licytacje, ale
    >tego co widzę, jest pewna grupa handlarzy zainteresowana takimi
    >zakupami, im rocznik i model wystarczy.

    U nas ogolnie tak sie jakos utarlo, ze widelki cen na dany model i
    rocznik sa niewielkie.

    >Chodzę za to na licytacje innych
    >ruchomości. Też są nieraz kiepsko opisane, ale często sumy
    >oszacowania
    >są na tyle niskie, że opłaca się pojechać nawet w ciemno.

    Zaraz zaraz - a nie podwazasz wlasnie uczciwosci komornikow ?

    Wszak powinien oszacowac rzetelnie, wiec nie powinno ci sie wydawac
    nisko :-)

    Choc trzeba przyznac, ze wartosc wielu towarow uzywanych jest
    faktycznie niska.
    I jak ktos potrzebuje np pralki czy telewizora, to moze tanio kupic,
    nawet w uczciwej licytacji.

    J.