  • 111. Data: 2016-03-13 14:25:56
    Temat: Re: upaństwowienie komorniczenia
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    > No coz, zdarza sie, ale zasadniczo jednak powiadamia.
    > Owszem, bywa ze pozwany/oskarzony adres zmienil, nie zameldowal sie itp ..

    Adres cały czas bez zmian - sąd nie był stanie do mnie dotrzeć, komornik
    nie miał z tym najmniejszego problemu. Konkretnie w papierach brak śladu
    jakiejkolwiek próby kontaktu ze mną ze strony sądu - rozprawa w trybie
    nakazowym. Ciekaw jestem, czy komornik pomagał sądowi pisać wyrok?

    > A co to bylo - sprawa o 5 zl ?

    150 zł.

    > Karna, cywilna ? Bo sad cywilnych do komornika nie kieruje - to ma robic
    > pozywajacy.

    Administracyjna?
    Mandat od SM.

  • 112. Data: 2016-03-14 14:07:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]
    >papierach brak śladu jakiejkolwiek próby kontaktu ze mną ze strony
    >sądu - rozprawa w trybie nakazowym. Ciekaw jestem, czy komornik

    No to procedura jest taka:
    -SM powinna wyslac do Ciebie wezwanie celem wyjasnienia sprawy, chyba,
    ze tryb byl jakis inny.
    -po stosownym odczekaniu/wrotce/odpowiedzi wystawia wniosek do sadu,
    -sad w trybie nakazowym orzeka zaocznie, bez udzialu, i przesyla Ci
    gotowy wyrok. Wszystko zgodnie z przepisami
    -w pouczeniu jest, ze od wyroku przysluguje sprzeciw w ciagu 7 dni,
    -sad odczekuje stosowny czas i kieruje wyrok do egzekucji, czy moze
    fachowo do wykonania,
    -dzial egzekucji czy tam moze wykonania, wysyla stosowne wezwanie do
    zaplaty,
    -po kolejnym odczekaniu stosownego czasu w/w dzial przekazuje do
    komornika.
    -komornik egzekwuje po swojemu.

    Czyli powinienes dostac trzy pisma. Zadnego nie dostales ?
    W aktach powinny byc dwie wrotki z poczty, i byc moze trzecie - to
    pierwsze z SM.
    Adres byl bledny, czy poczta/Inpost tak dostarczaly ?

    I pare miesiecy to zajmuje.

    A komornik przyszedl do domu, czy zajal konto w banku ?
    Konto zajmuje po PESEL, nie musi znac adesu.

    J.

  • 113. Data: 2016-03-14 18:45:04
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Wydaje mi się, że wezwanie od SM powinno być faktycznie (a nie zastępczo) doręczone -
    no ale może nie we wszystkich sprawach.

    -----

  • 114. Data: 2016-03-14 18:48:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I to jest wyjątkowe kurestwo III tzw. RP.
    Domniemanie, że dwa cioły ze sraszy wiejskiej stoją nad obywatelem.
    I np. w zmowie będą manipulowac "faktami".
    Niestety nie każdy nosi ze sobą kamerę/dyktafon.

    -----

  • 115. Data: 2016-03-14 18:56:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Wydaje mi się, że wezwanie od SM powinno być faktycznie (a nie
    >zastępczo) doręczone - no ale może nie we wszystkich sprawach.
    -----

    IMO nie - bo by wystarczylo poleconych nie odbierac :-)

    Ale dobrze to dziala dopiero z kolejnym przepisem - ze posiadacz
    samochodu ma ujawnic kierujacego, a jak nie ujawni, to po braku
    odpowiedzi moze SM skierowac sprawe o nieujawnienie przeciwko
    posiadaczowi.

    Tak czy inaczej - pare pism powinno byc wyslanych, akurat SM to raczej
    zalezalo na dotarciu, bo wtedy wystawiala mandat i wplywal na konto
    miasta/gminy.
    Grzywna sadowa wplywa do budzetu panstwa.

    No chyba ze w ramach represji przeciw niesfornym kierowcom we wniosku
    do sadu straznik sie juz "mylil" w adresie ...

    J.

  • 116. Data: 2016-03-14 19:07:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-03-14 o 18:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    > -----
    >
    > IMO nie - bo by wystarczylo poleconych nie odbierac :-)

    W zeszłym roku była nowela. Do tego czasu wystarczyło.

    > Ale dobrze to dziala dopiero z kolejnym przepisem - ze posiadacz
    > samochodu ma ujawnic kierujacego, a jak nie ujawni, to po braku
    > odpowiedzi moze SM skierowac sprawe o nieujawnienie przeciwko posiadaczowi.

    Niektóre straże porównywały zdjęcie kierowcy ze zdjęciem z PJ lub DO -
    jak podobny - to mimo że nie odebrane wezwanie - był kierowany wniosek
    do sądu.

> [...]
    >
    > No chyba ze w ramach represji przeciw niesfornym kierowcom we wniosku do
    > sadu straznik sie juz "mylil" w adresie ...

    Pytanie jakie adresy były w PJ, DR i DO. Bo na każdy z nich może być
    wysłane wezwanie.

    --
    Pete

  • 117. Data: 2016-03-15 14:56:29
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

> [...]
    >
    > I pare miesiecy to zajmuje.
    >
    > A komornik przyszedl do domu, czy zajal konto w banku ?
    > Konto zajmuje po PESEL, nie musi znac adesu.

    U mnie to wyglądało tak:
    - zatrzymanie przez patrol SM - niezastosowanie się do znaku "zakaz wjazdu",
    - propozycja mandatu - nie przyjąłem,
    - zostałem poinformowany, że sprawa zostanie skierowana do sądu,
    - po paru miesiącach (prawie rok) otrzymuję pismo od komornika, że mam
    przesłać do niego na piśmie informację o całym posiadanym majątku:
    rachunki bankowe, nieruchomości, udziały w firmach, akcje, obligacje,
    wartościowe ruchomości - wszystko. Oprócz tego mam zapłacić karę
    zasądzoną przez sąd za wykroczenie (150 zł), koszty sądowe (ok. 50 zł) i
    koszty komornika (650 zł).
    Jest w tym piśmie także informacja, że w przypadku niezastosowania się
    komornik nałoży karę 2000 zł, którą może nakładać wielokrotnie.
    Jest podany numer telefonu kancelarii komorniczej, adres
    korespondencyjny i faks. Pod podanym numerem telefonu nikt nie podnosi
    słuchawki cały dzień roboczy.
    Przestraszyłem się i zapłaciłem. Zresztą pewnie i tak na tym etapie nie
    miałem już pola manewru.
    SM i sąd nie zdołały mi doręczyć żadnego pisma. Jeżeli w ogóle coś mi
    wysyłali - twierdzę, że nie wysyłali. Planowałem w sądzie wykazać, że
    znak nie dotyczył tej kategorii pojazdu, którym się poruszałem.
    Z papierów przesłanych przez komornika wynikało, że komornik podjął
    swoje działanie natychmiast po wyroku nakazowym. Chyba stał pod salą i
    czekał na podpisane papiery.

  • 118. Data: 2016-03-15 15:23:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
> [...]
    >wjazdu",
    >- propozycja mandatu - nie przyjąłem,
    >- zostałem poinformowany, że sprawa zostanie skierowana do sądu,

    Ok, sprawce mieli ustalonego. Jedno pismo mniej.
    Co prawda wypadaloby spisac jego zeznania i przekazac wraz z wnioskiem
    do sadu.

> [...]
    >podnosi słuchawki cały dzień roboczy.
    >Przestraszyłem się i zapłaciłem. Zresztą pewnie i tak na tym etapie

    Raczej nie. Ale byc moze miales pozniejsze pozniejsze manewry.

    >SM i sąd nie zdołały mi doręczyć żadnego pisma. Jeżeli w ogóle coś mi
    >wysyłali - twierdzę, że nie wysyłali.

    SM w tej sytuacji chyba nie musiala juz nic przesylac, poinformowali
    Cie w koncu.

> [...]
    >Z papierów przesłanych przez komornika wynikało, że komornik podjął
    >swoje działanie natychmiast po wyroku nakazowym. Chyba stał pod salą

    Hm, chyba nie bardzo mozliwe. Szczegolnie ze jak piszesz - rok minal.
    Jestes pewien, ze to byla data wyroku, a nie przekazania go do
    egzekucji komorniczej ?

    Jak to bylo niedawno i masz ochote jeszcze troche doplacic w imie
    zasad, to mozna to chyba pociagnac dalej i sedziom leciutko podniesc
    cisnienie :-)

    J.

  • 119. Data: 2016-03-15 16:35:22
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A który to sąd?
    Możesz zamówić akta sprawy do czytelni sądu i DOKŁADNIE zapoznać się z kierowaną do
    Ciebie korespondencją (koperty z obydwu stron, zwrotki, wszelkie tam notatki,
    dopiski, podpisy, pieczątki, najlepiej zrobić sobie skany lub zdjęcia w wysokiej
    rozdzielczości.
    Od tego dnia będziesz miał 7 dni (tydzień) na złożenie wniosku o przywrócenie terminu
    do złożenia skargi na wyrok nakazowy (jeżeli dopatrzysz się nieprawidłowości w
    doręczeniu wyroku nakazowego).

    BTW w PRL-bis w którym żyjemy wiele wyroków wydają tzw. doręczyciele (ostatni
    listonosze wyginęli na początku lat 90-tych)
    "Wypie...łem Pana listy do lasu, a oświadczam, że wrzuciłem do skrzynki i co mi Pan
    zrobisz" (ćwiczę to średnio raz w miesiącu).

    -----
    > Oprócz tego mam zapłacić karę zasądzoną przez sąd
    [...]