  • 11. Data: 2002-01-11 22:29:35
    Temat: Re: ubezpieczenie (odpowiedzialność ) kart WBK i CITI ?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Do 48h do tylu odpowiada citi (w tym czasie odpowiedzialnosc
    > cardholdera to 100zl), wczesnie nie (odpowiedzialnosc cardholdera 100%).

    Nienienie, nie o to chodzi. Mam na mysli, co z transakcjami z pinem.
    Czy one sa na odpowiedzialnosc ludzia juz na zawsze, nawet jesli do
    takiej transakcji dojdzie PO zastrzezeniu?

    MJ

  • 12. Data: 2002-01-12 14:07:42
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 11:29:35PM +0100, Michal Jankowski wrote:

    > Nienienie, nie o to chodzi. Mam na mysli, co z transakcjami z pinem.
    > Czy one sa na odpowiedzialnosc ludzia juz na zawsze, nawet jesli do
    > takiej transakcji dojdzie PO zastrzezeniu?

    Chyba tak. Powiesz szczerze ze do konca nie wiem bo pinu sobie nie ustawilem.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-01-12 14:15:36
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 05:06:02PM +0100, Mariusz T. wrote:

    > Dziura, że z wyjątkiem dokonanych z PIN-em, czy dziura, że nie przejmują
    > wcześniej?

    Ze nie przejmuja wczesniej.

    > To pierwsze to chyba standard, to drugie - no cóż, piszmy maile do WBK, to
    > może w końcu się poprawią, bo tak poza tym, to bardzo lubię ich kartę,
    > szczególnie za podgląd przez Inet i długi grace period.

    A mi to nie przeszkadza, nie uzywam ;-)

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-01-12 14:15:38
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 07:03:20PM +0000, Adam_mb wrote:

    > Bo jesli transakcja jest autoryzowana pinem, to chyba tylko WBK zna ten pin,
    > tak? To jesli sami zastrzegaja/blokuja mozliwosc autoryzacji danej karty, a z

    Nie, posiadacz karty zna ;-)

    WBK samego PINu nie zna (nie powinno), powinno miec go zmiksowanego z
    jakim haslem jednokierunkowa funkcja i sprawdzac tylko takie miksy,

    > drugiej strony nie sa w stanie tego zablokowac, to troche jajko.
    >
    > Oznacza to, ze karta wylaczona z obiegu moze nadal byc poprawnie autoryzowna,
    > o ile zna sie jej pin. A pin zna tylko uzytkownik, a autentycznosc jego moze
    > potwierdzic tylko bank-wystawca. Czyli wychodzi bez sensu.

    Zdaje sie ze bronia sie przed zgloszeniem kradziezy i oskubaniem sobie
    konta. Wiesz ile osob by tak robilo?

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-01-16 21:31:06
    Od: <p...@v...pl>

    Użytkownik "Mariusz T." <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > może w końcu się poprawią, bo tak poza tym, to bardzo lubię ich kartę,
    > szczególnie za podgląd przez Inet i długi grace period.

    O jakim podgladzie mowa???

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~
    p...@v...pl

  • 16. Data: 2002-01-17 07:40:53
    Temat: Re: ubezpieczenie (odpowiedzialno?ć ) kart WBK i CITI ?
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

    > O jakim podgladzie mowa???
    >
    > --
    O tym, że przez Internet, oprócz swoich kont w BZWBK (jeśli je masz) możesz
    też podglądać "na bieżąco" (tzn w czasie, kiedy spływają do banku, zazwyczaj
    2-3 dni po operacji) transakcje na VC. Bardzo praktyczne.
    Ale, powtórze swoje po raz kolejny, dopóki WBK nie zacznie przejmować
    odpowiedzialności co najmniej 24 godz. przed zgłoszeniem utraty karty, nie
    będzie to bezpieczna karta...

    M.

  • 17. Data: 2002-01-17 07:47:01
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...com>

    > O tym, że przez Internet, oprócz swoich kont w BZWBK (jeœli je masz)
    możesz
    > też podglšdać "na bieżšco" (tzn w czasie, kiedy spływajš do banku,
    zazwyczaj
    > 2-3 dni po operacji) transakcje na VC. Bardzo praktyczne.
    > Ale, powtórze swoje po raz kolejny, dopóki WBK nie zacznie przejmować
    > odpowiedzialnoœci co najmniej 24 godz. przed zgłoszeniem utraty karty, nie
    > będzie to bezpieczna karta...

    ale mimo wszystko jest to chyba teraz najlepsze rozwiązanie na rynku ? chyba
    nikt poza citi nie przejmuje odpowiedzialności wcześniej ?

    Piotr Orzechowski

  • 18. Data: 2002-01-17 08:46:45
    Od: "Mariusz T." <m...@w...pl>

    "Piotr Orzechowski" <n...@p...com> wrote in message

    [ciach]

    > ale mimo wszystko jest to chyba teraz najlepsze rozwiązanie na rynku ?
    chyba
    > nikt poza citi nie przejmuje odpowiedzialności wcześniej ?
    >

    > Piotr Orzechowski

    A to juz rzecz do dyskusji. Gdybym był typem trochę bardziej paranoidalnym,
    albo chociaż mieszkał w naszym capital gangster city, to wolalbym dowolną
    inną kartę, przy której w razie napadu nie musiałbym się ścigać z
    bandziorami, czy ja pierwszy się dodzwonię do CK, czy oni wyczyszczą mi
    konto.

    Mariusz

  • 19. Data: 2002-01-17 11:52:17
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski"

    > ale mimo wszystko jest to chyba teraz najlepsze rozwiązanie na rynku ?
    chyba
    > nikt poza citi nie przejmuje odpowiedzialności wcześniej ?

    jak to nikt - Fortis Bank od tygodnia chyba o tym informuje
    VC -24 godz i na dodatek rowniez za operacje z PINem
    (pewnie dlatego ze i tak sie go nie uzywa)
    VE -3 godziny
    *** blad ***

  • 20. Data: 2002-01-17 17:05:13
    Od: Karolona Godyń <k...@o...org.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Nienienie, nie o to chodzi. Mam na mysli, co z transakcjami z pinem.
    > Czy one sa na odpowiedzialnosc ludzia juz na zawsze, nawet jesli do
    > takiej transakcji dojdzie PO zastrzezeniu?

    Po zastrzeżeniu nie odpowiadasz za transakcje z pinem. odpowiada za nie
    bank. Każda transakcja z pinem jest autoryzowana, więc bank wydaje na
    taką zgode. gdyby wydał zgodę na transakcje zastrzeżoną kartą to jest to
    już jego wina i bank płaci.