  • 1. Data: 2002-01-11 09:54:14
    Temat: Zamach na SKOKi
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Chyba sie Balcerowicz dogadal z rzadem i w zamian za mniejsze stopy
    procentowe ogranczy konkurencje na rynku... ;)

    http://info.onet.pl/440454,11,item.html

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-01-11 10:18:54
    Temat: Re: Zamach na SKOKi
    Od: "malenka" <m...@a...net.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > Chyba sie Balcerowicz dogadal z rzadem i w zamian za mniejsze stopy
    > procentowe ogranczy konkurencje na rynku... ;)

    No wlasnie, mam pytanie. Poczytalam sobie stronke SKOKu, ale w dalszym ciagu
    nie do konca rozumiem: czy tam mozna zalozyc normalne konto i przelewac
    wynagrodzenie? Orientujecie sie, jakie sa warunki? Czy SKOK moze pelnic
    funkcje banku, obslugujac cos w rodzaju mojego konta osobistego?

    Dzieki za uwagi, pozdr.
    male

  • 3. Data: 2002-01-11 13:15:02
    Od: Radek B <r...@k...chip.inv.pl>

    malenka pisze:

> [...]
    >nie do konca rozumiem: czy tam mozna zalozyc normalne konto i przelewac

    Mają w ofercie konto, z tym, że co miesiąc ściągają z konta 30 zł,
    przelew kosztuje 4 zł także IMO oferta niespecjalnie atrakcyjna.

    --
    mailto:r...@k...chip.inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 4. Data: 2002-01-11 14:47:23
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

    > Chyba sie Balcerowicz dogadal z rzadem i w zamian za mniejsze stopy
    > procentowe ogranczy konkurencje na rynku... ;)
    > http://info.onet.pl/440454,11,item.html

    to nie jest zadne ograniczanie konkurencji - tylko proba znormalnienia firmy
    ktora pod szyldem spoldzielni prowadzi pelna bankowosc - BEZ zadnych
    poreczen i z ksiegowoscia zawarta w notesiku prezesa

  • 5. Data: 2002-01-11 17:32:13
    Od: "Bogdan" <b...@p...com>

> [...]
    > ktora pod szyldem spoldzielni prowadzi pelna bankowosc - BEZ zadnych
    > poreczen i z ksiegowoscia zawarta w notesiku prezesa

    SKOKI mają własny fundusz ubezpieczeń i to lepszy niż bankowy - do 18 tys.
    euro 100% oszczędności a nie 90%.
    Mają też nadzorującą je Krajową SKOK.
    Zobacz http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_020111/ekonomia/ekon
    omia_a_1.html

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-01-11 18:53:36
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a1n7ko$5iq$1@news.tpi.pl...

    > SKOKI mają własny fundusz ubezpieczeń i to
    lepszy niż bankowy - do 18 tys.
    > euro 100% oszczędności a nie 90%.

    Owszem mają, ale wcale nie lepszy niż bankowy.
    Powiedz mi na czym bazuje ich własny system
    gwarancji depozytów. Bo mi się wydaje że te 18 k E
    jest troche z kapelusza wzięte i z powodzeniem
    mozna byłoby podac kwotę np. 25 k E.

    ////Nowelizacja ma nałożyć na kasy obowiązek
    odprowadzania do NBP rezerwy obowiązkowej. Banki
    muszą 4,5 proc. zgromadzonych depozytów
    odprowadzać na nieoprocentowany rachunek do NBP.
    Nałożenie takiego obowiązku na kasy oznaczałoby,
    że na koniec III kwartału 2001 r. musiałyby one
    odprowadzić do banku centralnego prawie 59 mln zł.
    Rezerwa zmniejszy atrakcyjność SKOK oferujących na
    ogół korzystniejsze niż banki oprocentowanie.////

    Czyli do tej pory żadnych rezerw na kwoty
    gwarantowane nie czynili ?

    Przyznam, że sama idea skok'ów mi się podoba ale
    jest wokół nich zbyt wiele niejasności.

    > Mają też nadzorującą je Krajową SKOK.

    Tylko że to ciało ma chyba charakter wybitnie
    wewnętrzny ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-11 18:59:15
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > Czyli do tej pory żadnych rezerw na kwoty
    > gwarantowane nie czynili ?

    No więc jednak mają, nie jest to puszczone na
    żywioł, za Rzepą

    /////Bezpieczeństwo wkładów

    Kasy w przeciwieństwie do banków nie są objęte
    systemem gwarantowania depozytów przez Bankowy
    Fundusz Gwarancyjny. SKOK mają jednak własny
    Program Ochrony Oszczędności, którego celem jest
    zabezpieczenie oszczędności zgromadzonych w
    kasach. W ramach tego programu działa Fundusz
    Stabilizacyjny Krajowej Kasy
    Oszczędnościowo-Kredytowej (KSKOK), w której
    zrzeszone są obowiązkowo wszystkie SKOK, oraz
    obowiązkowe ubezpieczenie depozytów.

    Fundusz Stabilizacyjny tworzony jest m. in. w celu
    zapewnienia stabilności finansowej kas oraz
    bezpieczeństwa gromadzonych w nich oszczędności.
    Środki funduszu wynoszą ok. 1,22 proc. aktywów
    kas. Pieniądze te są w całości zainwestowane w
    obligacje skarbowe. W przeciwieństwie do rezerw
    obowiązkowych w bankach przynoszą więc SKOK-om
    zyski. Zbiorowe Ubezpieczenie Depozytów gwarantuje
    każdemu członkowi kasy wypłatę jego oszczędności w
    100 proc. do kwoty równej 18 tys. euro. Dla
    porównania, Bankowy Fundusz Gwarancyjny wypłaca
    100 proc. środków równowartości pierwszego 1000
    euro, a 90 proc. kwoty pozostałej (tj. między 1
    tys. a 18 tys. euro).////

  • 8. Data: 2002-01-11 19:45:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Sark"
    > Użytkownik "Sark"
    >
    > No więc jednak mają, nie jest to puszczone na
    > żywioł, za Rzepą

    juz ci chcialem odpowiedziec, bo tez to przeczytalem
    ale widze ze samoobslugowo sie potraktowales ;-)))
    *** blad ***
    PS - jakos nigdy do zadnego SKOKa nic nie wlozylem
    - ich pierwsza reklama to chyba taka z Olisadebe

  • 9. Data: 2002-01-11 20:50:41
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <b...@W...pl> napisał
    w wiadomości news:a1nfcd$etu$1@news.tpi.pl...

    > PS - jakos nigdy do zadnego SKOKa nic nie
    wlozylem
    Ja byłem blisko ale obsługa byla jakas niekumata i
    zrobila na mnie fatalne wrażenie, nie potrafili mi
    nawet podac aktualnego %, dalem spokój

    > - ich pierwsza reklama to chyba taka z Olisadebe
    Oj, chyba nie. Pierwszą jaka kojarzę to ta z
    naszym tyczkarzem Kozakiewiczem (ten od "gestu
    Kozakiewicza" :-)

    Sark

  • 10. Data: 2002-01-14 12:28:36
    Od: "Henryk Marjak" <h...@d...man.szczecin.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktora pod szyldem spoldzielni prowadzi pelna bankowosc - BEZ zadnych
    > poreczen i z ksiegowoscia zawarta w notesiku prezesa

    To chyba nie do konca tak jak mowisz.
    Zreszta spoldzielczosc bankowa to nie jest nasz wymysl.
    Za Bratkowskim:

    "Jeszcze by się komu zamarzył wzór Niemiec z systemem oszczędnościowym,
    który odgrywa tam rolę "domowych banków drobnych przedsiębiorców", że nie
    wspomnę o konkurujących z nim organizacjach kredytu wzajemnego, o
    spółdzielczości kredytowej, z tanim kredytem dla znających dobrze siebie
    wzajem członków. Tam to razem 70 proc. ogółu własnych rezerw kapitałowych
    kraju i takiż procent aktywności gospodarczej społeczeństwa. U nas 67
    procent obywateli nie odkłada ani złotówki, bo trudno, by wielkie banki
    zbierały drobne wkłady; drobny przedsiębiorca nie ma szans na drobny kredyt,
    szybki i tani, bo nie ma instytucji drobnego kredytu."

    Zdaje sie, ze przed wojna PKO bylo tego typu kasa.
    Po wojnie komunisci zrobili z majatku spoldzielcow bank panstwowy.

    pozdro
    henio