  • 21. Data: 2002-01-17 17:08:45
    Temat: Re: ubezpieczenie (odpowiedzialność ) kart WBK i CITI ?
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 06:05:13PM +0100, Karolona Godyń wrote:

    > Po zastrzeżeniu nie odpowiadasz za transakcje z pinem. odpowiada za
    > nie bank.

    Mowisz o citi czy wogole? Bo jesli wogole, to nie masz racji.

    > Każda transakcja z pinem jest autoryzowana, więc bank wydaje na taką
    > zgode. gdyby wydał zgodę na transakcje zastrzeżoną kartą to jest to
    > już jego wina i bank płaci

    Oj, chyba jednak nie tylko o citi ...

    --

    --w

  • 22. Data: 2002-01-17 17:35:57
    Od: Karolona Godyń <k...@o...org.pl>

    Wojtek Piecek napisał(a):

    > Mowisz o citi czy wogole? Bo jesli wogole, to nie masz racji.

    Pekao S.A. mBank Citibank (visaQualiflyer, ve, VisaSilver maestro)

    > Oj, chyba jednak nie tylko o citi ...

    Czy są banki, karty gdzie transakcja z pinem jest nieautoryzowana????

  • 23. Data: 2002-01-17 17:39:46
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 06:35:57PM +0100, Karolona Godyń wrote:

    > Pekao S.A. mBank Citibank (visaQualiflyer, ve, VisaSilver maestro)
    >
    > Czy są banki, karty gdzie transakcja z pinem jest nieautoryzowana????

    Ale sa banki w ktorych transakcje pinowe nie sa objete od razu
    ubezpieczeniem. Pisal kiedys o tym Sebastian (radze poczytac) ze
    wynika to czesto z faktu ze bank ma opoznienia z wprowadzeniem blokady
    karty (z roznych powodow - lenistwo do systemowych rozwiazan).

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-01-19 12:07:22
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) napisal w

    >WBK samego PINu nie zna (nie powinno), powinno miec go zmiksowanego z
    >jakim haslem jednokierunkowa funkcja i sprawdzac tylko takie miksy,

    Wiem, ze raczej nie ma go w formie jawnej, ale tez jako jedyne, poza
    uzytkownikiem, jest w stanie potwierdzic jego prawdziwosc.

    >Zdaje sie ze bronia sie przed zgloszeniem kradziezy i oskubaniem sobie
    >konta. Wiesz ile osob by tak robilo?

    Jesli blokada autoryzacji transakcji pinowych (a one chyba musza isc z
    autoryzacja ;) nastepowalaby od momentu zgloszenia tego faktu do CK, to nie
    wiem, jak mialby ktos to konto oskubac. Widzisz jakis sposob?

    Chodzi mi o branie odpowiedzialnosci od momentu zastrzezenia. Albo maja
    system komputerowy, albo zastrzezenia pisza na kartkach, a po 2 dniach ktos
    przeklepie zastrzezone numery do kompa, o ile dana karteczka sie gdzies nie
    zawieruszy...

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 25. Data: 2002-01-19 12:10:52
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

> [...]

    >wynika to czesto z faktu ze bank ma opoznienia z wprowadzeniem blokady
    >karty (z roznych powodow - lenistwo do systemowych rozwiazan).

    czyli problem sprowadza sie do wadliwych systemow w konkretnych bankach.
    Wniosek, ze jesli bank nie bierze odpowiedzialnosci za transakcje z pinem =
    "mamy kiepski system, ktory dane o kartach aktualizuje raz na dobe albo i
    rzadziej, i to pod warunkiem, ze wszystko dobrze idzie..., wicie rozumicie"

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 26. Data: 2002-01-19 13:02:53
    Temat: Re: ubezpieczenie (odpowiedzialno?ć ) kart WBK i CITI ?
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 19 Jan 2002 12:10:52 +0000 (UTC), m...@i...pl
    (Adam_mb) wrote:

    >czyli problem sprowadza sie do wadliwych systemow w konkretnych bankach.

    Wystarczy, ze faks do Polcardu bedzie zajety :-)))

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 27. Data: 2002-01-19 22:18:00
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com>

> [...]
    moze
    > potwierdzic tylko bank-wystawca. Czyli wychodzi bez sensu.

    Istnieje coś takiego jak VISAPVV.
    VISA świadczy usługę obsługę karty z PIN w przypadku gdy wystawca nie jest
    dostępny.
    Może chodzi o takie sytuację ?

    Tomasz