  • 31. Data: 2002-08-17 20:10:56
    Temat: Re: tajemniczy kurs? jaja:(
    Od: s...@p...onet.pl

    > A może stosują wyliczenia wg.. nieustannie aktualizowanej tabeli która
    > polecają na swoich stronach?
    > http://www.xe.com/ucc/
    > np. w tej chwili jest notowanie z godz. 4.55 GMT

    A kto jest właścicielem tego serwisu, VISA ??? I są tam stosowane jej aktualne
    kursy przeliczeniowe??
    Gdzie jest informacja o Visie, która ten serwis prowadzi i podaje swoje kursy?

    Cześć

  • 32. Data: 2002-08-18 03:52:38
    Od: k...@i...pl (roman)

    Dnia sob 17. sierpień 2002 22:10, napisałeś:

    > A kto jest właścicielem tego serwisu, VISA ??? I są tam stosowane jej
    > aktualne kursy przeliczeniowe??
    > Gdzie jest informacja o Visie, która ten serwis prowadzi i podaje swoje
    > kursy?

    Visa na jednej ze swoich stron poleca ten adres.
    A kto prowadzi? Nie wiem. Ja nie! :-)
    --
    Pozdrowienia
    Roman K.

  • 33. Data: 2002-08-18 10:59:54
    Od: s...@p...onet.pl

    > Visa na jednej ze swoich stron poleca ten adres.
    > A kto prowadzi? Nie wiem. Ja nie! :-)

    Podaje aby można było ogólnie zrozumieć sposób przeliczania. No i chyba aby się
    odczepić i nie pytać o dokładne kursy.

    Cześć

  • 34. Data: 2002-08-19 21:25:54
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Rena wrote:

    > dnia, między
    >
    > ok - ale ja nie chcialam wyroczni, tylko zorientowac sie, jakie w tym
    > samym czasie mama jursy inne banki.

    A to w takim razie Pani na infolinii była d..., bo powinna powiedzieć
    tak: "Droga nasza klientko, transakcję jaką Pani wykona na Cyprze w
    funtach cypryjskich VISA Int. przeliczy na dolary amerykańskie wg
    własnego kursu, który nie jest publikowany, jest jednak stały dla
    wszystkich kart wydanych w systemie VISA, zaś Raiffeisen Bank Polska SA
    przeliczy kwotę wyrażoną w dolarach na złote polskie wg kursy sprzedaży
    dewiz, który w chwili obecnej wynosi 4,xx zł. Czy mogę Pani jeszcze w
    czymś pomóc?"

    > zazwyczaj jest
    >
    > i nie obciazaja mnie z data realizacji transakcji?

    Ależ oczywiście, że nie.
    Nb. przekonałem się osobiście, że kursy VISA Int są _często_ zmienne,
    bo:
    dwie transakcje, obydwie 12.08, obydwie w tym samym bankomacie, jedna o
    11:15, druga o 15:07. Obydwie rozliczone 13.08 (szybki ten Fortis),
    pierwsza pociągnęła z konta 9,83 PLN, a druga 9,79 (2x100SKK)

    pzdr

    Tomek

  • 35. Data: 2002-08-22 05:10:39
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Staszewski <t...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > przeliczy kwotę wyrażoną w dolarach na złote polskie wg kursy sprzedaży
    > dewiz, który w chwili obecnej wynosi 4,xx zł. Czy mogę Pani jeszcze w

    VISA nie uzywa wlasnego kursu i nigdy takiego nie uzywala. Dlaczego VISA
    niby mialaby zabawiac sie i uzywac wlasnego kursu kiedy latwiej jest zawsze
    uzywac aktualne ceny (hurtowa interbank rata) z potraceniem np. 1% dla
    siebie (tak jest w glownym rejonie w ktorym znajduje sie USA -- w innych
    moze jest to nadal wyzsze ale dawno nie sprawdzalem wiec nie wiem)?

> [...]
    > 11:15, druga o 15:07. Obydwie rozliczone 13.08 (szybki ten Fortis),
    > pierwsza pociągnęła z konta 9,83 PLN, a druga 9,79 (2x100SKK)

    To jest normalne ze wartosci walut ciagle sie zmieniaja ale jest to
    minimalne i potrzeba np. wojny czy jakiegos powaznego krachu na jednym rynku
    walutowym a nie na innym abys zauwazyl powazne roznice w ciagu dnia.
    Wiekszym problemem dla przecietnego uzytkownika pozostaja nadal oplaty i
    prowizje oraz dodatkowo tak jak w Polsce dodatkowy przelicznik w innym
    czasie i po innej cenie (juz nie interbank i nie hurtowej) na zlotowke.

  • 36. Data: 2002-08-22 05:37:37
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Rena <r...@p...pl> napisał(a):

    > dzwonie do rb. pytam mila pania, po jakim kursie rozliczyliby mi dzis
    > transakcje, ktora wykonalabym zagranica. mila pani mowi, ze po kursie
    > visy. kropka. cisza. no wiec ja pytam ja jaki jest ten kurs visy. mila
    > pani mowi, ze nie wie. no wiec ja pytam, czy zna wczorajszy kurs. mila
    > pani nie zna. a czy zna telefon do visy, to ja sobie zadzwonie i
    > sprawdze ten kurs. mila pani mowi, ze visa nie ma w polsce zadnego
    > biura, ma tylko w usa i moge sobie jego poszukac w internecie.
    >
    > no coments:(

    Tak naprawde to ta mila pani nie ma mozliwosci przewidziec jaki bedzie
    rynkowy kurys danej waluty obojetnie czy jest to sekunde, minute czy kilka
    godzin w przod. I robiono testy nawet slawnych jasnowidzow i ci nie mogli
    przewidziec tego typu cen wiec mozesz spac spokojnie -- jest to niemozliwe
    do przewidzenia. :)

  • 37. Data: 2002-08-22 05:58:42
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Rena <r...@p...pl> napisał(a):

    > dla mnie karygodne jest to, ze pracownik banku, w ktorym mam rachunek,
    > nie ma pojecia o rzeczy bardzo istotnej dla wielu klientow. i
    > najbardziej wkurzajace jest to, ze zawsze na zmianie jest jakis
    > kierownik, kontroler, ale pani nie uznala za konieczne dopytac sie.
    > ona nie wie i juz:(

    Nie denerwuj sie Rena ale naprawde to ceny rynkowe nie sa mozliwe do
    przewidzenia w przod. Probowano robic testy ze slawnymi jasnowidzami i ci
    nie mogli tego przewidziec wiec nie mozesz miec pretensji od zwykleego
    kierownika, kontrolera czy tym bardziej od szarego pracownika banku. :)

    Praktycznie co mozesz najwyzej zrobic to zorientowac sie jaki jest aktualny
    kurs i to powinno wystarczyc dla zwyklych tranzakcji. Z reguly musialabys
    miec powaznego pecha i natrafic np. na sytuacje typu wojny etc. akurat w
    czasie pomiedzy twoim zakupem a zaksiegowaniem tranzakcji aby narazic sie na
    powazne straty -- z drugiej strony mozesz zyskac prawie tyle samo. :)

    Ja robie spora ilosc tranzakcji za granica od czasu do czasu i co mnie
    interesuje glownie to uzywanie karty z jak najmniejszymi oplatami i
    prowizjami. Juz po kilku lub kilkunastu tranzakcjach straty lub zyski jakie
    nastepuja w czasie pomiedzy aktualnym zakupem a zaksiegowaniem same sie
    zredukuja do praktycznie zera i jedynie co zauwazysz to aktualne oplaty i
    prowizje bankowe.

  • 38. Data: 2002-08-22 08:25:51
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik " Ro" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siebie (tak jest w glownym rejonie w ktorym znajduje sie USA -- w innych
    > moze jest to nadal wyzsze ale dawno nie sprawdzalem wiec nie wiem)?

    Czy VISA gdzieś oficjalnie podaje takie zasady jak opisałeś, czy też są to
    tylko Twoje przypuszczenia ?
    A jak z ich marżą - stawki banków są jawne, a VISY tajne ?

    Pix

  • 39. Data: 2002-08-22 14:53:26
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    mogli
    > przewidziec tego typu cen wiec mozesz spac spokojnie -- jest to

    napisalam tez: o wiec ja pytam, czy zna wczorajszy kurs. mila pani nie
    zna.

  • 40. Data: 2002-08-22 15:20:53
    Od: " Ro" <b...@N...gazeta.pl>

    Rena <r...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > mogli
    > niemozliwe
    >
    > napisalam tez: o wiec ja pytam, czy zna wczorajszy kurs. mila pani nie

    Z wczorajszym kursem nie ma problemu. Pomimo ze mila pani w banku nie
    wiedziala to jednak ty mozesz to sobie sama sprawdzic w ciagu kilku sekund z
    wielu zrodel w Internecie czy w gazecie. :) Nie przypuszczam aby to ze
    przecietny pracownik w banku nie wiedzial jaki byl wczoraj kurs ktorejs z
    wielu walut byl przestepstwem. Jeszcze byc moze moglabys oczekiwac szybkiej
    odpowiedzi w jakims banku eksportowym (Handlowy etc.) i tu tez napewno nikt
    nie bedzie pamietal kursu setek walut swiatowych z dnia wczorajszego wiec
    ten pracownik bedzie musial to sprawdzic tak samo jak to mozesz zrobic sama.