  • 1. Data: 2006-06-08 17:22:09
    Temat: proszę o pomoc - potrącono mi $
    Od: "yapann" <y...@o...pe.el>

    po zmianie numeracji kont (PKO BP SA) otrzymałam przelew wysłany na
    STARY numer konta - pieniążki 'się odbiły' i wróciły do nadawcy,
    operacja została obciążona kwotą $ 45 za przesylkę (bank strony
    wysyłającej) + $92 mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie
    pogodzić ze stratą $140? Mam jakąś szansę odwołać się od tej
    konsekwencji?
    Czy tak jest w każdym banku??

    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-06-08 17:57:14
    Temat: Re: proszę o pomoc - potrącono mi $
    Od: "swiatowid" <cyfrowyja.nospam@na_serwerze.gazeta.pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pe.el> napisał w wiadomości
> [...]
    > mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie pogodzić ze stratą
    > $140? Mam jakąś szansę odwołać się od tej konsekwencji?

    zależy kiedy to było,
    pewnie był jakis okres przejściowy, gdy stary numer jeszcze funkcjonuje,
    dużo zalezy tez od tego, co napisano na przekazie . Majac treść przekazu,
    gdzie są Twoje dane, mozesz argumentowac, ze bank mógł zaliczyc przekaz.
    Koszty są wysokie, ale nie jest to nic niezwykłego.

    > Czy tak jest w każdym banku??
    na pewno nie.

  • 3. Data: 2006-06-08 19:16:43
    Od: "Tommeck" <t...@g...pl>

> [...]
    > mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie pogodzić ze stratą
    > $140? Mam jakąś szansę odwołać się od tej konsekwencji?

    Przeciez obciazono nie ciebie, tylko nadawce. Wiec niby dlaczego ty masz sie
    odwolywac?

  • 4. Data: 2006-06-08 19:27:26
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > operacja została obci?żona kwot? $ 45 za przesylkę (bank strony
    > wysyłaj?cej) + $92 mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie

    Aleeee jaja ..... to tak przeciez mozna człowieka wydymac na szaro ...
    wysyłac mu po pare dolarów.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2006-06-08 20:03:35
    Od: "yapann" <y...@o...pe.el>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Aleeee jaja ..... to tak przeciez mozna człowieka wydymac na szaro ...

    dlatego szukam pilnie opinii kogoś oblatanego w banklocki :(
    Bank zmienił system numeracji, taki światowy chciał być, tylko
    użytkownik jakiś taki niekompatybilny, i w ogóle niejaznowidz - :p
    Już nie wspomnę, że taki światowy, że najdrozsze USA banki biora za tę
    usluge $45, A ONI 2 RAZY TYLE (albo ja czegoś nie rozumiem)

    dziekuję z góry za wszelką pomoc!

    --
    ya

  • 6. Data: 2006-06-08 20:16:06
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > dlatego szukam pilnie opinii kogo? oblatanego w banklocki :(

    Pierwsze co musisz zrobic ... to obejrzec tabele prowizji, umowe, a
    potem ewentualnie wysmarowac reklamację. Dopiero z reklamacją odmowną
    mozna sprobowac u "rzecznika", albo w sądzie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-06-08 20:31:39
    Od: "yapann" <y...@o...pe.el>

    > Pierwsze co musisz zrobic ... to obejrzec tabele prowizji, umowe, a
    > potem ewentualnie wysmarowac reklamację. Dopiero z reklamacją odmowną
    > mozna sprobowac u "rzecznika", albo w sądzie.

    dzięki,
    a czy banki używały podwójnej (stary i nowy system) numeracji jakiś
    czas, czy też przejście było zerojedynkowe? nie wiem tego bo byłam za
    granicą długo długo i nic na ten temat do mnie nie docierało z tej
    racji.

    --
    ya

  • 8. Data: 2006-06-08 21:49:16
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

> [...]
    > mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie pogodzić ze stratą
    > $140? Mam jakąś szansę odwołać się od tej konsekwencji?

    Obawiam się /piszac o Twoim poscie ciut nizej w dyskusji/ ze bank sie
    wykreci tym, ze jak sie zmienialy "odgornie" numery kont to podawal je
    do wiadomosci jakimis wyciagami pewnie. A ze musi byc prawidlowy numer
    konta to patrz ponizej

    Koszty owszem sa straszne - kolega ostatnio przelewal do DE fakture na
    ponad 5000 euro wlasnie w PKO BP i po 3 dniach sie okazalo ze zaplacil
    25 zł za przelew zagraniczny a kasa wrocila bo tamta firma podala numer
    konta ktory zamknela pare dni wczesniej /faktura z terminem platnosci 90
    dni/
    Kolega na tym stracił prawie 900 zł czyli jakieś 5 % sumy wysyłanej na
    kosztach banków zwracających i przewalutowaniu skup/sprzedaż :(
    Nadmienie ze zmiana kont wynikla z powstania w firmie niemieckiej kont
    "indywidualnych dla każdego kontrahenta " ://

    Niestety jak się dowiadywaliśmy kto jest winny to bank sie zaslanial tym
    że nie wiedza kto i kiedy zliwkiduje rachuenk a system im tego nie pokazuje
    no bo skad mialby czerpac wiedzie.

    Dawidek

  • 9. Data: 2006-06-09 02:34:26
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <e6a6kj$hp0$1@inews.gazeta.pl>, cindy--this-is-a-spam-
    t...@i...tlen.pl says...
    > Użytkownik "yapann" <y...@o...pe.el> napisał w wiadomości

    Polecam Washington Mutual ... "wire transfer" w obie strony za darmo

    AP

  • 10. Data: 2006-06-09 09:14:54
    Od: "yapann" <y...@o...pe.el>

    Użytkownik "Tommeck" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez obciazono nie ciebie, tylko nadawce. Wiec niby dlaczego ty
    > masz sie odwolywac?

    cokolwiek to znaczy, tak się składa, ze nadawcą byłam takze ja.

    --
    ya