    From: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: proszę o pomoc - potrącono mi $
    Date: Thu, 8 Jun 2006 23:49:16 +0200

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pe.el> napisał w wiadomości
    news:e69mc2$dl4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > po zmianie numeracji kont (PKO BP SA) otrzymałam przelew wysłany na STARY
    > numer konta - pieniążki 'się odbiły' i wróciły do nadawcy, operacja
    > została obciążona kwotą $ 45 za przesylkę (bank strony wysyłającej) + $92
    > mojego banku za odsylkę. Czy to prawidłowo? Mam sie pogodzić ze stratą
    > $140? Mam jakąś szansę odwołać się od tej konsekwencji?
    > Czy tak jest w każdym banku??

    Obawiam się /piszac o Twoim poscie ciut nizej w dyskusji/ ze bank sie
    wykreci tym, ze jak sie zmienialy "odgornie" numery kont to podawal je
    do wiadomosci jakimis wyciagami pewnie. A ze musi byc prawidlowy numer
    konta to patrz ponizej

    Koszty owszem sa straszne - kolega ostatnio przelewal do DE fakture na
    ponad 5000 euro wlasnie w PKO BP i po 3 dniach sie okazalo ze zaplacil
    25 zł za przelew zagraniczny a kasa wrocila bo tamta firma podala numer
    konta ktory zamknela pare dni wczesniej /faktura z terminem platnosci 90
    dni/
    Kolega na tym stracił prawie 900 zł czyli jakieś 5 % sumy wysyłanej na
    kosztach banków zwracających i przewalutowaniu skup/sprzedaż :(
    Nadmienie ze zmiana kont wynikla z powstania w firmie niemieckiej kont
    "indywidualnych dla każdego kontrahenta " ://

    Niestety jak się dowiadywaliśmy kto jest winny to bank sie zaslanial tym
    że nie wiedza kto i kiedy zliwkiduje rachuenk a system im tego nie pokazuje
    no bo skad mialby czerpac wiedzie.

    Dawidek