  • 201. Data: 2006-08-08 15:10:55
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: Aleksander Matuszak <r...@b...cy>

    RobertS wrote:

    > wmuszają? a to niby komu, jak nie chcesz takiej karty to idziesz to innego
    > banku,

    Lukas. Przy okazji wznowienia, zamiast karty z paskiem dostajesz kartę
    chipową. A informują cię po fakcie, tak, że zerwanie umowy cię kosztuje...

    max

    --
    adres w rot13

  • 202. Data: 2006-08-08 15:29:24
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > ??
    > a skad takie info ?

    z obserwacji. ma racje.
    w bankach i organizacjach kartowych parcie na wprowadzanie standardu EMV.
    nie jutro i nie pojutrze bo to ani hop-siup ani tanie nie jest
    ale tak bedzie. w tym kierunku dazy rynek i tyle.

    SW

  • 203. Data: 2006-08-08 17:03:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > w bankach i organizacjach kartowych parcie na wprowadzanie standardu EMV.
    > nie jutro i nie pojutrze bo to ani hop-siup ani tanie nie jest
    > ale tak bedzie. w tym kierunku dazy rynek i tyle.

    Chipy to inna sprawa, tam karta + PIN jest bezpieczniejsza niz karta
    bez PINu i zdecydowanie bezpieczniejsza niz karta magnetyczna.

    Aczkolwiek takie karty nie powinny wymagac PINu przy transakcjach
    bezchipowych, bo to jest zdecydowanie najmniej bezpieczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 204. Data: 2006-08-08 17:18:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Chipy to inna sprawa, tam karta + PIN jest bezpieczniejsza niz karta
    > bez PINu

    dyskutowałbym. Gdyby pin był 10cyfrowy i zmieniałby się co chwila... to
    może ....

    p. m.

  • 205. Data: 2006-08-08 17:18:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

> [...]
    >
    > Aczkolwiek takie karty nie powinny wymagac PINu przy transakcjach
    > bezchipowych, bo to jest zdecydowanie najmniej bezpieczne.

    Jak dodąd, wszystkie karty czipowe są równocześnie magnetyczne i
    wymagają pinu zawsze. To ja dziękuję.

    MJ

  • 206. Data: 2006-08-08 17:51:37
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jak dodąd, wszystkie karty czipowe są równocześnie magnetyczne i
    > wymagają pinu zawsze. To ja dziękuję.

    Widać, że przynajmniej jednej z nich (a być może żadnej?) nie używałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 207. Data: 2006-08-08 18:00:03
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > Widać, że przynajmniej jednej z nich (a być może żadnej?) nie używałeś.

    Nie używałem żadnej i nie ukrywam tego. Która ma inaczej i jak?

    MJ

  • 208. Data: 2006-08-08 18:10:59
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Nie używałem żadnej i nie ukrywam tego. Która ma inaczej i jak?

    Na pewno BZWBK ORANGE. Większość operacji bezgotówkowych, to PIN, ale
    niektóre operacje to podpis...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 209. Data: 2006-08-08 18:21:08
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Jesli to jest korzystny uklad dla obu stron to nie widze powodu,
    > dla ktorego "tak nie powinno byc".

    Bo to jest darmowe kredytowanie przedsiebiorcy przez pracownika. To, ze
    akurat pracownik ma KK i moze zaplacic tak naprawde pozniej, czyli
    po zwrocie gotowki przez firme nie ma wiekszego znaczenia. Oczywiscie
    nie mozna przewidziec wszystkiego i jezeli taka sytuacja jest wyjatkowa
    to nie widze problemu. Ale jezeli tak wyglada codziennosc w firmie
    to szukalbym innej pracy. Co i sam zrobilem (choc to nie byl glowny powod).
    Wszytsko jest pieknie dopoki nie pojawia sie klopoty. W razzie
    niewyplacalnosci firmy
    nie dosc, ze zostaniesz bez pensji to jeszcze musisz splacic dlugi za
    dzialalnosc swojego prcodawcy. Jakos inne firmy moga wydac
    te pare PLN na karty sluzbowe dla pracownikow a nie polegaja
    na prywatnych kartach pracownikow.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 210. Data: 2006-08-08 18:47:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Loret" <m...@p...pl> writes:

    > Na pewno BZWBK ORANGE. Większość operacji bezgotówkowych, to PIN, ale
    > niektóre operacje to podpis...

    A pasek magnetyczny jest? No to i tak można podejrzeć pin i sklonować
    pasek. Dziękuję za taką kartę. Dużo mi "niektóre" pomoże...

    MJ