  • 1. Data: 2006-08-03 09:45:52
    Temat: Urzędy już wiedzą o kontach za granicą!!!!
    Od: "r" <m...@p...onet.pl>

    Masz konto za granicą - płać

    Osoby mające konta za granicą powinny opodatkować w Polsce uzyskiwane tam
    odsetki. Jednak dotychczas w dużym stopniu zależało to od ich dobrej woli.
    Trudno było bowiem sprawdzić, czy wywiązują się z tego obowiązku.

    Teraz urzędy będą mogły to zweryfikować. W tym roku fiskus pierwszy raz uzyskał
    dane o rachunkach bankowych założonych przez Polaków w innych krajach UE. Do
    końca czerwca Ministerstwo Finansów dostało komplet informacji. A to oznacza, że
    obecnie są one w drodze do urzędów skarbowych.

    Jednak dla niektórych osób zmartwieniem może być nie tylko konieczność
    opodatkowania dochodów z zagranicznych odsetek. Urzędnik może zainteresować się,
    dlaczego w ogóle mają konto za granicą, i sprawdzić, czy przypadkiem nie
    osiągają innych dochodów, którymi powinni podzielić się z polskim fiskusem.

    Osoby, które nie wykazały odsetek w zeznaniu za 2005 rok, mogą jeszcze same
    dokonać korekty. W ten sposób unikną kar.

    - Odsetki uzyskane z zagranicy powinny być uwzględniane w zeznaniu rocznym.
    Należy je wykazać w formularzu PIT/X. Chyba że będą one zwolnione od podatku na
    podstawie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania - mówi Tomasz Janicki,
    doradca podatkowy w KPMG.

  • 2. Data: 2006-08-03 10:09:16
    Temat: Re: Urzędy już wiedzą o kontach za granicą!!!!
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    r napisał(a):
> [...]
    > odsetki. Jednak dotychczas w dużym stopniu zależało to od ich dobrej woli.
    > Trudno było bowiem sprawdzić, czy wywiązują się z tego obowiązku.

    Unia próbuje - o ile wiem skutecznie wymuszać obowiązek przekazywania
    informacji również na rajach podatkowych - szczególnie, gdy są zależne
    od któregoś z państw Unii.

    Dla zainteresowanych - nasi urzędnicy skarbowi mają możliwość
    dokonywania czegoś na kształt kontroli krzyżowej - tj. przynajmniej na
    poziomie obrotów miesięcznych z danym kontrahentem unijnym - a NBP
    interesuje się notami kredytowymi i podobnymi transferami związanymi z
    obrotem z zagranicą na podstawie wątpliwych tytułów.

    Ponadto - jest chyba tak, że odsetki można zapłacić "tam" pod warunkiem
    spełnienia określonych wymogów.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2006-08-03 10:15:19
    Od: Pawel <p...@g...com>

    r wrote:
> [...]
    > odsetki. Jednak dotychczas w dużym stopniu zależało to od ich dobrej woli.
    > Trudno było bowiem sprawdzić, czy wywiązują się z tego obowiązku.

    Dziwne, bo w banku brytyjskim dokladnie TSB Lloyds tzw. saving account
    (konto oszczednosciowe), ktore jest opocentowanie w odroznieniu od
    wiekszosci cuurent account (konto biezace - nasz ROR) jest opodatkowane
    z urzedu tzn. sa dwie opcje..

    1. Na dzien dobry bank na koniec roku odlicza podatek od uzyskanych
    procentow i wysyla rozliczenie roczne (ktore nalezy uwzglednic w rocznym
    zeznaniu podatkowym) automatycznie przelewajac nalezna sume podatkowa
    na konta urzedu skarbowego lub

    2. Wysyla odpowiedni formularz - deklaracje mowiaca o tym, ze wlascicel
    konta zobowiazuje sie na wlasna reke uwzglednic uzyskany ta droga dochod
    w swoim zeznaniu podatkowym i uiscic z tego tytulu nalezny podatek i
    wtedy nie odciaga podatku z lokaty ale powiadamia urzad skarbowy o
    wielkosci osiagnietego przez wlasciciela dochochodu z odsetek

    Ciekawy jestem co z kontami (oferowanymi przez niektore banki UK) na
    ktorych mozna posiadac czasem do 5.000 funtow w ciagu roku od ktorych
    nie jest pobierany podatek?

    Macie jakies info jak z tym jest w innych krajach?

    pozdrawiam
    Erion

  • 4. Data: 2006-08-03 17:53:56
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    r <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Osoby mające konta za granicą powinny opodatkować w Polsce uzyskiwane tam
    > odsetki. Jednak dotychczas w dużym stopniu zależało to od ich dobrej woli.
    > Trudno było bowiem sprawdzić, czy wywiązują się z tego obowiązku.

    Kolejny odgrzewany news.

    --
    Przemysław Maciuszko