  • 1. Data: 2006-08-03 12:07:04
    Temat: po co karta kredytowa?
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Głupie pytanie? Może...
    Rozważałem wczoraj czy nie wystąpić do mBanku o kk (niemal pewne, że by
    mi dali), ale doszedłem do wniosku, że jej nie wykorzystam.
    Główną bowiem zaletą kk jest odroczona płatność za zakupy, przy czym
    jeżeli spaca się ją do ~50 dni to bank nie nalicza procentów.

    No i fajnie, myślę sobie, że można na tym trochę zarobić, bo przecież
    zamiast wydawać pieniędzy mogę je trzymać na koncie (i pomnażać), płacić
    w sklepie kk i dopiero po owych 50 dniach regulować. Czyli zarabiam
    procenty o jakie mi narosło konto przez te 50 dni.
    Jak sobie to jednak policzyłem (procent na rachunku bankowym z jednej
    strony i opłata za używanie karty z drugiej) to wyszło mi, że "zarobić"
    można śmieszne sumy i gra nie jest warta świeczki.

    Czy jedyna zaleta kk to taka, że jak ktoś ma nieregularne dochody i mu
    czasami portfel świeci pustką to za pomocą kk może przetrwać do kolejnej
    wypłaty?

    Coś przegapiłem?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2006-08-03 12:32:31
    Temat: Re: po co karta kredytowa?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości

> [...]
    > "zarobić"
    > można śmieszne sumy i gra nie jest warta świeczki.

    Wiele zalezy od tego ile sie wydaje miesiecznie i na ile ma sie
    oprocentowany "rachunek". Jesli mamy na mysli wydatki rzedu 1 czy
    3 kzl na miesiac i oprocentowanie rzedu jakiegos eMax'a, to
    rzeczywiscie gra nie jest warta swieczki.

    KK mozna jeszcze uzywac do blokad srodkow (wypozyczalnie), czasami
    jest jakas forma programu lojalnosciowego, jest to tez zrodlo
    natychmiastowego krotokoterminowego kredytu obrotowego bez
    potrzeby noszenia jakichs swistkow do banku, w jakis sposob tworzy
    to takze historie kredytowa (choc wiekszosc kart nie jest
    wpisywana do BIK, to akurat mbank wpisuje). Przy dobrej obsludze
    karty, jej posiadanie moze tez skutkowac innymi profitami w danym
    banku, ale akurat w przypadku mBanku, to bym sie tego nie
    spodziewal. :)

    marekz

  • 3. Data: 2006-08-03 12:33:13
    Od: mm <m...@m...com>

    To się przydaje na początku działania firmy, która potrzebuje kredytu
    krótkoterminowego na zakup towaru, który zaraz zostanie sprzedany. Poza tym
    niektóre instytucje wymagają tego od ciebie jako gwarancja wypłacalności, którą
    już sprawdził bank, na przykład do wynajęcia samochodu. Innych zastosowań nie widzę.

  • 4. Data: 2006-08-03 12:45:49
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiac i oprocentowanie rzedu jakiegos eMax'a, to rzeczywiscie gra nie

    No i gdzie wydajesz. KK docenia się podczas wyjazdu za granicę.
    R.

  • 5. Data: 2006-08-03 12:48:29
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    zdecyduj sie na taka karte, za ktora bank nie pobierze oplaty w pierwszym
    roku, w tym wypadku nie masz nic po stronie kosztow ;-)

    o zaletach niezwiazanych bezposrednio z kasa napisano powyzej, kk to po
    prostu wygoda ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-08-03 12:53:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jimmij wrote:
    [...]

    [..]

    > Jak sobie to jednak policzyłem (procent na rachunku bankowym z jednej
    > strony i opłata za używanie karty z drugiej) to wyszło mi, że "zarobić"
    > można śmieszne sumy i gra nie jest warta świeczki.
    Niektórzy mają linie kredytowe i wtedy "procentują" odsetki od debetu a
    nie od dodatniego salda.

    > Czy jedyna zaleta kk to taka, że jak ktoś ma nieregularne dochody i mu
    > czasami portfel świeci pustką to za pomocą kk może przetrwać do kolejnej
    > wypłaty?
    No, to (== poprawa płynności) to może być całkiem ważna cecha.

    KJ

  • 7. Data: 2006-08-03 12:56:13
    Od: "Kos" <k...@o...pl>

    1. wygoda - nie musze pamietac pinu
    2. wypozyczalnie samochodow jak jade za granice
    3. za kade wydane tam iles zlotych dostaje punkty ktore wymieniam co jakis
    czas na jakies gadzety z katalogu
    4 dodatkowe rabaty w niektorych sklepach

  • 8. Data: 2006-08-03 13:03:03
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jimmij wrote:

    > Coś przegapiłem?

    Aha.
    Wygodę posługiwania się kartą zamiast gotówką i pakiety ubezpieczeń czy
    innych cudów dołączane do kart (ale nie w Polsce).

  • 9. Data: 2006-08-03 13:04:41
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > 1. wygoda - nie musze pamietac pinu
    nie ma reguly, wiele kk wymaga pinu, niektore maja chip a inne sa plaskie

    > 2. wypozyczalnie samochodow jak jade za granice
    fakt

    > 3. za kade wydane tam iles zlotych dostaje punkty ktore wymieniam co jakis
    > czas na jakies gadzety z katalogu
    dotyczy co-brandow

    > 4 dodatkowe rabaty w niektorych sklepach
    dzieki platnoscia niektorymi kartami ;-))

  • 10. Data: 2006-08-03 13:04:57
    Od: mm <m...@m...com>

    Pytającemu chyba chodziło o to dlaczego kredytowa skoro może być debetowa.