  • 1. Data: 2002-02-20 00:25:39
    Temat: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za Prawem i Gospodarka

    mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości

    Ponad 300 tys. rachunków do końca bieżącego roku zamierza otworzyć, pierwszy
    w naszym kraju, wirtualny mBank. Biorąc jednak pod uwagę dotychczasowy jego
    rozwój, wydaje się, że założenie to zostanie znacznie przekroczone. A mBank
    istnieje przecież zaledwie od roku i trzech miesięcy.

    Osoby od początku związane z mBankiem twierdzą, że jego historia rozpoczęła
    się przed dwoma laty (w kwietniu 2000 r.), kiedy dyrektorem i członkiem
    zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej został Sławomir Lachowski
    (wcześniejszy wiceprezes banku PKO BP), odpowiedzialny za rozwój projektów
    detalicznych (BRE już od jakiegoś czasu poszukiwał możliwości rozwoju w
    sektorze bankowości detalicznej).

    Trzy miesiące później, w lipcu 2000 r., zarząd BRE Banku zdecydował o
    uruchomieniu projektu noszącego nazwę mBank, a już po miesiącu zatwierdził
    harmonogram jego wdrożenia. Kolejne wydarzenia potoczyły się bardzo szybko.
    Pierwszy wirtualny bank w Polsce i w Europie Środkowej rozpoczął działalność
    26 listopada 2000 r., w ciągu 100 dni od rozpoczęcia realizacji projektu.
    Rynek przyjął ją (decyzję o powołaniu do życia mBanku - bezoddziałowego,
    elektronicznego banku dla klientów indywidualnych) bardzo pozytywnie.

    Model biznesowy mBanku
    Model biznesowy mBanku zakładał, że grupę docelową stanowić będą klienci z
    rynku indywidualnego. Miały to być głównie osoby posiadające finansowe
    nadwyżki, a jednocześnie traktujące nowe rozwiązania technologiczne jako
    skuteczny i wygodny sposób komunikowania się z bankiem.

    Podstawowe elementy modelu skupiają się na zapewnieniu klientom kilku
    istotnych wartości - mówią przedstawiciele mBanku.

    Wartościami tymi mają być: wolność rozumiana jako swoboda w decydowaniu o
    swoich pieniądzach (brak lokat terminowych krępujących zarządzanie
    pieniędzmi, brak obowiązkowych wpłat itp.); niezależność (od godzin otwarcia
    placówek, lokalizacji oddziałów, od niepełnej kompetencji pracowników
    bankowych, możliwość korzystania z różnych kanałów dostępu itp.) oraz
    maksimum korzyści (związanych z mniejszymi kosztami własnymi ponoszonymi
    przez mBank, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia oprocentowania i
    rezygnacji z większości opłat i prowizji pobieranych przez tradycyjne
    banki).

    Najprościej rzecz ujmując mBank był pierwszym tzw. bankowym dyskontem na
    polskim rynku - odpowiednikiem WalMart'u w Stanach Zjednoczonych (dyskonto w
    handlu detalicznym) - dodają pracownicy mBanku.

    Analogia ta dotyczyć miała modelu biznesowego mBanku, który oparty był na
    niespotykanym do jesieni 2000 r. w polskiej bankowości założeniu polegającym
    na zaoferowaniu ograniczonej liczby produktów wysokiej jakości, po
    konkurencyjnych cenach.

    Podstawową zasadą wpisaną w regulamin produktów mBanku jest gwarantowane
    oprocentowanie depozytów na poziomie nie mniejszym niż WIBOR 1M - 5 pkt
    proc. dla rachunków osobistych eKONTO oraz WIBOR 1M - 4 pkt proc. dla lokaty
    a vista eMAX.

    Bankowcy z mBanku twierdzą, że nowy model biznesowy łamie tradycyjne kanony
    bankowości detalicznej, gdzie wyższa jakość usług i produktów dostępna była
    za większą cenę. Naczelną zasadą działalności mBanku ma być dostarczanie
    produktów i usług finansowych, których potrzebują klienci.

    Nie obiecujemy, że znajdziecie u nas wszystko, co w świecie finansów
    wymyślono, ale za to będą to z pewnością rzeczy dla was najważniejsze, o
    najwyższej jakości i najlepszej cenie dostępnej na rynku - brzmi jedno z
    haseł obowiązujących w mBanku.

    A klientów przybywa
    Pierwsze rachunki w mBanku zostały otwarte o godzinie 0:01, w pierwszym dniu
    (a właściwie w nocy) uruchomienia projektu. W ciągu pierwszego miesiąca
    klienci mBanku założyli 14 tys. rachunków.

    Po dwóch i pół miesiąca od rozpoczęcia działalności mBank prowadził już 33
    tys. rachunków, czyli o prawie połowę więcej niż zakładano. Dla porównania
    dodajmy, że ówczesny lider bankowości elektronicznej w Polsce (WBK) w ciągu
    pierwszych 9 miesięcy swojej działalności otworzył 35 tys. rachunków
    obsługiwanych przez Internet. Tymczasem mBank odnotował ponad trzy razy
    szybsze tempo ich przyrostu.

    Po siedmiu i pół miesiąca, tj. na początku czerwca 2001 r., w mBanku było
    już 80 tys. otwartych rachunków (150 proc. w stosunku do prognozy), a 26
    lipca (tj. dokładnie 8 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności) jeden z
    nowych klientów otworzył stutysięczny rachunek.

    W sierpniu ub.r. mBank został także liderem pod względem liczby klientów
    indywidualnych korzystających z rachunków bankowych przez Internet (tę
    pozycję utrzymuje do tej pory). Na początku października 2001r. suma
    depozytów zgromadzonych w mBanku przekroczyła 900 mln zł. Według modeli
    finansowych wartość ta razem z obserwowaną dynamiką przyrostu środków
    gromadzonych na rachunkach zapewniała przekroczenie docelowego miliarda
    złotych do końca 2001 r. Przyrost depozytów mieścił się w przewidywaniach
    biznes planu, nawet pomimo tego, że mBank dwukrotnie dokonywał obniżenia
    oprocentowania rachunków (co związane było ze spadającymi stopami
    procentowymi NBP).

    Sytuacja makroekonomiczna nie jest więc obecnie tak bardzo sprzyjająca
    wzrostowi depozytów bankowych ludności, jak można było zakładać w momencie
    uruchomienia mBanku - twierdzą jego przedstawiciele. Według przygotowanego
    wcześniej biznes planu, mBank miał osiągnąć liczbę 150 tys. rachunków do
    końca 2001 r.

    Obecne oprocentowanie lokaty a vista eMAX wynosi 8,65 proc. (9 proc.
    efektywnie), a osobistego eKONTA 8,25 proc. (efektywnie 8,57 proc.).

    Ciekawostki mBanku
    Średnia dzienna liczba wizyt w części informacyjnej serwisu mBanku wyniosła
    we wrześniu ub.r. prawie 21,8 tys. (maks. 35,5 tys.), natomiast średnia
    dzienna liczba odsłon przekroczyła 61,4 tys. (maks. 90,5 tys.). Dziennie
    przez serwis www składanych jest około 300 wniosków o założenie rachunku, a
    na pytanie tygodnia odpowiada 150 do 200 internautów (wg IP). Codziennie do
    mBanku kierowanych jest także od 60 do 80 e-maili od jego klientów. Ponadto
    każdego dnia wysyłanych jest ze stron mBanku 15-30 e-maili polecających
    ofertę mBanku znajomym.

    Część transakcyjna mBanku zanotowała we wrześniu ub.r. ponad 200 tys. wizyt.
    Część ta pozwala na pełne zarządzanie pieniędzmi w mBanku. Obecnie ok.
    trzech czwartych transakcji dokonywanych jest przez kanał www. Pozostałe
    transakcje zlecane są telefonicznie.

    Pora na giełdę
    BRE Bank jeszcze w tym roku wprowadzi mBank na warszawską giełdę. Również w
    tym roku spółka przyniesie pierwsze zyski.

    Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego projektu i zamierzamy wprowadzić mBank na
    giełdę pod koniec tego roku. Zakładamy również, że już w czwartym kwartale
    mBank zacznie przynosić zyski - mówi Wojciech Kostrzewa, prezes zarządu BRE
    Banku.

    Prezes podkreśla także, że wypracowywanie przez mBank zysku leżałoby w jak
    najlepiej pojętym interesie BRE Banku i podaje przykład brytyjskiego banku
    Egg, który potrzebował na to czterech lat. BRE, choć dokładał do mBanku
    przez cały ubiegły rok i dokładać będzie jeszcze przez trzy kwartały roku
    bieżącego, chce to zrobić w dwa razy krótszym okresie.

    BRE bank chce więc udowodnić (co często podkreślał również Sławomir
    Lachowski), że mBank jest przedsięwzięciem biznesowym, a nie marketingowym.
    I wszystko wskazuje na to, że tak się właśnie stanie.

    Według stanu na luty br. w mBanku otwarto 210 tys. kont, na których
    zdeponowano ok. 1,2 mld zł. Na koniec tego roku ma być ich co najmniej 300
    tys.

    LESZEK SADKOWSKI

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-02-20 10:11:56
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl>

    Kolega to chyba pracy szuka w mBanku?
    Sledze od dawna to miejsce i widze ze kolega jest liderem w grafomanicznych
    peanach na temat w/w instytucjji.
    Moim zdaniem i nie tylko nie przekrocza i nie zrealizuja poniewaz dynamika
    juz siadla, a rynek nie rozwija sie tak szybko jak planowali.
    Wynik finansowy jest spowodowany synergia z marmurowym BRE i jest czysto
    ksiegowa operacja.Poniewaz mbank to tylko oddzielny pion w bre.
    Z utesknieniem czekam na rozliczenie biznesplanu.
    A nie lubie mbanku poniewaz jako umysl scisly skupiam sie na fakatach a nie
    na robienbiu dobrego wrazenia.

    "cyfry sa uparte" !

  • 3. Data: 2002-02-20 10:39:32
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Kolega to chyba pracy szuka w mBanku?
    > Sledze od dawna to miejsce i widze ze kolega jest liderem w
    grafomanicznych
    > peanach na temat w/w instytucjji.

    Musze Cie zmartwic :)
    Akurat w temacie pracy magisterskiej mam: "na przykladzie mBanku", wiec samo
    przez siebie znaczy to, ze szukam przede wszystkim informacji o tym a nie
    innym banku....
    Poza tym do Lodzi mialbym sie przeprowadzic??? No co Ty... To juz lepiej do
    Inteligo - szczegolnie ze moim zdaniem jest co poprawiac

    Nie robie porownania duzego z innymi bankami - dlatego nie szukam tak
    informacji np. o Inteligo. Aczkolwiek sam popatrz - podaje przerozne
    informacje - czy to o Inteligo, czy KB, czy Pekao S.A. Co znajde - to
    podsylam. A ze akurat nie jestem do konca subiektywny???
    to samo mozesz zarzucic mi o FortisBanku, czy BZWBK - gdzie mam konta - a
    tego ostatniego bronilem jak lew :)

    > Moim zdaniem i nie tylko nie przekrocza i nie zrealizuja poniewaz dynamika
    > juz siadla, a rynek nie rozwija sie tak szybko jak planowali.

    Ostatecznie jest to Twoje zdanie. Zauwaz - ze wraz z otwieraniem przez
    kolejne banki dostepu do konta via Internet - one same beda edukowaly swoich
    klientow - m.in. po to, zeby... przejsc do mBanku. Klienci Inteligo - ci,
    ktorzy odejda - w duzej czesci.. przejda do mBanku

    > Wynik finansowy jest spowodowany synergia z marmurowym BRE i jest czysto
    > ksiegowa operacja.Poniewaz mbank to tylko oddzielny pion w bre.

    synergizm (gr. synergós 'współpracujący') 1. wzajemne działanie różnych
    czynników powodujące, że łączny efekt jest większy od sumy efektów ich
    działania osobnego.

    O jakim wyniku finansowym mowisz? O zgromadzonych depozytach klientow
    indywidualnych? (warte podkreslenia) ? O zrodle tanich pieniedzy dla BRE?

    > Z utesknieniem czekam na rozliczenie biznesplanu.

    Ktory znasz oczywiscie?

    > A nie lubie mbanku poniewaz jako umysl scisly skupiam sie na fakatach a
    nie
    > na robienbiu dobrego wrazenia.
    > "cyfry sa uparte" !

    Cyfry sa uparte, owszem, ale.... ale nawet jesli masz umysl scisly - musisz
    miec swiadomosc wplywu mBanku na wizerunek calego BRE...
    Bo ty reprezentujesz chyba opcje - ze a na "kiego" sponsoring i PR - liczy
    sie tylko cyferki... :)

  • 4. Data: 2002-02-20 10:59:59
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl>

> [...]
    do
    > Inteligo - szczegolnie ze moim zdaniem jest co poprawiac

    OK tutaj zgoda

> [...]
    > podsylam. A ze akurat nie jestem do konca subiektywny???
    > to samo mozesz zarzucic mi o FortisBanku, czy BZWBK - gdzie mam konta - a

    Tutaj tez

> [...]
    > klientow - m.in. po to, zeby... przejsc do mBanku. Klienci Inteligo - ci,
    > ktorzy odejda - w duzej czesci.. przejda do mBanku

    W duzym stopniu? Myslisz ze w Inetilgo nie mylą? Oni tez sie ucza.

    > synergizm (gr. synergós 'współpracujący') 1. wzajemne działanie różnych
    > czynników powodujące, że łączny efekt jest większy od sumy efektów ich
    > działania osobnego.

    racja tylko bez marmuru to nie bangla (sorry za metafore)

    > O jakim wyniku finansowym mowisz? O zgromadzonych depozytach klientow
    > indywidualnych? (warte podkreslenia) ? O zrodle tanich pieniedzy dla BRE?

    O wyniku finansowym projektu jako oddzielnego biznesu.A to jest to co mnie
    najbardziej smieszy w przypadku klpotow w BRe mbank zniknie w nicosc.

    > Ktory znasz oczywiscie?
    mam spore pojecie poniewaz bralem udzial w 2 podobnych projektach.

> [...]
    > miec swiadomosc wplywu mBanku na wizerunek calego BRE...
    > Bo ty reprezentujesz chyba opcje - ze a na "kiego" sponsoring i PR - liczy
    wplyw mbanku na wizerunek BRE???? to 2 rozne targety a w dodatku wystarczy
    wybrac sie do losowo wybranej placowki BRE zeby zobaczyc stare dobre czasy z
    PKO itp.

    pozdrawiam
    mniej idealow, mniej teori a wiecej syntetyki i matematyki.

  • 5. Data: 2002-02-20 11:11:27
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Ilosc rachunkow w mBanku tak sie przeklada na ilosc klientow jak w Domu
    Maklerskim ilosc rachunkow do liczby aktywnych klientow... Prezentowany tekst
    to zas typowa dobra robota dzialu PR mBanku przedrukowa w gazecie na zasadzie
    Copy - Paste.
    mBank nie dokonal ani rewolucji, ani nawet ewolucji. Byl po prostu pierwszy na
    polskim rynku. Powtarza model biznesowy G&L (Gay & Lasbian) Bank, albo Bowie
    Bank (od nazwiska znanego piosenkarza) albo Pet Bank albo Egg. wiekszosc z nich
    juz upadla, a Egg nie ma zyskow (mowie o zysku ksiegowym).
    Jest super, ze sa banki wirtualne, ze daja dobre oprocentowanie i tanie/
    bezplatne operacje. I to wszystko.
    Opieranie zas pracy maigisterskiej na naciaganych danych "reklamowych" odradzal
    bym ci mlodszy kolego.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2002-02-20 11:12:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > W duzym stopniu? Myslisz ze w Inetilgo nie mylą? Oni tez sie ucza.

    Oczywiste jest ze mysla.
    Ja dalej twierdze i kolejny raz to podkresle. PR Inteligo ma wysmienity -
    niestety marketingowo ostatnio bardzo sie nie popisali - inna sprawa, ze sa
    skuteczniw pozyskiwaniu nowych klientow. Ale... No wlasnie - koszty, koszty,
    koszty... Jakim odbywa sie to kosztem?

    > O wyniku finansowym projektu jako oddzielnego biznesu.A to jest to co mnie
    > najbardziej smieszy w przypadku klpotow w BRe mbank zniknie w nicosc.

    Hu, hu, hu, hu.
    Przyjmijmy pewna hipoteze - nie wiem, ale ja taka wydedukowalem.
    mBank - pierwszy bank internetowy - edukacja klientow, efekt prestizu dla
    BRE i tak dalej i tak dalej.
    Wprowadzamy na gielde - odzyskujemy ile sie da - wychodzimy na zero (lub z
    lekka zarabiamy).
    Wypuszczamy drugi bank - tym razem przyszlosciowy - funkcjonalnosc - taka
    sama jak w mBanku + pelne uslugi - przejmujemy najlepszych klientow z mBanku
    (to przeciez ta sama grupa "kapitalowa" - pod jedna powiedzmy w uproszczeniu
    marka) - ktorzy placa za konto, uzywaja go tak samo jak tego w mBanku -
    biora kredyty i tak dalej i tak dalej.
    mBank nas juz nie obchodzi - istotne rozmywa sie - i to wcale nie przez
    klopoty BRE.
    W perspektywie - moze byc przejety np. przez jakas niemiecka instytucje
    finansowa - o podobnym profilu dzialalnosci...
    Co Ty na taka hipoteze? Mmmmm?
    Nie wiem na ile prawdopodobna (nie pracuje tam), ale... bardziej
    prawdopodobna od twoich dywagacji :) (oczywiscie mowie o sobie)

    > mam spore pojecie poniewaz bralem udzial w 2 podobnych projektach.

    j.w. Po tym co robia z BCz, BESTem, mnie nic nie zdziwi. :)
    Ale sam musisz przyznac, ze maja ludzie leb na karku.

    > wplyw mbanku na wizerunek BRE???? to 2 rozne targety a w dodatku wystarczy
    > wybrac sie do losowo wybranej placowki BRE zeby zobaczyc stare dobre czasy
    > PKO itp.

    Dokladnie.
    To 2 rozne targety.
    Podrecznikowa strategia multimarkowa, pozwalajaca na maksymalizowanie
    udzialu w rynku. Jako, ze precyzyjnie spozycjonowali swoje produkty mBank,
    Multi, BRE (jak grupa Fiata :))) - przyciagneli okreslony segemnt rynku i
    unikaja efektu "kanibalizmu" - ktory grozi rtadycyjnym bankom - np.
    Fortisowi :)

    > pozdrawiam
    > mniej idealow, mniej teori a wiecej syntetyki i matematyki.

    Alez to takie nieapetyczne. Cyferki, cyferki - lubilem matematykje - pozniej
    poszedlem na studia :)

    --

    ------

  • 7. Data: 2002-02-20 11:26:17
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Opieranie zas pracy maigisterskiej na naciaganych danych "reklamowych"
    odradzal
    > bym ci mlodszy kolego.

    Nieee - nie opieram. Po prostu musza byc dane typu przytrost i takie tam,
    ale to akurat nie jest meritum pracy.

    Co do zysku Egg'a:

    http://www.internetstandard.com.pl/news.asp?m=29&new
    sid=2990

    Dochodowy bank internetowy

    13 grudnia 2001, 12:05:00
    Brytyjski bank internetowy Egg poinformował, że w czwartym kwartale br.
    odnotuje zysk. W listopadzie br. największy wirtualny bank w Europie po raz
    pierwszy w swojej historii przekroczył próg rentowności.
    Egg w ciągu roku zyskał ponad 0,5 mln nowych klientów i miał na początku
    grudnia 1,9 mln klientów, co oznacza, że jest największym bankiem
    internetowym w Europie. 80% udziałów w banku posiada towarzystwo
    ubezpieczeniowe Prudential.

    Jeszcze w trzecim kwartale br. Egg miał stratę w wysokości 26,5 mln USD,
    jednak w listopadzie bank przekroczył próg rentowności. Wyniki całego
    czwartego kwartału także mają być na plusie.

    --

    ------

  • 8. Data: 2002-02-20 11:29:05
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl>

    Reasumujac:

> [...]
    sa
    > skuteczniw pozyskiwaniu nowych klientow. Ale... No wlasnie - koszty,

    a kto pkokrywa koszty w mbanku? stopa zwrotu na pewno nie! to caly czas
    sponsoring marmurku ciekawe czy na dlugo im wystarczy dolarkow....?

> [...]
    uproszczeniu
    > marka) - ktorzy placa za konto, uzywaja go tak samo jak tego w mBanku -

    to ocean kosztow musieli by przejac 60 % rynku!

> [...]
    > W perspektywie - moze byc przejety np. przez jakas niemiecka instytucje
    > finansowa - o podobnym profilu dzialalnosci...

    inaczej zniknie tylko jaki niemiec kupi watpliwy przeinwestowany biznes?
> [...]
    > prawdopodobna od twoich dywagacji :) (oczywiscie mowie o sobie)

    > j.w. Po tym co robia z BCz, BESTem, mnie nic nie zdziwi. :)
    no pewnie tylko ile wywalili na to szmalu? a propos ci sami ludzie teraz
    wrocili do mamusi z ogonakami na dole

    > Ale sam musisz przyznac, ze maja ludzie leb na karku.
    > leb do polozenia projektu no no na prawde trzeba sie postarac ale mialem
    na musli bardziej udane i na pewno znane Tobie przyklady :)

> [...]
    > Multi, BRE (jak grupa Fiata :))) - przyciagneli okreslony segemnt rynku i
    > unikaja efektu "kanibalizmu" - ktory grozi rtadycyjnym bankom - np.

    strategia multimarkowa zaklada ze subbiznes sie kreci po okresie inkubacji
    sam

    > Alez to takie nieapetyczne. Cyferki, cyferki - lubilem matematykje -
    pozniej
    > poszedlem na studia :)

    i na pewno masz same piatki? oj pachnie sgh duzo teori malo wobrazni

  • 9. Data: 2002-02-20 11:30:43
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl>

    swiete slowa!!!!!!!!!!!!!!!!
    i jakie oczywiste

  • 10. Data: 2002-02-20 11:41:02
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a kto pkokrywa koszty w mbanku? stopa zwrotu na pewno nie! to caly czas
    > sponsoring marmurku ciekawe czy na dlugo im wystarczy dolarkow....?

    Pytanie kto ma mniejsze koszty. Jaki jest koszt pozyskania nowego klienta?
    Chyba nie trzeba wiekszych obliczen zeby zobaczyc ze Inteligo dosc duzo kasy
    laduje zeby pozyskac jednego klienta.
    Wiecej - popatrz na dane - jaki jest sredni depozyt na klienta.

    > to ocean kosztow musieli by przejac 60 % rynku!

    Niekoniecznie - nie mowimy przeciez o tym, ze maja opanowac caly rynek. Nie
    wiem czy w najblizszym czasie uda sie zagrozic molochom PKO BP i Pekao S.A.
    Ale wystarczy ze sa agresywni na rynku kapitalowym + znajda nisze, okopia
    sie i inne banki moga im nagwizdac.

    > inaczej zniknie tylko jaki niemiec kupi watpliwy przeinwestowany biznes?

    A czy ja mowie, ze kupi za pelna wydana sume? No juz nie gadaj, ze tacy
    klienci jak w mBanku sa nie sa lakomym kaskiem dla kazdego banku?

    > no pewnie tylko ile wywalili na to szmalu? a propos ci sami ludzie teraz
    > wrocili do mamusi z ogonakami na dole

    Oj, tam. Po owocach poznasz drzewo :)

    > leb do polozenia projektu no no na prawde trzeba sie postarac ale mialem
    > na musli bardziej udane i na pewno znane Tobie przyklady :)

    Jejku - BGB z dlugami takimi zostal swego czasu - zawsze znajdzie sie dobry
    wujek zza Odry.

    > strategia multimarkowa zaklada ze subbiznes sie kreci po okresie inkubacji
    > sam

    "Za piec lat wszystie banki beda internetowe lub nie bedzie ich wcale".
    Pamietaj o specyfice polskiego rynku (dostep do sieci, swiadomosc rynkowa,
    wskaznik ubankowienia i tak dalej i tak dalej). Ja wcale nie twierdze - jak
    mi nie wierzysz przejrzyj archiwum, ze mBank ma przyszlosc.
    Wiecej - ja sam tutaj napisalem na tej liscie - ze idzie koniec
    internetowych bankow - bo one nie maja przyszlosci w dotychczasowej formie.
    Ale nie kazdy biznes musi byc super dochodowy :)

    > i na pewno masz same piatki? oj pachnie sgh duzo teori malo wobrazni

    Malo wyobrazni? Toz ty sie zachowujesz jak typowy "arogant" :) Jeszcze kilka
    lat temu pisalbys, ze telefony komorkowe nie maja szans, ze to zadaen rynek
    i wyrzucanie pieniedzy w bloto.

    Ja piatki same??? :) A co do samych piatek. Chyba wydrukuje sobie i znajomym
    bede pokazywal :) Posmialem sie przez chwile, hu hu hu. Dlaczego ci SGHowcy
    maja taka wyrobiona opinie??? Normalni tez sie zdarzaja ;)