    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    Date: Wed, 20 Feb 2002 11:12:15 GMT

    > W duzym stopniu? Myslisz ze w Inetilgo nie mylą? Oni tez sie ucza.

    Oczywiste jest ze mysla.
    Ja dalej twierdze i kolejny raz to podkresle. PR Inteligo ma wysmienity -
    niestety marketingowo ostatnio bardzo sie nie popisali - inna sprawa, ze sa
    skuteczniw pozyskiwaniu nowych klientow. Ale... No wlasnie - koszty, koszty,
    koszty... Jakim odbywa sie to kosztem?

    > O wyniku finansowym projektu jako oddzielnego biznesu.A to jest to co mnie
    > najbardziej smieszy w przypadku klpotow w BRe mbank zniknie w nicosc.

    Hu, hu, hu, hu.
    Przyjmijmy pewna hipoteze - nie wiem, ale ja taka wydedukowalem.
    mBank - pierwszy bank internetowy - edukacja klientow, efekt prestizu dla
    BRE i tak dalej i tak dalej.
    Wprowadzamy na gielde - odzyskujemy ile sie da - wychodzimy na zero (lub z
    lekka zarabiamy).
    Wypuszczamy drugi bank - tym razem przyszlosciowy - funkcjonalnosc - taka
    sama jak w mBanku + pelne uslugi - przejmujemy najlepszych klientow z mBanku
    (to przeciez ta sama grupa "kapitalowa" - pod jedna powiedzmy w uproszczeniu
    marka) - ktorzy placa za konto, uzywaja go tak samo jak tego w mBanku -
    biora kredyty i tak dalej i tak dalej.
    mBank nas juz nie obchodzi - istotne rozmywa sie - i to wcale nie przez
    klopoty BRE.
    W perspektywie - moze byc przejety np. przez jakas niemiecka instytucje
    finansowa - o podobnym profilu dzialalnosci...
    Co Ty na taka hipoteze? Mmmmm?
    Nie wiem na ile prawdopodobna (nie pracuje tam), ale... bardziej
    prawdopodobna od twoich dywagacji :) (oczywiscie mowie o sobie)

    > mam spore pojecie poniewaz bralem udzial w 2 podobnych projektach.

    j.w. Po tym co robia z BCz, BESTem, mnie nic nie zdziwi. :)
    Ale sam musisz przyznac, ze maja ludzie leb na karku.

    > wplyw mbanku na wizerunek BRE???? to 2 rozne targety a w dodatku wystarczy
    > wybrac sie do losowo wybranej placowki BRE zeby zobaczyc stare dobre czasy
    > PKO itp.

    Dokladnie.
    To 2 rozne targety.
    Podrecznikowa strategia multimarkowa, pozwalajaca na maksymalizowanie
    udzialu w rynku. Jako, ze precyzyjnie spozycjonowali swoje produkty mBank,
    Multi, BRE (jak grupa Fiata :))) - przyciagneli okreslony segemnt rynku i
    unikaja efektu "kanibalizmu" - ktory grozi rtadycyjnym bankom - np.
    Fortisowi :)

    > pozdrawiam
    > mniej idealow, mniej teori a wiecej syntetyki i matematyki.

    Alez to takie nieapetyczne. Cyferki, cyferki - lubilem matematykje - pozniej
    poszedlem na studia :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer