  • 11. Data: 2002-02-20 11:50:10
    Temat: Re: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > swiete slowa!!!!!!!!!!!!!!!!
    > i jakie oczywiste

    Alescie sie uczepili :)
    mBank - byl pionierem na rynku polskim ? Byl!
    Jest liderem - jakby nie patrzec jest.

    Dlatego nie rozumiem stwierdzenia "ani rewolucji, ani ewolucji" - no OK, ale
    dlaczego z tym do mnie ? :) Ja tak twierdze gdzies? Rewolucja byla, na
    polskim rynku ;)
    Powiem wiecej cala ta nasza polska "wirtualna bankowosc" jest zalezy gdzie
    ale od 2 do 5 lat zapozniona i jest dopiero w powijakach.

    Jednakze - mBank jest liderem - i jesli beda chcieli go finansowac - ma
    szanse - ale w perspektywie nie roku nie dwoch przeciez.

    I tak znowu stwierdze - bardzo mozliwe, ze na tym wszystkim wygra nie kto
    inny ale Pekao SA :) Kosi sobie kase, rozwijaniem i edukacja rynku zajmuja
    sie inni - a on przyjdzie - albo wykupi co sie da, albo da lepsze warunki -
    z przykladami nie trzeba daleko uciekac - wystarczy zobaczyc co robi Agora!

  • 12. Data: 2002-02-20 12:31:36
    Od: "martenss" <martenss//antysapm@box43.pl>

    > Pytanie kto ma mniejsze koszty. Jaki jest koszt pozyskania nowego klienta?
    > Chyba nie trzeba wiekszych obliczen zeby zobaczyc ze Inteligo dosc duzo
    kasy
    > laduje zeby pozyskac jednego klienta.
    > Wiecej - popatrz na dane - jaki jest sredni depozyt na klienta.

    depozyt dla banku stanowi wlasnie koszt!!!!!!!!

    > Niekoniecznie - nie mowimy przeciez o tym, ze maja opanowac caly rynek.
    Nie
    > wiem czy w najblizszym czasie uda sie zagrozic molochom PKO BP i Pekao
    S.A.
    > Ale wystarczy ze sa agresywni na rynku kapitalowym + znajda nisze, okopia
    > sie i inne banki moga im nagwizdac.

    koniecznie poniewaz tyle wywyali kasy ze w zyci to im sie nie zwroci a musz
    trzymac niskie marze zeby byc kokurencyjnymi!

    > A czy ja mowie, ze kupi za pelna wydana sume? No juz nie gadaj, ze tacy
    > klienci jak w mBanku sa nie sa lakomym kaskiem dla kazdego banku?

    > Oj, tam. Po owocach poznasz drzewo :)

    zgoda!!!!! wreszcie

    > Jejku - BGB z dlugami takimi zostal swego czasu - zawsze znajdzie sie
    dobry
    > wujek zza Odry.

    > "Za piec lat wszystie banki beda internetowe lub nie bedzie ich wcale".

    populizm nie w polsce 66% spoleczenstawa stanowią do srednie + i co oni tez
    beda korzystali z dostepu przez net???

> [...]
    > wskaznik ubankowienia i tak dalej i tak dalej). Ja wcale nie twierdze -
    jak
    > mi nie wierzysz przejrzyj archiwum, ze mBank ma przyszlosc.
    > Wiecej - ja sam tutaj napisalem na tej liscie - ze idzie koniec
    > internetowych bankow - bo one nie maja przyszlosci w dotychczasowej
    formie.
    > Ale nie kazdy biznes musi byc super dochodowy :)

    > Malo wyobrazni? Toz ty sie zachowujesz jak typowy "arogant" :) Jeszcze
    kilka
    > lat temu pisalbys, ze telefony komorkowe nie maja szans, ze to zadaen

    centertel prawie sie przejechal w nen sam sposob przeinwesowal
    .

    > Ja piatki same??? :) A co do samych piatek. Chyba wydrukuje sobie i
    znajomym
    > bede pokazywal :) Posmialem sie przez chwile, hu hu hu. Dlaczego ci
    SGHowcy

  • 13. Data: 2002-02-20 13:06:26
    Od: <g...@p...onet.pl>

    Oj Amra jakbys nie byl pryszczatym studentem, to nie strzepil bym juz wiecej
    jezyka, ale repetitio es mater studiorum - sorry jezeli sie pomylilem lacina
    nie jest moja przewaga konkurenctyjna).
    Misiu moj malutki zapewniam cie, ze mBank nie jest liderem w bankowosci
    elektronicznej polacam m.in. wczorajsza Rzeczpospolita - artykul o Kredyt banku
    24.
    W artykule ktory przytoczyles na poczatku porownano liczbe rachunkow mBanku do
    liczby klientow interentowych WBK - co jest oczywistym absurdem.
    Nie wiem czy wiesz, ale Kseń -prezes BZ WBK powiedzial kiedys, ze liczba
    rachunkow z dostepem przez interek (a bylo to w marcu, czy kwietniu 2001
    podczas fuzji) PRZEKRACZA 200 tys.
    Jezeli chodzi o rewolucje - to czy bylo rewolucja postawienie pierwszego
    bankomatu w PL, albo wybudowanie Mulipleksu, IKEI etc. Jezeli tak uwazasz to
    zaliczam ci do jednego worka z tymi wszystkim frajerami, ktorzy tlumnie jada na
    otwarcie nowego Reala czy Auchona.
    Rewolucja to bylo wydanie kart kredytowych przez Citi, wprowadzenie Swiftu,
    gielda, pierwsze banki z dostepem przez telefon, internet (Pekao, WBK, BPH,
    Lukas, Citi, Handlowy - byly przed mBankiem).

    Jezeli chodzi o Egg to wydaje mi sie, ale podkreslam nie jestem pewien tego ze
    chodzi o pierwsze zyski operacyjne osiagniete zreszta glownie dzieki kk.
    Oznacza, ze chodz nadal jest na minusie, to zaczyna sie zwracac. Poza tym Egg
    zaczyna budowac siec placowek.

    Jezeli chodzi o przyszlosc bankow wirtualnych to uwazam, ze bedzie pewien
    segment - jakies 20% rynku obslugiwanego przez ten typ bankow i tutaj jestem
    optymista. Banki te beda tansze od marmurkow tak jak i teraz. Natomiast
    najwiejsze zmiany zajda w tradycyjnej bankowosci, gdzie bedzie dominowal bedzie
    model Multibanku - troche super placowek + strefy samoobslugowe + szeroka gama
    produktow (ktorych nie sprzedaz w internecie) + dostep przez internet, telefon
    etc.

    Co do Andego Groove cytuje Bill Gates (szef MS)
    Powiedzial "Rozumiem po co sa produkty finansowe, ale nie rozumiem po co sa
    banki" Debil. Stworzyc sympatyczna dykteryjke wielu potrafi, wazne zeby miala
    sens.
    A ROI Kolumba mysle, ze bylo takie same jak ROI Marka Kaminskiego, ktory wybral
    sie na biegun pd

  • 14. Data: 2002-02-20 13:14:22
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 20, 2002 at 02:06:26PM +0100, g...@p...onet.pl wrote:

    > Rewolucja to bylo wydanie kart kredytowych przez Citi, wprowadzenie Swiftu,

    Chcialbym niesmialo zwrocic uwage ze pomysl wydawania kart kredytowych
    jest tylko (historycznie) potworkiem firm ktore nie umialy powiazac
    rachunku klienta z rachunkiem karty. Wiec jesli juz mowimy o
    rewolucji, to byl to doskonaly przypadek kiedy mozna potworka
    doskonale rozreklamowac i jeszcze lepiej sprzedac.

    _Zwlaszcza_ kiedy citi to wyprodukowalo po raz pierwszy. Dzisiaj karty
    kredytowe nabieraja nieco innego znaczenia.

    A jesli chodzi o ilosc klientow w bzwbk - pekaosa kiedys wybilo sie
    jako przodujacy bank w polszcze wraz ze swoim eurokontem do ktorego na
    sile wydawali kazdemu ve. I w ten sposob mieli najwiecej wydanych vis
    w polsce. Czy do tej samej szufladki wkladasz ilosc kont z dostepem
    przez internet w wbk?

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-02-20 13:24:32
    Od: <g...@p...onet.pl>

    sorry, ale rachunek karty kredytowej nie jest powiazany z ROR-em. Z rorem jest
    powiazana karta Charge np. VC. Strategia Citi chyba jedak byla oparta na
    sprzedazy KK do ktorej nie trzeba rozbudowanej sieci oddzialow. Po przejeciu
    Handlowego to sie zmienilo (zapewne).
    Co do VE albo raczej Maestro jest jednak roznica pomiedzy karta wydawana dla
    defaultowo do kazdego rachunku (i to jest zaleznosc geometryczna do liczby
    rachunkow zwiazan zreszta z pamietna fuzja 4 bankow w jeden Pekaosa) a uslugami
    dodanymi do rachunku. O ile wiem nie bylo w BZ WBK akcji gdzie rachunek jest od
    razu sprzedawany z uslugami elektronicznymi.

  • 16. Data: 2002-02-20 13:25:01
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > jako przodujacy bank w polszcze wraz ze swoim eurokontem do ktorego na
    > sile wydawali kazdemu ve. I w ten sposob mieli najwiecej wydanych vis

    VE do Eurokonta ? - nie przypominam sobie

  • 17. Data: 2002-02-20 13:45:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Feb 20, 2002 at 02:24:32PM +0100, g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > sprzedazy KK do ktorej nie trzeba rozbudowanej sieci oddzialow. Po przejeciu

    Przeciez ja mam te karte. Co mi tutaj tlumaczysz ze 2+2 to 4?

> [...]
    > dodanymi do rachunku. O ile wiem nie bylo w BZ WBK akcji gdzie rachunek jest od
    > razu sprzedawany z uslugami elektronicznymi.

    Ja nie mowie o roku 2001 ale o _idei_ wprowadzenia kart kredytowych. W
    tym przez citi. Tutaj nie bylo _zadnej_ rewolucji.

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-02-20 13:52:17
    Od: "Bolek" <b...@h...com>

    Tylko na jakiego grzyba "ścisły umyśle" kopiujesz cały post żródłowy - zdaję
    mi się że z lenistwa, a to podważa autorytet Twojej opinii
    Pozdrawiam
    Swobodny umysł

  • 19. Data: 2002-02-20 14:40:14
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Misiu moj malutki zapewniam cie, ze mBank nie jest liderem w bankowosci
    > elektronicznej polacam m.in. wczorajsza Rzeczpospolita - artykul o Kredyt
    banku
    > 24.

    ??? Pewien jestes?
    To ja Ci zacytuje:

    "a Kredyt Bank, jak poinformował ostatnio prezes Pacuk, planuje umożliwić
    swoim klientom obsługę rachunków przez Internet nie w maju (jak
    zapowiadano), ale dopiero we wrześniu."
    BANK 05/2001

    Oraz:

    "Bank zakłada, że dzięki elektronicznym kanałom dostępu umocni lojalność
    dotychczasowych klientów oraz pozyska nowych. KB planuje zwiększenie liczby
    klientów detalicznych z obecnych 345 tys. do 1 mln na koniec 2004 r.
    Przewidujemy, że do końca 2004 roku z bankowości elektronicznej będzie
    korzystało 20-25 procent naszych klientów - powiedział Waldemar Nowak,
    wiceprezes KB. Oznacza to, że z e-bankingu w KB będzie wtedy korzystać
    200-250 tys. klientów banku. http://biznes.onet.pl/4,461688,wiadomosci.html"

    Dlatego sadze - ze nie KB a Pekao SA bedzie najlepszy - kiedy zrobi podobny
    do WBKowskiego czy KB ruchu. BRE nie jest detalista - dlatego mBank i
    Multibank.

> [...]
    > Oznacza, ze chodz nadal jest na minusie, to zaczyna sie zwracac. Poza tym

    I idzie nie wiem czy wiesz do Francji....

> [...]
    gama
    > produktow (ktorych nie sprzedaz w internecie) + dostep przez internet,

    Widze, ze sledzisz na bierzaco co tam wypisuje. Gratuluje odkrycia Ameryki -
    pisalem to juz jakis czas temu. Wiec dzieki za potwierdzenie moich slow!

    Co do dyskusji wirtualny - tradycyjny:

    "Bariera przywiązania inaczej bariera psychologiczna lub bariera tradycji.
    Dotyczy ona klientów, którzy cenią sobie bezpośrednie formy współpracy z
    bankami. Badania po-kazują silna dodatnią korelację pomiędzy wielkością
    firmy a stopniem preferowania elektronicznych kanałów bankowych. Okazuje
    się, że z tradycyjnej wizyty w placówce bankowej korzysta od 62 proc.
    (przedsiębiorstwa duże), 76 proc. (średnie) do 85 proc. (małe
    przedsiębiorstwa). W przypadku klientów indywidualnych wskaźnik ten jest
    bardzo wysoki i wynosi ponad 95 proc. Badania te pokazały również, iż 44
    proc. ba-danych zmieniłoby bank, gdyby zrezygnował on z tradycyjnej obsługi
    kasowej; decy-zję taką podjęłoby prawie 54 proc. właścicieli prywatnych
    przedsiębiorstw. "

  • 20. Data: 2002-02-20 14:59:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    http://www.polnews.pl/showthr.php?id=4&thid=27216