    From: "AMRA" <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank, czyli pionier i lider wirtualnej bankowości
    Date: Wed, 20 Feb 2002 11:41:02 GMT

    > a kto pkokrywa koszty w mbanku? stopa zwrotu na pewno nie! to caly czas
    > sponsoring marmurku ciekawe czy na dlugo im wystarczy dolarkow....?

    Pytanie kto ma mniejsze koszty. Jaki jest koszt pozyskania nowego klienta?
    Chyba nie trzeba wiekszych obliczen zeby zobaczyc ze Inteligo dosc duzo kasy
    laduje zeby pozyskac jednego klienta.
    Wiecej - popatrz na dane - jaki jest sredni depozyt na klienta.

    > to ocean kosztow musieli by przejac 60 % rynku!

    Niekoniecznie - nie mowimy przeciez o tym, ze maja opanowac caly rynek. Nie
    wiem czy w najblizszym czasie uda sie zagrozic molochom PKO BP i Pekao S.A.
    Ale wystarczy ze sa agresywni na rynku kapitalowym + znajda nisze, okopia
    sie i inne banki moga im nagwizdac.

    > inaczej zniknie tylko jaki niemiec kupi watpliwy przeinwestowany biznes?

    A czy ja mowie, ze kupi za pelna wydana sume? No juz nie gadaj, ze tacy
    klienci jak w mBanku sa nie sa lakomym kaskiem dla kazdego banku?

    > no pewnie tylko ile wywalili na to szmalu? a propos ci sami ludzie teraz
    > wrocili do mamusi z ogonakami na dole

    Oj, tam. Po owocach poznasz drzewo :)

    > leb do polozenia projektu no no na prawde trzeba sie postarac ale mialem
    > na musli bardziej udane i na pewno znane Tobie przyklady :)

    Jejku - BGB z dlugami takimi zostal swego czasu - zawsze znajdzie sie dobry
    wujek zza Odry.

    > strategia multimarkowa zaklada ze subbiznes sie kreci po okresie inkubacji
    > sam

    "Za piec lat wszystie banki beda internetowe lub nie bedzie ich wcale".
    Pamietaj o specyfice polskiego rynku (dostep do sieci, swiadomosc rynkowa,
    wskaznik ubankowienia i tak dalej i tak dalej). Ja wcale nie twierdze - jak
    mi nie wierzysz przejrzyj archiwum, ze mBank ma przyszlosc.
    Wiecej - ja sam tutaj napisalem na tej liscie - ze idzie koniec
    internetowych bankow - bo one nie maja przyszlosci w dotychczasowej formie.
    Ale nie kazdy biznes musi byc super dochodowy :)

    > i na pewno masz same piatki? oj pachnie sgh duzo teori malo wobrazni

    Malo wyobrazni? Toz ty sie zachowujesz jak typowy "arogant" :) Jeszcze kilka
    lat temu pisalbys, ze telefony komorkowe nie maja szans, ze to zadaen rynek
    i wyrzucanie pieniedzy w bloto.

    Ja piatki same??? :) A co do samych piatek. Chyba wydrukuje sobie i znajomym
    bede pokazywal :) Posmialem sie przez chwile, hu hu hu. Dlaczego ci SGHowcy
    maja taka wyrobiona opinie??? Normalni tez sie zdarzaja ;)