  • 11. Data: 2004-06-25 05:20:16
    Temat: Re: [kredyt hipoteczny] problemy z uzyskaniem
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-06-25 01:00, Użytkownik AP napisał:
    > Uwazam, ze dla banku bylby to zloty interes (zwlaszca gdym nie splacil kredytu)

    Skąd to przypuszczenie? Myślisz, że banki chcą się bawić w agencje
    nieruchomości? Jak by tak było, to w ogóle nikt by nie wymagał
    zaświadczeń przy kredytach samochodowych i hipotecznych.

    > .... ale nie .... wola odmowic

    Mają takie prawo. Widocznie w/g obecnych procedur nie miałeś zdolności
    kredytowej.

    > POniewaz kredyt jaki chcialem jak na warunki amerykanskie nie byl duzy
    > bank w USA dal mi kredyt bez niczego (powolujac sie jedynie na moja
    > historie kredytowa) i to oni teraz beda dostawac odestki a nie polski
    > bank.

    Przyjmując że kredytobiorca będzie płacił;)

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 12. Data: 2004-06-25 06:44:28
    Od: g...@s...pl

    > szukam kredytu hipotecznego.  wydawaloby sie, ze nie powinno byc z tym
    > problemu.  tymczasem, kiedy spotykam sie z doradcami, ci nie potrafia
    > wyliczyc zdolnosci kredytowej.  rozbieznosci siegaja 100,000-200,000
    > zlotych.  raz moge sobie pozwolic na mieszkanie, raz nie.  raz jedna
    > kategoria dochodow jest dochodem, raz nie jest.  to farsa.  oj, czekam
    > na banki zachodnie, oj czekam.
    >
    > jacek

    Zmartię Cie chyba ... aby produkt był w miarę tani (kredyt) musi byc
    uniwersalny i obliczony na w miarę dużą liczbe odbiorców. Ty jako "pisarz" do
    takiej grupy nie należysz stąd i produktu dla Ciebie brak. Osobiście nie
    słyszałem o kredycie dla "autorów", a że grupa docelowa pomijalna więc i nie ma
    się co dziwić. Możesz się oburzać ale albo Ty musisz się nagiąc do "wzorca"
    banku albo bank do Ciebie. Bank się nagnie tylko wtedy gdy tego kredytu wcale
    nie będziesz potrzebował, teraz pozostaje jedynie droga odwrotna.

    Swoja droga dziwne, że nie założyłeś firmy w której płacisz sobie normalną
    pensję a firma czerpie dochód z owych praw autorskich...
    Niestety nie wiem jak jest w takim wypadku z podatkami.

    George.

  • 13. Data: 2004-06-25 06:58:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Amra, z całym szacunkiem - bredzisz. Jeśli rozmawiamy o kredycie
    > _długoterminowym_ na mieszkaniei, to UoPnCN nie daje ci wcale lepszej
    > gwarancji zatrudnienia niż DG czy podobne. Bo co ci da ? 3 miesiące
    > dłużej popracujesz ? W kontekście 120-240 miesięcy ?
    > KJ

    Masz w zupelnosci racje. Ale widac jak banki reaguja na cos zupelnie nowego.
    Co do bredzenie - moja wina, ze pielegniarka czy inna budzetowka dostanie
    znacznie wiekszy kredyt niz ktos prowadzacy DG i "wykazujacy" straty lub
    maly zysk?
    A przeciez tak zazwyczaj jest.

    http://www.PRnews.pl

  • 14. Data: 2004-06-25 07:12:04
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > znacznie wiekszy kredyt niz ktos prowadzacy DG i "wykazujacy" straty lub

    Z treści Twojego posta wynikało, że podzielasz te poglądy. Jeśli
    przedstawiłeś tylko stanowisko banków to przepraszam.

    KJ

  • 15. Data: 2004-06-25 07:26:38
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Z treści Twojego posta wynikało, że podzielasz te poglądy. Jeśli
    > przedstawiłeś tylko stanowisko banków to przepraszam.

    Bankow, bankow...
    To co piszesz jest prawda i zgadzamy ze jest glupie.
    Ludzi rozumiem - zaciagaja kredyty patrzac na dzisiejszy stan portfela, ale
    bankow pod tym wzgledem juz nie.
    Ale i na ten rynek przyjdzie czas. Mysle, ze w koncu jakies banki sie odwaza
    kredytowac takich "niepewnych" klientow - patrzac na dotychczasowahistrorie
    kredytowa.
    Swoja droga tej sytuacj z tego watku nie rozumiem. Maja PITy, sytuacja sie
    nie zmienila, wiec o co im biega?

    http://www.PRnews.pl

  • 16. Data: 2004-06-25 08:10:56
    Od: "Paweł" <n...@n...pl>

> [...]

    nieruchomości? Jak by tak było, to w ogóle nikt by nie wymagał
    zaświadczeń przy kredytach samochodowych i hipotecznych.

    jeśli tak to po co wogóle chcą hipotekę zabezpieczać ?
    przecież to tylko sporo kosztów dla klienta - lepiej od razu wziąść jakiegoś
    emeryta (stały i pewny - gwarantowany przez Państwo dochód) i pożyczyć mu na
    zakup domu

  • 17. Data: 2004-06-25 08:29:00
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    g...@s...pl wrote:

> [...]
    > banku albo bank do Ciebie. Bank się nagnie tylko wtedy gdy tego kredytu wcale
    > nie będziesz potrzebował, teraz pozostaje jedynie droga odwrotna.

    prowadze dzialalnosc gosp. a zona ma umowe na czas nieokreslony, dochody
    z tytulu praw autorskich stanowia znaczna czesc, chociaz nie wiekszosc
    moich dochodow. co jeszcze musze zrobic, zeby byc 'normalny'? nigdy
    nie bylem na zasilku, nie mam zobowiazan finansowych i sam troszcze sie
    o swoj los. ok, moge poczekac i kupic mieszkanie za gotowke, tylko ze
    wtedy bank nie zarobi ani grosza.

    wkurzylem sie, bo pare lat temu, zanim rozpoczalem dzialalnosc gosp. nie
    moglem ubezpieczyc sie w ZUS, poniewaz nie tworzylem 'literatury
    pieknej', jak to okreslila mila pani w ministerstwie kultury do ktorej
    odeslal mnie ZUS. nie moglem korzystac z opieki zdrowotnej mimo
    placenia podatkow (jestem obywatelem polskim). teraz sytuacja powtarza
    sie z bankami i zaczyna mnie to denerwowac. musze udowadniac, ze nie
    jestem wielbladem.

    > Swoja droga dziwne, że nie założyłeś firmy w której płacisz sobie normalną
    > pensję a firma czerpie dochód z owych praw autorskich...
    > Niestety nie wiem jak jest w takim wypadku z podatkami.

    firma jest. prawa autorskie to inna kategoria dochodow, wpisywana do
    innej rubryczki. ktorej niektore banki nie uwzgledniaja w wyliczeniu
    zdolnosci kredytowej. tak jakby ich wogole nie bylo.

    jacek

  • 18. Data: 2004-06-25 08:52:55
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Swoja droga tej sytuacj z tego watku nie rozumiem. Maja PITy, sytuacja sie
    > nie zmienila, wiec o co im biega?

    boja sie wlasnej niewiedzy. hurtownia wodki to jest cos, co rozumieja.
    tworzenie czegos z niczego (praca autora) i otrzymywanie za to
    wynagrodzenia bez przymierania glodem (patrz norwid) nie miesci sie w
    sferze rozumowania tych ludzi. dlatego ta czesc moich dochodow nie jest
    brana pod uwage. dziwne, ze urzad skarbowy 'widzi' te dochody, a bank nie.

    ale nie jest tak zle, w jednym z bankow zaproponowali mi karte kredytowa
    zamiast kredytu hipotecznego. zapytalem, czy obnizy ona moja zdolnosc
    kredytowa, po uzyskaniu odpowiedzi twierdzacej podziekowalem. :-)))

    dlatego czekam na pojawienie sie ofert bankow zachodnich, albo zmiane
    podejscia do klienta w bankach polskich.

    jacek

  • 19. Data: 2004-06-25 08:57:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > dlatego czekam na pojawienie sie ofert bankow zachodnich, albo zmiane
    > podejscia do klienta w bankach polskich.

    W Polsce większość banków, to banki "zachodnie", więc na zmianę raczej nie
    licz ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 20. Data: 2004-06-25 09:16:36
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > dlatego czekam na pojawienie sie ofert bankow zachodnich, albo zmiane
    > podejscia do klienta w bankach polskich.

    napisz lepiej w których bankach próbowałeś