  • 1. Data: 2004-06-24 19:13:42
    Temat: [PkoBP] Podpisanie umowy kredytowej
    Od: "Kamil Mouse" <m...@g...pl>

    Witam.

    Wybieram się jutro podpisać umowę kredytową w PkoBP (Własny Kąt -
    Hipoteczny).
    No i zastanawiam się czy takie umowy są starndardowe czy też mogą zawierać
    "haki", co
    przerabiałem już z developerem ;~) Jeśli to ma jakieś znaczenie to biorę
    100k we CHF.
    Czekam na Wasze opinie.

    pozdrawiam

    --
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ++++

  • 2. Data: 2004-06-25 06:36:08
    Temat: Re: [PkoBP] Podpisanie umowy kredytowej
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    Kamil Mouse wrote:

> [...]
    > "haki", co
    > przerabiałem już z developerem ;~) Jeśli to ma jakieś znaczenie to biorę

    Prosze napisz najszybciej jak to mozliwe jak Ci poszlo, jak wygladala
    umowa, czy na rozmowie juz przy podpisywaniu byla jeszcze mozliwosc
    negocjowania jakichs zapisow umowy?
    Mnie czeka to samo w poniedzialek, a jak juz pisalem na grupie sa pewne
    punkty w tej umowie ktore mi sie bardzo nie podobaja - chodzi o
    zakladanie ror w pko bp i przeniesienie zarobkow na to konto.

    Pozdr.
    JD

  • 3. Data: 2004-06-25 07:28:52
    Od: Human Being <p...@p...onet.pl>

    Witaj Jarek,

    W Twoim liście z dnia 25 czerwca 2004 (08:36:08) można przeczytać:

> [...]
    JD> punkty w tej umowie ktore mi sie bardzo nie podobaja - chodzi o
    JD> zakladanie ror w pko bp i przeniesienie zarobkow na to konto.

    Od marca płacę już raty na poczet tego kredytu. Prowadzę własną DG,
    ani ja, ani moja żona nie mieliśmy nigdy konta w PKO BP i żaden punkt
    umowy nie zawiera informacji, że jestem zobligowany do założenia
    takiego konta. Po prostu w ich banku mam nieoprocentowany rachunek, na
    który przelewam środki pieniężne, a bank sam pobiera sobie z niego
    kolejne raty. Muszę jedynie pilnować, aby środki znalazły się na
    koncie odpowiednio wcześniej i tyle.

    --
    Pozdrowienia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

  • 4. Data: 2004-06-25 09:48:54
    Od: Jarek Dukat <p...@s...xx>

    Human Being wrote:

> [...]
    > który przelewam środki pieniężne, a bank sam pobiera sobie z niego
    > kolejne raty. Muszę jedynie pilnować, aby środki znalazły się na

    Ja nie mam DG, wystepuje o kredyt na podstawie umowy o prace. Dostalem z
    banku informacje o przyznaniu kredytu i jako dodatkowe docelowe
    zabezpieczenie kredytu bank zazadal pelnomocnictwa do ror w pko bp (w
    tej chwili takiego konta tam nie posiadam, rozumiem ze zadaja ode mnie
    zalozenia tego konta) oraz w ciagu 3 miesiecy od uruchomienia kredytu
    przeniesienie wplywow z wynagrodzenia na to konto. Bede sie klocil o to
    jesli mi to dopisza do umowy. Mam nadzieje ze nie postawia sprawy na
    ostrzu noza: albo zakladam konto i godze sie na to albo odmowa
    udzielenia kredytu - niestety w poniedzialek musze podpisac ta umowe i
    rowniez w poniedzialek podpisuje akt notarialny kupna mieszkania i musze
    juz ten kredyt miec.

    Niestety z pewnym przyczyn niezaleznych ode mnie zalatwianie kredytu sie
    przeciagnelo i jak juz wiedzialem ze dostane ale na takich a nie innych
    warunkach to juz za pozno bylo isc do innego banku :(

    Pozdr.
    JD

  • 5. Data: 2004-06-25 14:03:08
    Od: "qba94089" <j...@c...be>

    Ja podpisywalem taka umowe rok temu. Zasadniczo nic nie chca zmieniac, bo
    umowa jest przygotowywana przez centrale. Ale kwestie rachunku wymeczylem
    (tzn. nie zalozylem u nich ror).

  • 6. Data: 2004-06-25 14:40:26
    Od: "keimak" <k...@p...fm>

    Ja podpisywałem umowę w kwietniu b.r. - nie było nawet mowy o zakładaniu u
    nich roru. Może to zależy od oddziału. Ja w Warszawie na Wałbrzyskiej (w
    Landzie ).

    Keimak

  • 7. Data: 2004-06-25 16:33:38
    Od: "Kamil Mouse" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Dukat" <p...@s...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    [cut]
    > Prosze napisz najszybciej jak to mozliwe jak Ci poszlo, jak wygladala
    > umowa, czy na rozmowie juz przy podpisywaniu byla jeszcze mozliwosc
    > negocjowania jakichs zapisow umowy?
    [cut] sa pewne
    > punkty w tej umowie ktore mi sie bardzo nie podobaja - chodzi o
    > zakladanie ror w pko bp i przeniesienie zarobkow na to konto.
    >
    > Pozdr.
    > JD

    Podpisałem. (Nie powinienem być teraz szczęśliwszy ? Jestem trochę
    zmartwiony ;~`).
    Sama umowa jest standardowa, zawierała warunki które wcześniej uzgodniłem
    telefonicznie,
    więc nawet nie zamierzałem nic zmieniać. Co do zakładania ROR:
    1.W umowie mam że warunkiem uzyskania kredytu jest otwarcie ROR
    a spłata dokonuje się poprzez zablokowanie środków na tym koncie.
    Niemniej jedna zostałem zapewniony że w zupełności wystarczy w moim banku
    zdefiniować stały przelew.
    2. W przypadku jego braku (ROR) musiałbym opłacić ubezpieczenie z góry za 1
    rok,
    bez możliwości zwrotu nadpłaty z tytułu niewykorzystania...
    Mając ROR płacę wyłącznie miesięczne składki do momentu ustanowienia
    własności.
    Przewiduję 02 przyszłego roku więc rachunek zakładam.
    2. Przeniesienie zarobków ? - nie ma nic o tym. Było dawniej, wiem od
    znajomego (rok temu),
    ale wcale nie przelewał im swoich zarobków, tylko odpowiednią kwotę ...
    3. Konto mam zamiar zlikwidować w momencie wypłacenia ostatniej kwoty
    ubezpieczenia,
    a należności regulować stałym przelewem z mojego banku.
    Mam nadzieję że nic nie namieszałem.
    W razie pytań postaram się odpowiedzieć... nrGG w podpisie.

    --
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    ++++

  • 8. Data: 2004-06-25 23:07:54
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "Kamil Mouse" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wybieram się jutro podpisać umowę kredytową w PkoBP (Własny Kąt -
    > Hipoteczny).

    czy pkobp ma dalej tak durny sposob uruchamiania i przeliczania kwoty
    kredytu?

    bylo w stylu ze wnioskowana kwote w PLN przeliczano na walute po kursie
    srednim nbp z data
    zlozenia wniosku o udzielenie kredytu, a nastepnie z data uruchomienia
    kredytu wyplacano
    kwote w walucie przeliczona na PLN po kursie sprzedazy banku..
    przez taki mechanizm mozna bylo albo zarobic albo sracic..

    dalej tak jest?

    pozdro
    Sirmark

  • 9. Data: 2004-06-27 10:16:50
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    A ja nie mam DG i też mam własny kont w PKO BP i mam założony rachunek do rozliczania
    kredytu. Nikt
    nie wymagał abym przenosił obroty na rachunek w PKO. Więc może jest to jeden z
    warunków udzielenia
    kredytu zgodnie z oceną zdolności kredytowej (ale wydaje mi się że nie powinno tak
    być). Jedynie co
    to Bank PKO mógł by zarządać w takim przypadku pełnomocnictwa do rachunku
    prowadzonego w innym
    Banku. Ale to tylko w przypadku niepewnych klientów.

  • 10. Data: 2004-06-27 10:18:51
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Nadal tak ma