    From: Jacek <j...@-...devguide.net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [kredyt hipoteczny] problemy z uzyskaniem
    Date: Fri, 25 Jun 2004 10:29:00 +0200

    g...@s...pl wrote:

    > Zmartię Cie chyba ... aby produkt był w miarę tani (kredyt) musi byc
    > uniwersalny i obliczony na w miarę dużą liczbe odbiorców. Ty jako "pisarz" do
    > takiej grupy nie należysz stąd i produktu dla Ciebie brak. Osobiście nie
    > słyszałem o kredycie dla "autorów", a że grupa docelowa pomijalna więc i nie ma
    > się co dziwić. Możesz się oburzać ale albo Ty musisz się nagiąc do "wzorca"
    > banku albo bank do Ciebie. Bank się nagnie tylko wtedy gdy tego kredytu wcale
    > nie będziesz potrzebował, teraz pozostaje jedynie droga odwrotna.

    prowadze dzialalnosc gosp. a zona ma umowe na czas nieokreslony, dochody
    z tytulu praw autorskich stanowia znaczna czesc, chociaz nie wiekszosc
    moich dochodow. co jeszcze musze zrobic, zeby byc 'normalny'? nigdy
    nie bylem na zasilku, nie mam zobowiazan finansowych i sam troszcze sie
    o swoj los. ok, moge poczekac i kupic mieszkanie za gotowke, tylko ze
    wtedy bank nie zarobi ani grosza.

    wkurzylem sie, bo pare lat temu, zanim rozpoczalem dzialalnosc gosp. nie
    moglem ubezpieczyc sie w ZUS, poniewaz nie tworzylem 'literatury
    pieknej', jak to okreslila mila pani w ministerstwie kultury do ktorej
    odeslal mnie ZUS. nie moglem korzystac z opieki zdrowotnej mimo
    placenia podatkow (jestem obywatelem polskim). teraz sytuacja powtarza
    sie z bankami i zaczyna mnie to denerwowac. musze udowadniac, ze nie
    jestem wielbladem.

    > Swoja droga dziwne, że nie założyłeś firmy w której płacisz sobie normalną
    > pensję a firma czerpie dochód z owych praw autorskich...
    > Niestety nie wiem jak jest w takim wypadku z podatkami.

    firma jest. prawa autorskie to inna kategoria dochodow, wpisywana do
    innej rubryczki. ktorej niektore banki nie uwzgledniaja w wyliczeniu
    zdolnosci kredytowej. tak jakby ich wogole nie bylo.

    jacek