  • 21. Data: 2004-06-25 09:18:57
    Temat: Re: [kredyt hipoteczny] problemy z uzyskaniem
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl> napisał:
    > Sa banki, gdzie decyzja jest wciagu 7-8 dni.
    > w BPH, Pekao, Lukasie probowales?

    MultiBank sie chwali, ze akceptuje różne źródła dochodów. Ciekaw jestem jak z
    tym jest w praktyce...

  • 22. Data: 2004-06-25 09:25:28
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    ~WD wrote:

    > napisz lepiej w których bankach próbowałeś

    db-24
    bgz
    ge bank mieszkaniowy
    multibank
    pekao sa

    pare inny wykluczylem na samym poczatku, po wstepnej rozmowie z
    konsultantem.

    lista powoli sie kurczy...

    czekam jescze na odpowiedz bph, ale i tam nie robie sobie wielkiej
    nadziei...

    coz, poczekam. cos na pewno sie zmieni na lepsze, albo bedzie to moja
    sytuacja finansowa, albo podejscie bankow. patrzac w przeszlosc,
    stawiam na to pierwsze ;-)

    jacek

  • 23. Data: 2004-06-25 09:47:22
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    ~WD wrote:

    > MultiBank sie chwali, ze akceptuje różne źródła dochodów. Ciekaw jestem jak z
    > tym jest w praktyce...

    to wlasnie tam zadaja ode mnie najglupszych rzeczy:

    - tlumaczenia umow z wydawcami (przez tlumacza przysieglego, na moj
    koszt). po co zatrudniaja osoby ze 'znajomoscia' j. angielskiego, skoro
    zaden pracownik nie jest w stanie przeczytac (nie oczekuje zrozumienia)
    pierwszych dwoch akapitow umowy zawartej w tym jezyku?;

    - tlumaczenia umowy polsko-amerykanskiej o unikaniu podwojnego
    opodatkowania (j.w., plus pytanie "czy ta umowa jest miedzy panem a
    nimi?"). po co zatrudniaja prawnikow, czy tak trudno zerknac w dziennik
    ustaw?;

    - rezygnacji z umowy pozyczki w ROR (cale 2000 debetu do wziecia,
    niewykorzystane, "ale moze byc wykorzystane"). nic dziwnego, ze szukal
    mozliwosci podwyzszenia zdolnosci kredytowej jeszcze i w ten sposob,
    skoro wyliczyl mi ja na najnizszym poziomie;

    - zaswiadczenia z polskich przedstawicielstw wydawnictw zagranicznych
    (wiekszosc nie ma tu swoich przedstawicielstw) o dochodach z tytulow
    zawartych umow (maja wyciagi z kont, umowy, pit-y, zaswiadczenia o
    dochodach z urzedu skarbowego, wszystko sie pokrywa, wiec po cholere im
    jeszcze i to? chca byc bardziej dociekliwi od urzedu skarbowego?)

    to w multi wlasnie konsultant kredytowy naliczyl mi najnizsza zdolnosc
    kredytowa. na kredyt sie nie lapie, ale zawsze moge probowac ubiegac
    sie o aquariusa. laskawcy :-)

    jacek

  • 24. Data: 2004-06-25 12:03:11
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    napisał w wiadomości news:cbgiik$rrj$1@news.onet.pl...

    > Masz w zupelnosci racje. Ale widac jak banki reaguja na cos zupelnie
    nowego.
    > Co do bredzenie - moja wina, ze pielegniarka czy inna budzetowka dostanie
    > znacznie wiekszy kredyt niz ktos prowadzacy DG i "wykazujacy" straty lub
    > maly zysk?
    > A przeciez tak zazwyczaj jest.

    Zazwyczaj to jest tak, że starając sie o kredyt, zawyżasz dochody z DG i
    płacisz za bezdurno podatki - bo albo tak zrobisz, albo nie dostaniesz
    kapitału. W efekcie kredyt dla prowadzących DG jest sporo droższy niż dla
    etatowców - a to nie sprzyja rozwojowi gospodarczemu, prawda?

    T.

  • 25. Data: 2004-06-25 12:05:20
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    > W Polsce większość banków, to banki "zachodnie", więc na zmianę raczej nie
    > licz ;-)))

    A nie jest to przypadkiem tak, że w ogóle w Europie trudniej o kredyt niż za
    Atlantykiem?

    T.

  • 26. Data: 2004-06-25 12:16:29
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    Napisz od razu, że potrzebujesz po prostu dobrego doradcy podatkowego, który
    tak ci zorganizuje przepływ dochodów i podatków, że będziesz witany w banku
    przyjaźniej niż prywatny dentysta, że nie wspomnę o bogu ducha winnym
    hurtowniku spirytualiów.

    T.

  • 27. Data: 2004-06-25 13:11:08
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Jacek" <j...@-...devguide.net> napisał:
    > db-24
    > bgz
    > ge bank mieszkaniowy
    > multibank
    > pekao sa

    to zobacz jeszcze w Pkobp albo KB. pkobp udziela b.dużo kredytów, wiec kto
    wie....

  • 28. Data: 2004-06-25 17:17:59
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Tomasz Nowicki wrote:

    > Napisz od razu, ?e potrzebujesz po prostu dobrego doradcy podatkowego, który
    > tak ci zorganizuje przep?yw dochodów i podatków, ?e b?dziesz witany w banku
    > przyja 1/4 niej ni? prywatny dentysta, ?e nie wspomn? o bogu ducha winnym
    > hurtowniku spirytualiów.

    doradce mam, ale i on nie pomoze, gdy 'konsultant kredytowy' patrzac w
    pit nie wie jak policzyc dochod netto. wcale tego nie zmyslam, "a moze
    pan poprosic, zeby ksiegowy policzyl dochod netto, bo ja go tu nie
    widze...?" to slowa jednego takiego 'speca'...

    jacek

  • 29. Data: 2004-06-25 19:15:05
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości
    > to zobacz jeszcze w Pkobp albo KB. pkobp udziela b.dużo kredytów, wiec kto
    > wie....

    powiem wiecej, gdyby odmowili, to wal na rozmowe do dyrektora oddzialu, i
    tam przedstaw
    swoja sytuacje.. z moich obserwacji i doswiadczen wynika ze dyrektorzy
    czesto potrafia wiele rzeczy zalatwic pozytywnie,,

    pozdro
    SirmarK

  • 30. Data: 2004-06-25 19:28:33
    Od: "Marcin Kozlowski" <s...@T...I.ZAMIEN.KRESKE.NA.KROPKE.wp_pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@-...devguide.net> napisał w wiadomości
    > to wlasnie tam zadaja ode mnie najglupszych rzeczy:

    niestety Multibank czasami ba straszne glupie procedury i czasami trzeba
    podejsc do nich "silowo" (choc tak nie powinno byc..)
    przyklad. potrzebowalem rachunek dla firmy. nr konta jest potrzebny
    aby dostac NIP.. NIP jest potrzebny do prowadzenia konta...
    jest na to rada, bank uruchomi rachunek ale bedzie on nieaktywny, do czasu
    dostarczenia dokumentu z NIPem,.. to potwierdzila mi kobieta w oddziale..
    pare dni pozniej jak przyszlo do czego.. inna kobita w oddziale twierdz
    ze jesli nie ma nipu firmy to tymczasowo musze przyniesc papier z NIPem
    osobistym, bo inaczej nie otworzy mi konta... to bylo nie ealne..
    dlatego od razu polazlem do kierowniczki.. a ta nie skierowala sprawe na
    wlasciwa
    droge i konto tymczasowo uruchomiono..
    sa inne przypadki glupiego podejscia pracownikow (nawet w centrali)
    i durnych procedur..

> [...]
    > mozliwosci podwyzszenia zdolnosci kredytowej jeszcze i w ten sposob,
    > skoro wyliczyl mi ja na najnizszym poziomie;

    powiedz ze mozesz przenisc pozyczke do Multibanku ;))

    > to w multi wlasnie konsultant kredytowy naliczyl mi najnizsza zdolnosc
    > kredytowa. na kredyt sie nie lapie, ale zawsze moge probowac ubiegac
    > sie o aquariusa. laskawcy :-)

    w twojej sytuacji wal do dyrektora oddzialu Multi.. jak nie wykarze
    sie pomocny , sprawdz dyrektora oddzialu w innym pobliskim oddziale Multi.
    po tym/albo rownolegle napisza _reklamacje_ na tryb wyliczania
    zdolnosci kredytowej dla twojego przypadku...
    Opisz ze jest to nietypowa sytuacja i inne takie...

    Mysle ze powinienes trafic na rozsadna osobe..
    Multi jest dobrym bankiem tylko czasami trzeba sila im pokazac
    ze powinno byc inaczej..
    Powyzsze wnioski sa na podstawie moich doswiadczen i skladanych reklamacji

    pozdro
    SirmarK