  • 11. Data: 2019-10-02 12:57:28
    Temat: Re: kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c5d6afd-ce98-428c-b213-b4b739097298@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 1 października 2019 15:24:36 UTC+2 użytkownik mariusz
    napisał:

    >To masz pecha.
    >Nawet nie da się zastosować rady Roberta z wyjątkiem dla kasowania
    >cookies z mBąka, bo już w banku limit przekroczyłeś...

    Albo osobna przegladarka czy jakis profil tylko do mbanku, bez
    kasowania cookie.

    >Może więc pora na zmianę banku?
    >milek i citek chcieli hasła raz - i póki co nie chcą więcej.

    Ale nie kasowales ? Bo jesli nie cookie ... to jak oni to zrobili ...

    >pko/inteligo i podobno pekao-żubr wcale nie chcą sms przy logowaniu.
    >Jest więc z czego wybierać nawet dla paranoików.

    Pytanie jak dlugo PKO sie oprze ... maja lepszych prawnikow czy licza
    na ochrone ze strony polskich urzedow/sadow ?

    A moze ... skorzystac z PSD2 i poszukac jakiegos operatora, ktory
    zastapi ST banku ? :-)
    Czy wlasnie ... u obcych operatorow sms przy logowaniu bedzie
    niezbedny, i nie jest to zadna dyskryminacja, bo przeciez na wlasnej
    ST banku tez jest niezbedny :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-10-02 12:57:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 października 2019 12:45:33 UTC+2 użytkownik Heniek napisał:

    > Ustawienia - Dostęp do banku - Wyłącz dostęp i w następnym kroku Usuń.

    Chyba Ci się pomyliło z "zaufanymi urządzeniami" z apkami mobilnymi.

  • 13. Data: 2019-10-02 13:45:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 15:24:36 UTC+2 użytkownik mariusz napisał:

    > Ze względu na specyfike działalności, około 20 razy dziennie musze się
    > logować

    Walczysz z problemem który sam wygenerowałeś
    Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
    Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

  • 14. Data: 2019-10-02 13:47:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Walczysz z problemem który sam wygenerowałeś
    >Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
    >Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

    I 20 razy dziennie SMS odbierac i przepisywac ?

    Cookies nie kasowac.
    Albo o jakies podtrzymanie sesji zadbac :-)

    J.

  • 15. Data: 2019-10-02 13:52:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 października 2019 13:45:52 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Walczysz z problemem który sam wygenerowałeś
    > Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
    > Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

    Przecież napisał wyraźnie - bo specjalnie o to pytałem - że potrzebuje się logować 20
    razy dzienne - więc przy Twojej metodzie musiałby wpisywać SMS 20 razy dziennie - zaś
    dodając do "zaufanych", tylko raz dziennie (wnioskuję, ze komputer włącza rano i
    wyłącza dopiero wieczorem - przed wyłączeniem niestety czyszcząc cookies - jakby nie
    mógł korzystać z samych "okien prywatnych").

    Problem wygenerował zaś mBąk, pozwalając na zapis jedynie 10 takich urządzeń - i
    jednocześnie nie dając możliwości skasowania, która jest np. w santander.

  • 16. Data: 2019-10-02 14:00:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 października 2019 13:00:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Albo osobna przegladarka czy jakis profil tylko do mbanku, bez
    > kasowania cookie.

    Albo z mBanku korzystać w "zwykłym oknie", a ze wszystkiego innego w "prywatnych" -
    zniknie konieczność kasowania cookiesów.
    Tak czy siak walka z problemem wygenerowanym przez samego siebie.

    > Ale nie kasowales ? Bo jesli nie cookie ... to jak oni to zrobili ...

    Kasować nie kasowałem, bo nie kasuję "ręcznie" - ale skasować skasowałyby się same,
    bo z banków (oprócz santandera od niedawna - bo w oknie "prywatnym" w ogóle nie daje
    możliwości "zaufania") korzystam w oknie "prywatnym", więc same się kasują jak to
    okno zamykam.
    milek, citek oraz idea jakoś to zapamiętują - i po jednym wpisaniu SMSa nie muszę
    wpisywać na nowo, mimo zamykania nie tylko tego okna "prywatnego", ale i całej
    przeglądarki, a nawet resetu kompa - ale jeszcze muszę sprawdzić, czy przy użyciu
    innej przeglądarki zapytają, bo jak nie, to sprawa będzie jasna.
    W tych samych okolicznościach mBąk i kantor aliora, mimo poprzedniego zapisywania
    jako "zaufane", wymagają kolejnego takiego zapisania.
    inteligo twardo bez SMS, pl@net z bnp paribas oraz N26 równie twardo SMS przy każdym
    logowaniu (całe szczęście, że w N26 można wymusić SMS).

  • 17. Data: 2019-10-02 14:02:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 13:52:43 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Przecież napisał wyraźnie - bo specjalnie o to pytałem - że potrzebuje się logować
    20 razy dzienne - więc przy Twojej metodzie musiałby wpisywać SMS 20 razy dziennie

    A to jakiś wielki problem?

    > - zaś dodając do "zaufanych", tylko raz dziennie (wnioskuję, ze komputer >włącza
    rano i wyłącza dopiero wieczorem - przed wyłączeniem niestety czyszcząc >cookies -
    jakby nie mógł korzystać z samych "okien prywatnych").

    To po kiego korzystać z prywatnych\czyścić ciasteczka?

    > Problem wygenerował zaś mBąk, pozwalając na zapis jedynie 10 takich urządzeń
    Normalnemu userowi 1-2wystarczą

    >- i jednocześnie nie dając możliwości skasowania, która jest np. w santander.

    Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
    Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych
    urządzeń;)
    mBank ma też aplikację na telefony- jakieś przeciwskazania żeby z niej korzystać jak
    jest konieczność 20razy dziennie(tyle razy to ja w roku na konto nie włażę;)) na
    konto zerkać?

  • 18. Data: 2019-10-02 14:16:25
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 października 2019 14:02:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    logować 20 razy dzienne - więc przy Twojej metodzie musiałby wpisywać SMS 20 razy
    dziennie

    > A to jakiś wielki problem?

    Wielki pewnie nie, ale po co przepisywać 20 razy dziennie jeśli można raz dziennie?

    rano i wyłącza dopiero wieczorem - przed wyłączeniem niestety czyszcząc >cookies -
    jakby nie mógł korzystać z samych "okien prywatnych").

    > To po kiego korzystać z prywatnych\czyścić ciasteczka?

    Ja też nie wiem - spytaj paranoików, którzy są również schizofrenikami - ufają, że
    przeglądarka skasuje wszystkie cookiesy, jeśli jej każą, ale nie wierzą, że
    przeglądarka wysyła cookiesy tylko do stron, z których je otrzymała.
    Dzisiaj prezes przeglądał katalog i powiedział - "o, nowy internet -
    InternetOfVehicles - no to brakuje już tylko InternetOfIdiots" - tu niestety się
    mylił, ten już od dawna istnieje.

    > Normalnemu userowi 1-2wystarczą

    > Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
    > Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych
    urządzeń;)

    No nie dwa razy dziennie, a co 10 dni.

    > mBank ma też aplikację na telefony- jakieś przeciwskazania żeby z niej korzystać
    jak jest konieczność 20razy dziennie(tyle razy to ja w roku na konto nie włażę;)) na
    konto zerkać?

    A, to też miałem zaproponować - ale co poradzić, jak ktoś kasuje cookies to zapewne
    sądzi, że komputer z windows jest bezpieczniejszy niż telefon czy tablet z androidem.
    No i też za bardzo nie wiemy, co on robi te 20 razy dziennie, czy tylko zerka (i np.
    sępi na SMSy informujące o przychodzących przelewach) czy jednak jakieś operacje
    wykonuje - a tu z dwojga złego lepszy jest już ST mBąka niż jego apka - szczególnie
    na telefonie, bo jednak mam za duże paluchy, na tablecie 7" od biedy jeszcze ujdzie -
    ale może mieć np. potrzebę przekazania danych z programu księgowego itp.

  • 19. Data: 2019-10-02 15:54:02
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-10-02 o 14:02, Kris pisze:
    > Faktycznie mogli dac możliwość kasowania.
    > Zamiast wpisywać codziennie 20sms dwa razy dziennie kasowałby po 10 zaufanych
    urządzeń;)

    A jak kasowanie każdego zaufanego trzeba będzie potwierdzić SMSem?
    ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2019-10-02 16:10:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Albo kodem ze zdrapki, płatnym po 0,29 zł/kod.

    -----