  • 21. Data: 2019-10-02 17:04:38
    Temat: Re: kasowanie urządzeń zaufanych - mbank
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 15:54:52 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

    > A jak kasowanie każdego zaufanego trzeba będzie potwierdzić SMSem?
    Się nie śmiej. Raczej na pewno tak będzie;););)

  • 22. Data: 2019-10-02 17:06:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 14:16:28 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > No nie dwa razy dziennie, a co 10 dni.

    Zakładam taki stopień paranoi że wszystko czyści po każdej sesji

  • 23. Data: 2019-10-02 22:39:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > A, to też miałem zaproponować - ale co poradzić, jak ktoś kasuje
    > cookies to zapewne sądzi, że komputer z windows jest bezpieczniejszy
    > niż telefon czy tablet z androidem.

    Przecież może być bezpieczniejszy.

    Kasowanie ciastek ma sens - po co ułatwiać śledzenie? Jeśli się używa
    typowej przeglądarki (albo tak to wygląda), i jeśli ktoś ma ją typowo
    ustawioną (żadne tam np. ekrany 3745x7814), to trudno połączyć różne
    sesje klienta bez ciastek.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2019-10-02 23:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Walczysz z problemem który sam wygenerowałeś
    > Po kiego dodajesz za każdym razem "dodaj do zaufanych"?
    > Wybieraj opcje "jednorazowy dostęp" i problem zniknie

    Kris, u mnie sie na takie rozwiazania mowi: leczenie syfa pudrem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 25. Data: 2019-10-03 06:38:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 23:59:55 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Kris, u mnie sie na takie rozwiazania mowi: leczenie syfa pudrem...

    Ale to nie mbank wymyślił ze każde logowanie trzeba smsem potwierdzić, toć to jakaś
    unijna dyrektywa. Mbank dla ułatwienia pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy
    logujesz się z nich bez smsa
    A koleś sam sobie problemy generuje
    Przecież może normalnie z przeglądarki bez trybu prywatnego korzystać, dodać ten
    sprzęt do zaufanych i tyle.
    Jest użytkownikiem raczej niestandardowym(20 razy dziennie na konto zaglądać), okna
    prywatne, itp. Niestandardowy użytkownik to i rozwiązania które bank standardowo
    udostępnia a im nie pasują bym syfem nie nazwał.
    Ot funkcjonalność dla ogółu a jakieś promile potrzebują coś inaczej.
    10 urządzeń ponoć możesz do zaufanych dodać- używasz do bankowości więcej jak 10
    urządzeń?

  • 26. Data: 2019-10-03 09:15:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-10-03 o 06:38, Kris pisze:

    > Ale to nie mbank wymyślił ze każde logowanie trzeba smsem potwierdzić, toć to jakaś
    unijna dyrektywa.

    Skoro inni nie wymagają za każdym razem więc podejrzewam, że to jest
    kwestia interpretacji.

    > Mbank dla ułatwienia pozwala dodać 10 urządzeń jako zaufane i wtedy logujesz się z
    nich bez smsa
    > A koleś sam sobie problemy generuje

    A skąd miał wiedzieć, że to samo urządzenie zostanie za każdym razem
    uznane za kolejne?
    W życiu bym nie przypuszczał.

    > Przecież może normalnie z przeglądarki bez trybu prywatnego korzystać, dodać ten
    sprzęt do zaufanych i tyle.

    Od dziecka wpienia mnie głupota (nie tylko ludzka). Dlatego nie cierpię
    tego, że jak cokolwiek kupię via net to potem przez miesiąc albo dwa
    ciągle widzę reklamy podobnych rzeczy. Przecież do cholery już kupiłem a
    durny komputer swoje. W trosce o swoje zdrowie "dla spokojności"
    najpierw zablokowałem wyskakujące okienka, a potem wprowadziłem zwyczaj
    kasowania ciasteczek.
    Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego bo
    może to jest lepsze rozwiązanie.

    > 10 urządzeń ponoć możesz do zaufanych dodać- używasz do bankowości więcej jak 10
    urządzeń?

    Potrzebował tylko jednego i po 10 dniach się okazało, że się nie da.
    P.G.

  • 27. Data: 2019-10-03 10:09:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 października 2019 09:15:33 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Potrzebował tylko jednego i po 10 dniach się okazało, że się nie da.

    Skoro chce być tak bardzo "prywatny" to może korzystać z mbanku z użyciem hasła sms
    przy logowaniu i bawić się w rejestrowanie zaufanych urządzeń, Zresztą wpisanie hasła
    sms przy logowaniu jakoś bardzo upierdliwe nie jest

  • 28. Data: 2019-10-03 10:23:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 października 2019 17:06:23 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zakładam taki stopień paranoi że wszystko czyści po każdej sesji

    Błędne założenia sprowadzają dyskusję do absurdu.
    OP wyraźnie napisał: "Codziennie po zakończonej pracy czyszczę cookies, w związku z
    tym rano dnia kolejnego muszę od nowa dodawać urządzenie zaufane."

  • 29. Data: 2019-10-03 10:34:29
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > kwestia interpretacji.

    > A skąd miał wiedzieć, że to samo urządzenie zostanie za każdym razem

    Przypuścić się da, przyglądając się temu procesowi - co prawna mój komputer
    identyfikowany jest za każdym razem jako "komputer firefox/linux", ale już przy
    drugim razie nie można zapisać go pod tą nazwą, trzeba np. zrobić "komputer
    firefox/linux1". Więc "średnio inteligentny matoł(TM)" powinien jednak zacząć coś
    podejrzewać ("By the time they had diminished from 50 to 8, the other dwarves began
    to suspect "Hungry."" ;).
    Ja bym nie przypuszczał, że można liczbę urządzeń ograniczyć do 10 i jednocześnie nie
    dać możliwości ich kasowania - ale w mBąku można uwierzyć w 6 niemożliwych rzeczy
    jeszcze przed śniadaniem ;)

> [...]
    > kasowania ciasteczek.
    > Cieszę, że przy okazji się dowiedziałem o istnieniu trybu prywatnego bo

    Pawlak, a stopkiełka ty znasz? Tfu, AdBlocka?
    W internecie naprawdę jest sporo ludzi, których wkurza głupota (bo głupków jest o
    wiele więcej - dużo przed InternetOfThings był InternetOfIdiots niestety) - i którzy
    wkładają nieco pracy w to, żeby sobie jednak codzienne korzystanie z niego ułatwić.

  • 30. Data: 2019-10-03 10:44:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Błędne założenia sprowadzają dyskusję do absurdu.
    > OP wyraźnie napisał: "Codziennie po zakończonej pracy czyszczę cookies, w związku z
    tym rano dnia kolejnego muszę od nowa dodawać urządzenie zaufane."

    Swoją drogą tak się śmiejemy, że po co zwykłemu użytkownikowi 10
    urządzeń, ale za parę lat okaże się, że wszyscy już wykorzystaliśmy te
    10, bo nowy komputer, bo nowa przeglądarka, bo ktoś cookies wyczyścił
    raz na pół roku, i co wówczas?

    --
    Liwiusz