  • 1. Data: 2019-10-01 22:15:13
    Temat: doładowanie cykliczne w Inteligo
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    zdecydowałem się na SoloS w play czyli pakiet nolimit na prepaidzie 20zł/miesiąc

    chciałbym zlecić w inteligo automatyczne doładowywanie komórki w określonym dniu
    miesiąca, ale...

    ustawiając to zlecenie w internetowym kanale dostępu zwątpliłem czy bank "wie" że rok
    ma 365 a czasami 366 dni a miesiące mają od 28 do 31 dni

    w formularzu mam opcję "radiową" albo podać co ile dni albo co ile miesięcy, ustawiam
    co 1 miesiąc a bank "samowolnie" zmienia mi to na "30 dni"

    ustawiam 27 października 2019 jako pierwszy termin a później co miesiąc i chcę aby
    było to zawsze 27go ale bank upiera sie że "co 30 dni"

    problem w tym że 30 dni po 27-10-2019 będzie 26-11-2019 a nie 27-11-2016 i ten dzień
    ma znaczenie.

    pytanie: czy ktoś korzystał z cyklicznych doładowań inteligo i czy może potwierdzić
    albo zaprzeczyć że bank "umie" liczyć do 365?!

  • 2. Data: 2019-10-01 22:27:39
    Temat: Re: doładowanie cykliczne w Inteligo
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "n...@p...pl" <n...@p...pl> writes:

    [...]
    > w formularzu mam opcję "radiową" albo podać co ile dni albo co ile miesięcy,
    ustawiam co 1 miesiąc a bank "samowolnie" zmienia mi to na "30 dni"

    Gdzie to widać?

> [...]
    było to zawsze 27go ale bank upiera sie że "co 30 dni"

    > problem w tym że 30 dni po 27-10-2019 będzie 26-11-2019 a nie 27-11-2016 i ten

    Gdzie Ty widzisz, że następne doładowanie będzie po 30 dniach?

    > pytanie: czy ktoś korzystał z cyklicznych doładowań inteligo i czy może potwierdzić
    albo zaprzeczyć że bank "umie" liczyć do 365?!

    Obawiam, się, że musisz zapytać w inteligo.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    I'm a GENIUS! I want to dispute sentence structure with SUSAN SONTAG!!

  • 3. Data: 2019-10-01 22:35:34
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    "n...@p...pl" <n...@p...pl>:

    > zdecydowałem się na SoloS w play czyli pakiet nolimit na prepaidzie 20zł/miesiąc

    20 zł / 30 dni

    Ale trza umić czytać...

    > problem w tym że 30 dni po 27-10-2019 będzie 26-11-2019 a nie 27-11-2016 i ten
    dzień ma znaczenie.

    Jakie?
    Bank mu robi na rękę a ten chce wbrew...
    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2019-10-01 22:54:52
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 22:33:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    > "n...@p...pl" <n...@p...pl> writes:
    >

    > [...]
    ustawiam co 1 miesiąc a bank "samowolnie" zmienia mi to na "30 dni"

    > Gdzie to widać?

    wchodzę w "edytuj" i tam widać, że "przed edycją" mają zaznaczone "30 dni"
    mimo że ja wiem, że zaznaczyłem "1 miesiąc"

    aby było to zawsze 27go ale bank upiera sie że "co 30 dni"

    > Gdzie Ty widzisz, że następne doładowanie będzie po 30 dniach?

    tego "nie widzę", po prostu dodaję 30 dni do 27-10-2019

    potwierdzić albo zaprzeczyć że bank "umie" liczyć do 365?!

    > Obawiam, się, że musisz zapytać w inteligo.

    obawiam się że nie będą wiedzieć.

    przy zleceniu dostałem plik z regulaminem PDF który sprowadza się do idei "płać nam
    ale reklamacjami zamęczaj operatorów" co ciekawe cały regulamin napisany jest tak
    jakby świadczyli tylko doładowania jednorazowe, gdyż ani słówkiem nie wspominają o
    cykliczności

  • 5. Data: 2019-10-01 22:58:55
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 22:35:35 UTC+2 użytkownik TomN napisał:

    > 20 zł / 30 dni
    > Ale trza umić czytać...

    przeczytałem nie tylko reklamę (w której jest te nieszczęsne nieprecyzyjne 30 dni ale
    także playowy regulamin PDF który mówi że za pakiet pobierają między godziną 0:00 a
    1:00 ustalonego dnia miesiąca i zastrzegają że jak nie ma takiego dnia w miesiącu to
    pobiorą dzień wcześniej

    z tego wnioskuję że play "wie" że rok ma 365 dni a miesiąc od 28 do 31 dni

    ale czy Inteligo "wie" jak działa kalendarz tego na razie nie jestem pewny

  • 6. Data: 2019-10-01 23:23:23
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    n...@p...pl w
    ups.com>:

> [...]
    > między godziną 0:00 a 1:00 ustalonego dnia miesiąca i zastrzegają że jak
    > nie ma takiego dnia w miesiącu to pobiorą dzień wcześniej

    No i jaki problem, żeby ustawić w play na 10 dzien miesiąca, a wpłacać co 30
    dni w okolicach 5 dnia miesiąca?

    > z tego wnioskuję że play "wie" że rok ma 365 dni a miesiąc od 28 do 31 dni

    Wniosek z 4 liter, wystarczy do KC zajrzeć:
    "Jeżeli termin jest oznaczony w miesiącach lub latach, a ciągłość terminu
    nie jest wymagana, miesiąc liczy się za dni trzydzieści, a rok za dni
    trzysta sześćdziesiąt pięć."

    > ale czy Inteligo "wie" jak działa kalendarz tego na razie nie jestem pewny

    Wie, tak samo jak Play wie, że miesiąc to 30 dni

    Ale trza umić czytać i nie być roszczeniowym typem.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2019-10-02 01:33:32
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    ups.com>:

    > No i jaki problem, żeby ustawić w play na 10 dzien miesiąca, a wpłacać co 30
    > dni w okolicach 5 dnia miesiąca?

    taki że jak mam sam pilnować tych dni to ustawianie czegokolwiek w banku traci sens -
    zlecenie cykliczne ma sprawić że będę miał to "z głowy" i że to bank dopilnuje
    terminu; poza tym moje dochody pojawiają sie na rachunku w określony dzień miesiąca i
    jest wygodne aby bank pobierał opłatę w dniu nastepnym (no wtedy saldo napewno jest
    odpowiednie). Jeśli bank ma pobierać opłatę przed wpływem dochodu (a więc ja sam mam
    pilnować żeby były środki logować się, sprawdzać saldo itd. - to pośrednictwo banku
    nie spełni oczekiwań co do wygody

    jeśli dbałość o wygodę w korzystaniu z banku to "bycie roszczeniowym typem" to ok,
    byłem jestem i będę roszczeniowy

    a tak na marginesie: nie jestem "aż tak roszczeniowy" aby oczekiwać że _wszyscy_
    ludzie w usenecie będą pisać z sensem i na temat i bez zbędnego moralizatorstwa

    liczę się z tym że oprócz wypowiedzi sensownych po prostu muszą pojawić się także
    wypowiedzi tak bełkotlwe jak wypowiedź przedmówcy (który "umi czytać" ale "nie umi"
    zrozumieć że jego pisanina jest bezwartościowa dla czytelnika);

    no trudno: świata nie zmienię, tacy ludzie też muszą istnieć...

    liczę na to że w tym wątku wypowie sie ktoś kto zlecil taką usługę i może sprawdzić z
    jakimi datami bank ją zrealizował (taka wypowiedź będzie miała dla mnie wartość)

    a wymądrzania sie co niektórych: no cóż, niech sobie coniektorzy pogadają...

  • 8. Data: 2019-10-02 11:02:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To może zamiast pre-paida weź sobie abonament - za 20zł też będziesz miał no-limit i
    chyba nawet da radę bez umowy na czas określony.
    Zaoszczędzisz 5 dni w roku - i będziesz miał faktury właśnie tak, jak chcesz, czyli w
    określonym dniu miesiąca, a nie co 30 dni.
    A oprócz zlecenia cyklicznego masz do dyspozycji jeszcze polecenie zapłaty.

  • 9. Data: 2019-10-02 18:42:39
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 02/10/2019 06:02, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    w określonym dniu miesiąca, a nie co 30 dni.
    > A oprócz zlecenia cyklicznego masz do dyspozycji jeszcze polecenie zapłaty.

    Albo można iść do Vikingów - tam jest 'autodoładowanie' i co miesiac
    samo sobie ściąga z podpietej karty...
    W sumie wychodzi prawie jak abo, ale z takim plusem, że nie nabije sie
    wiecej niż to co ma się doładowane (no i nie ma umowy terminowej...)

    w.

  • 10. Data: 2019-10-02 23:03:07
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    n...@p...pl w
    ups.com>:

    > moje dochody pojawiają sie na
    > rachunku w określony dzień miesiąca i jest wygodne aby bank pobierał
    > opłatę w dniu nastepnym (no wtedy saldo napewno jest odpowiednie).

    Co ja wyżej napisałem? Tyle, że odstęp > niz jeden dzień założyłem.

    > jeśli dbałość o wygodę w korzystaniu z banku to "bycie roszczeniowym
    > typem" to ok, byłem jestem i będę roszczeniowy

    Póki co to po raz kolejny potwierdzasz, że czytać to nie "umisz".

    > a tak na marginesie: nie jestem "aż tak roszczeniowy" aby oczekiwać że _wszyscy_

    Czyli jesteś roszczeniowy, i sam o tym piszesz.

    --
    'Tom N'