  • 1. Data: 2019-09-29 17:15:53
    Temat: jednorazowa płatnosc w GBP kartami z Alior Kantor
    Od: m...@g...com

    pytanko:
    Kantor Alior, karty MC w walutach USD lub EUR,
    ktorą z kart zapłacić ~150 GBP aby koszty przewalutowania były jak najniższe?
    Marek

  • 2. Data: 2019-09-29 17:56:45
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Z użyciem obu zabulisz równie dużo.
    I to tak dużo, że taniej będzie dowolną kartą złotówkową.
    Dlaczego jeszcze nie masz wielowalutowej?

  • 3. Data: 2019-09-29 18:05:26
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2019 17:56:47 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Z użyciem obu zabulisz równie dużo.
    > I to tak dużo, że taniej będzie dowolną kartą złotówkową.
    > Dlaczego jeszcze nie masz wielowalutowej?

    karta PLN dostępna tylko w TMUB -> cena zakupu waluty z kosmosu... :(
    jakoś nie było czasu na zamowienie wielowalutowej Alior Kantor....
    jesli dobrze rozumiem to lepiej: zamowić wielowalutową, załozyc konto w GBP i kupić
    walute i ostatecznie zapłacić w GBP?
    marek

  • 4. Data: 2019-09-29 19:12:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 18:05:28 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

> [...]
    > jesli dobrze rozumiem to lepiej: zamowić wielowalutową, załozyc konto w GBP i kupić

    Nawet kartą różowego T byłoby trochę taniej.
    Wielowalutową zamawiaj - jak możesz poczekać z zakupem to najtaniej będzie właśnie
    tak.

    A jak śpieszno, to debetówkę od ręki w oddziale dostaniesz w mBąku - waluta 3,5% przy
    płatności w złotówkach, tylko włącz usługę wielowalutową - ale w sumie jak ją
    włączysz, to możesz zapłacić w GBP, kupisz albo w mKantorze albo w IKA i darmowy
    przelew do mBąka.
    Możliwe, że dostaniesz od ręki też w getoucie - i tu, jak weźmiesz visę, to waluta
    wyłącznie po kursie visy - ale stycznośvi z getoutem nikomu nie polecam.
    Chyba też citi dawał w oddziale debetówkę od ręki i też pozwala "przełączyć" ją na
    GBP - ale oddziałów ma mało.

    A z innych rozwiązań jest jeszcze curve (mój kod polecający DEKHX, za założenie dają
    5 funtów) i N26 (kod dawidr0508).
    Warto mieć - i w 100% darmowe.

  • 5. Data: 2019-09-29 20:20:30
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2019 19:12:08 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    GBP - ale oddziałów ma mało.

    > A z innych rozwiązań jest jeszcze curve (mój kod polecający DEKHX, za założenie

    THX for help!
    mam jeszcze kilka dni, zamowiłem wielowalutową...
    marek

  • 6. Data: 2019-09-30 09:20:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Można jeszcze konto i kartę GBP w dawnym BZWBK?
    Tyle że obydwa produkty nie są darmowe niestety.

    -----

  • 7. Data: 2019-09-30 09:41:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To masz szansę, że dotrze do piątku - a prawie na pewno powinna być w przyszłym
    tygodniu.

    Curve i N26 przysyłają z zagranicy, więc trochę dłużej - choć ostatnio z N26 dostałem
    w tydzień.
    Warto zamówić i mieć na zapas.

    Ew. jak masz blisko oddział, to spróbuj z mBąkiem - tak, jak pisałem, kartę
    "tymczasową" wydadzą od ręki w oddziale, a ma również funkcję wielowalutową bez
    kosztów płatności zagranicznych. Jak założysz "eKonto osobiste" to karta darmowa przy
    jednej płatności w miesiącu - a pierwszy miesiąc i tak darmowy - możesz też w każdej
    chwili z karty zrezygnować, a same konta (również walutowe) są darmowe.
    Ogólnie mBąk to taka sobie nędza, ale akurat wielowalutowość mają nędzną nieco mniej
    ;>

  • 8. Data: 2019-09-30 11:04:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-29 o 20:20, m...@g...com pisze:

> [...]
    dają 5 funtów) i N26 (kod dawidr0508).

    > THX for help!
    > mam jeszcze kilka dni, zamowiłem wielowalutową...

    Revoluta założysz w 5 minut.
    Karta wirtualna w apce i wiooo!

    --
    Pete

  • 9. Data: 2019-10-04 20:03:59
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 29 września 2019 20:20:32 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    kupić walute i ostatecznie zapłacić w GBP?

    > THX for help!
    > mam jeszcze kilka dni, zamowiłem wielowalutową...
    > marek

    karta wielowalutowa juz jest :)
    czy trzeba ją jakoś "przypisywac" do konkretnego rachunku walutowego? - nie widze
    takiej opcji...
    Jak to działa: jeśli zapłace w konkretnej walucie (innej niż PLN) to zostanie
    automatycznie obciażony odpowiedni rachunek walutowy jeśli są na nim srodki?
    marek

  • 10. Data: 2019-10-04 21:44:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 4 października 2019 20:04:01 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > czy trzeba ją jakoś "przypisywac" do konkretnego rachunku walutowego? - nie widze
    takiej opcji...

    Nie trzeba, to nie citek, gdzie trzeba ręcznie przełączać przed każdą płatnością w
    innej walucie, czy mBąk, gdzie trzeba "wnioskować" o przypisanie do rachunków
    walutowych.
    Przypisuje się sama do wszystkich rachunków - w tym PLN, można tym normalnie płacić
    złotówkami i wypłacać za darmo ze wszystkich bankomatów - tylko uwaga, santander i
    ing proponują DCC.

    > Jak to działa: jeśli zapłace w konkretnej walucie (innej niż PLN) to zostanie
    automatycznie obciażony odpowiedni rachunek walutowy jeśli są na nim srodki?

    Najpierw sprawdzane jest konto w walucie płatności.
    Jeśli go nie ma, albo za mało środków, to konto w euro - jak wystarcza euro na
    płatność to przelicza po kursie MC.
    Ale jak brakuje euro, a są złotówki, to pułapka niestety - przelicza na złotówki po
    złodziejskim kursie aliora. Więc trzeba być czujnym.

    Aha, pamiętaj, że zamówienie wielowalutowej spowodowało zastrzeżenie starej karty do
    konta w euro.