  • 21. Data: 2014-04-14 17:23:50
    Temat: Re: karta na oświadczenie lub przeniesienie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości
    >Ja tam z tzw wisienek nie korzystam ale żonka ostatnio na gruponie za
    >5 zł kupiła kupon że niby jak KK w City założy to tableta przyślą.
    >Oczywiście o >jakis symboliczny limit 1500zl wnisokowała bo kk
    >niepotrzebna do niczego a o tableta dla córki jej chodziło. Limit
    >przyznali kartę przysłali i >aktywować telefonicznie prosili.
    >Żonka zadzwoniła w celu aktywcji a tam aktywowali i zaproponowali że
    >zwiększa limit z 1500 do 10tys.
    >Nie wiem po co komu limit 10tys więc żona odmówiła,

    Sie moze przydac. Jakis wypadek za granica np.
    Albo jakis wiekszy rachunek np za hotel ... a oni sprzyciarze licza
    calosc zadluzenia, potrzeba ci drugiego w kolejnym miesiacu, a tu
    stary niesplacony jeszcze.

    Niektorzy traktuja tez kredytowo - tzn jako dlugotrwaly kredyt.

    >Ale tak piszę: sami zaproponowali kilkakrotne zwiększenie limitu- z
    >1,5 do 10 tys.

    Nie wiem jak w Citi, ale dzis kolejni dzwonili i wciskali, pytam jakie
    oplaty ... 2.5% od kwoty limitu corocznie. Ale nie wiecej niz 58zl,
    wiec 10k sie oplaca :-)

    J.

  • 22. Data: 2014-04-14 18:10:28
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-14 17:23, J.F pisze:
> [...]
    > Albo jakis wiekszy rachunek np za hotel ... a oni sprzyciarze licza
    > calosc zadluzenia, potrzeba ci drugiego w kolejnym miesiacu, a tu stary

    Myślisz, że ludzie, którzy żyją od pierwszego do pierwszego... a raczej
    nie starcza im do pierwszego, bo muszą zaciągać kredyt... korzystają z
    zachodnich hoteli w cenie za dobę takiej, iż ów kredyt jest niezbędny?

    > Niektorzy traktuja tez kredytowo - tzn jako dlugotrwaly kredyt.

    KK daje jeden z najdroższych kredytów, jeśli przegapisz GP. A skoro
    żyjesz od pierwszego do pierwszego to łatwo przegapić GP.

    > Nie wiem jak w Citi, ale dzis kolejni dzwonili i wciskali, pytam jakie
    > oplaty ... 2.5% od kwoty limitu corocznie. Ale nie wiecej niz 58zl, wiec
    > 10k sie oplaca :-)

    Ja nie bardzo widzę tu zysk, no ale każdy ma swoje kalkulacje ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2014-04-14 19:05:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości

    >Myślisz, że ludzie, którzy żyją od pierwszego do pierwszego... a
    >raczej nie starcza im do pierwszego, bo muszą zaciągać kredyt...

    Tu akurat byla mowa o zwolennikach darmowych tabletow :-)

    >korzystają z zachodnich hoteli w cenie za dobę takiej, iż ów kredyt
    >jest niezbędny?

    Nie musi byc za dobe. Taka normalna sytuacja - placisz za hotel
    600zl, a w poprzednim miesiacu bylo 1000zl wydatkow.
    Pieniadze na koncie leza, ale poprzedni miesiac karty jeszcze sie nie
    splacil.
    I 1500zl limitu bedzie za malo :-)

    >KK daje jeden z najdroższych kredytów, jeśli przegapisz GP. A skoro
    >żyjesz od pierwszego do pierwszego to łatwo przegapić GP.

    Ale po GP mamy powiedzmy 16%.
    W Polsce zyjemy, i maly kredyt konsumpcyjny na 16% to nie jest zla
    oferta :-)
    A jeszcze ktos moze na dorobku, nowe mieszkanie, pilne potrzeby, a w
    BIK wisi hipoteka.

    >Ja nie bardzo widzę tu zysk, no ale każdy ma swoje kalkulacje ;-)

    2.5% prowizji to nie jest malo, ale przy 10k niepotrzebnego limitu to
    juz tylko 0.58%, oplaca sie :-)

    J.

  • 24. Data: 2014-04-14 19:47:34
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-14 19:05, J.F pisze:
    > Tu akurat byla mowa o zwolennikach darmowych tabletow :-)

    OK, to jest jakiś argument ;-)

> [...]
    > a w poprzednim miesiacu bylo 1000zl wydatkow.
    > Pieniadze na koncie leza, ale poprzedni miesiac karty jeszcze sie nie

    Tylko czy jeśli stać mnie na hotel za 600zł to w ogóle muszę brać kredyt?

    > Ale po GP mamy powiedzmy 16%.

    Tak, o ile spłacisz kwotę minimalną. Jeśli nie - możesz zapłacić "nieco"
    ekstra za monity, kary umowne i co tam jeszcze wrzucili w TOiP. Pamiętaj
    też, że jeśli płacisz debetówką to wydajesz swoje pieniądze. Jutro
    wpadniesz pod koła - nic się nie dzieje. Wylądujesz nieprzytomny w
    szpitalu, rodzina nie spłaci KK to możesz się później nieco zdziwić, gdy
    już odzyskasz zdrowie.

    > W Polsce zyjemy, i maly kredyt konsumpcyjny na 16% to nie jest zla
    > oferta :-)

    Po co? Dziś nie ma co z kasą robić przy nędznych stopach. Ludzie wchodzą
    w TFI, waluty, za gotówkę kupują mieszkania, a Ty bierzesz kredyt??? Nic
    się nie nauczyłeś po 2008 roku ;-)

    > A jeszcze ktos moze na dorobku, nowe mieszkanie, pilne potrzeby, a w BIK
    > wisi hipoteka.

    OK... Czyli kredyt na 30 lat, te pilne potrzeby czyli hotele po 600zł,
    pewnie jeszcze płaca minimalna, więc co robisz? Wyrabiasz KK ;-)
    Proponuję jeszcze z chwilówek zacząć korzystać.

    > 2.5% prowizji to nie jest malo, ale przy 10k niepotrzebnego limitu to
    > juz tylko 0.58%, oplaca sie :-)

    Jeśli jesteś w stanie wydać 10.000 płacąc kartą co 50 dni (rozumiem, że
    standardem jest jednak spłacanie... przynajmniej próby... w GP)... czyli
    jeśli wydajesz ok. 60.000 rocznie kartą to OK. Ale jeśli ma leżeć po
    prostu na półce to i tych 58zł szkoda. Chociaż nie wiem czy gdyby mnie
    było stać na takie wydatki to bym potrzebował KK. Korzystałbym ze swoich
    funduszy po prostu. Zauważ, iz minusów KK jest bardzo wiele... niestety.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2014-04-14 23:24:04
    Od: W <w...@w...pl>

    S wystukał, co następuje:

> [...]
    > mnie było stać na takie wydatki to bym potrzebował KK. Korzystałbym ze
    > swoich funduszy po prostu. Zauważ, iz minusów KK jest bardzo wiele...

    Hm, ale po co mam korzystać ze swoich funduszy jak mogę z banku? :>
    Kiedyś byłem przeciwnikiem KK (i nie widziałęm sensu, dopóki nie musiałem
    kilka razy zameldować się w hotelu wiec i potrzeba posiadania KK się
    pojawiła) i po dłuższym użyciu po prostu uważam, że jest wygodna - nie muszę
    ciągle trzymać całej kasy na ROR a jedynie raz na miesiąć przelać tyle ile
    zapłaciłem. I nie implikuje to od razu comiesięcznych zakupów za
    równowartość limitu kredytowego - ot, po prostu mam taką możliwosć jak
    potrzebuję.

    w.

  • 26. Data: 2014-04-15 07:01:06
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-14 23:24, W pisze:
    > Hm, ale po co mam korzystać ze swoich funduszy jak mogę z banku? :>

    Po to, że koszty płacenia swoimi funduszami wynoszą zero. Koszty
    niespłacenia KK - choćby z przyczyn losowych - będą ogromne.

    > Kiedyś byłem przeciwnikiem KK (i nie widziałęm sensu, dopóki nie musiałem
    > kilka razy zameldować się w hotelu wiec i potrzeba posiadania KK się
    > pojawiła)

    Naprawdę? Zdarzało mi się korzystać z hotelu - nigdy nie musiałem
    pokazywać KK. W zasadzie żadnej karty.

    i po dłuższym użyciu po prostu uważam, że jest wygodna - nie muszę
    > ciągle trzymać całej kasy na ROR a jedynie raz na miesiąć przelać tyle ile
    > zapłaciłem.

    Właśnie - musisz. Ja płacąc debetówką nic nie muszę.

    I nie implikuje to od razu comiesięcznych zakupów za
    > równowartość limitu kredytowego - ot, po prostu mam taką możliwosć jak
    > potrzebuję.

    Fakt. Ale skoro musisz płacić to pewnie coś tam jednak kupiłeś, bo przy
    0,00zł nie musisz... no - w części kart nie wyrobisz limitu rocznego i
    skroją Cię ładnie... Zatem może kupiłeś... długopis za 2,99zł w markecie
    przynajmniej. Tymczasem musiałeś wyjechać za granicę pilnie/trafiłeś do
    szpitala/zepsuł Ci się komputer/cokolwiek i bank wysłał monity, wpisał
    Cię do BIK itd. za te 2,99 niespłacone w terminie. Swego czasu taki
    monit pisemny skutkował naliczeniem opłaty 50zł. Ale były banki, które
    za telefoniczny już brały po 15zł. To policz sobie ile Cię teraz
    kosztował ten długopis.

    Jeśli ktoś ukradnie Ci KK to może wydoić na 10.000, bo taki masz limit
    (z którego nie korzystasz). Pod moją debetówkę jest podpięte 150zł i
    więcej nie zejdzie. Czujesz różnicę?

    Kiedyś pomyliłem dwie liczby i spłaciłem niecałą złotówkę mniej niż
    musiałem w GP. Bank naliczył % od całej kwoty z uwagi na niespłacenie w
    GP całości. Pomyśl ile mnie kosztowała ta złotówka przy wykorzystanym
    limicie ok 8000zł.

    Znam emeryta, który ma KK, bo bank mu wcisnął. Ciekawi mnie czy ze
    spadku coś zostanie, gdy zejdzie - dopóki bowiem nie masz wyroku sądu
    bank nie poda Ci stanu konta (także debetowego) tylko radośnie będzie
    liczył swoje. Od tego długopisu za 2,99. Miałem do czynienia z
    przypadkiem, gdzie rodzina po 3 latach od śmierci zastanawiała się czy
    to już wszystkie kredyty - wierzyciele zgłaszali się dopiero, gdy
    odsetki i kary bywały wielokrotnie wyższe kwota wypłacona.

    Wydawało mi się, że po 2008 fantazje kredytowe w stylu "wezmę kredyt
    [np. ze frankach] mieszkanie będzie się spłacało samo bo wynajmę" lub
    "wezmę kredyt na 20%, bo TFI dawało 40%" już mamy za sobą, ale cóż...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2014-04-15 08:09:36
    Od: W <w...@w...pl>

    S wystukał, co następuje:

    > Po to, że koszty płacenia swoimi funduszami wynoszą zero. Koszty
    > niespłacenia KK - choćby z przyczyn losowych - będą ogromne.

    Demagogia... Używam KK od kilku lat; w tym roku przez moją
    niefrasobliwość (przelałem citkowi spłatę jednej karty na rachunek
    techniczny drugiej) dostałęm pierwszy raz monit i pierwszy raz koszty z
    tytułu używania karty. Jako, że to Citi po sympatycznej rozmowie i kilku
    dniach opłata została anulowana. Na ten przykład - w praktycznie
    wszystkich bankach teraz jak nie będę używał karty to dowalą mi opłatę
    kilku PLN...

    > Naprawdę? Zdarzało mi się korzystać z hotelu - nigdy nie musiałem
    > pokazywać KK. W zasadzie żadnej karty.

    "A business card and credid card, sir". Da się i bez, ale wtedy trzeba
    tłumaczyć co to za płaski ewenement wyciągnąłeś z portfela... No i za
    wszystko poza pokojem musisz płacić w momencie użycia.

    > i po dłuższym użyciu po prostu uważam, że jest wygodna - nie muszę
    > Właśnie - musisz. Ja płacąc debetówką nic nie muszę.

    Żelazna logika - jak nie będziesz płacił to zapłacisz za nieużywanie, ja
    jak nie będę używał to nie zapłacę :p I wtedy też nie będę musiał
    przelać.

> [...]
    > 0,00zł nie musisz... no - w części kart nie wyrobisz limitu rocznego i
    > skroją Cię ładnie... Zatem może kupiłeś... długopis za 2,99zł w

    To samo tyczy się debetówek. Nie wiem z czym masz problem.

> [...]
    > monit pisemny skutkował naliczeniem opłaty 50zł. Ale były banki, które
    > za telefoniczny już brały po 15zł. To policz sobie ile Cię teraz

    Ale... dlaczego Ty zakładasz najgorszą z możliwych sytuacji? Równie
    dobrze mógłbym podać równie abstrakcyjny przykład dlaczego debetówki są
    złe. "Załóżmy", że jako przeciwnik kart kredytowych jesteś w ogóle
    przeciwnikiem bankowości (no w końcu zakładamy i puszczamy wodze fantazji
    - c'nie?), wiec wszystkie oszczędności (poza tymi 150pln, ratj?) trzymasz
    w skarpecie w domu, kupiłeś długopis za 2,99 ale w międzyczasie ktoś
    włamał się do Twojego domu i ukradł całe Twoje oszczędności. "To policz
    sobie ile Cię teraz kosztował ten długopis."... :p

    > Jeśli ktoś ukradnie Ci KK to może wydoić na 10.000, bo taki masz limit
    > (z którego nie korzystasz). Pod moją debetówkę jest podpięte 150zł i
    > więcej nie zejdzie. Czujesz różnicę?

    Noo... i jak jedziesz na stacje benzynową to wcześniej odprawiasz
    magiczny rytuał - lecisz do domu zrobić przelew z konta oszczędnościwego
    i dopiero na zakupy? Nie daj boziu - po drodze możesz jeszcze szukać
    bankomatu a później na stację, żeby zapłacić za paliwo 200pln? No,
    dobra... możesz przelać od razu na kartę, możesz nawet używać aplikacji
    mobilnych. :p

> [...]
    > musiałem w GP. Bank naliczył % od całej kwoty z uwagi na niespłacenie w
    > GP całości. Pomyśl ile mnie kosztowała ta złotówka przy wykorzystanym

    Ale to wina banku i KK że *TY* się pomyliłeś? Jak zrobisz zakupy i
    wejdziesz w nieprzyznany debet (dobra, PP pewnie masz wyłączony, ale jest
    taka możliwość) to też będzie wina wszystkiego dookoła? Dostajesz do ręki
    KK na określonych warunkach, reguły są jasno określone - karta nie wymaga
    od Ciebie ciągłego monitorowania stanu konta i żonglerki przed zakupami
    ale za to odrobiny skupienia raz na miesiąc. Abstrahując, że (1) możesz
    przekopiować wartość do spłacenia albo (2) ustawić automatyczne
    spłacanie, czy to w ramach jednego banku czy przez polecenie zapłaty.

> [...]
    > to już wszystkie kredyty - wierzyciele zgłaszali się dopiero, gdy
    > odsetki i kary bywały wielokrotnie wyższe kwota wypłacona.

    I znowu - to wina KK (będącej po prostu instrumentem płatniczym) jako
    takiej czy raczej niefrasobliwości ludzkiej? Jeżeli emeryt 'nie ogarnia'
    i został mu sprezentowany produkt który mu nie pasuje, a *TY* to tym
    wiesz to zamiast jojczyć nad niedolą chyba powinieneś pomóc zrezygnować z
    karty? Chyba, że wykazujesz jakąś chorobliwą mentalność typu "popatrzę z
    boku jak się biedak męczy a później będę dumnie rozgłaszał jakie to KK są
    złe"? Równie dobrze można takiej osobie wcisnąć abonamet w Telekomunikacji
    (tele)Polska.

    > Wydawało mi się, że po 2008 fantazje kredytowe w stylu "wezmę kredyt
    > [np. ze frankach] mieszkanie będzie się spłacało samo bo wynajmę" lub
    > "wezmę kredyt na 20%, bo TFI dawało 40%" już mamy za sobą, ale cóż...

    Nie, lepiej siedzieć pod kamieniem...

  • 28. Data: 2014-04-15 08:55:53
    Od: mm <m...@n...com>

    Może załóżcie sobie osobny wątek dotyczącym potrzeby posiadania KK, bo na razie
    dyskutujecie nie na temat. Pytanie było proste, a tutaj dyskusja "o wyższości..."

  • 29. Data: 2014-04-15 16:38:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "W" napisał w wiadomości

> [...]
    >tłumaczyć co to za płaski ewenement wyciągnąłeś z portfela... No i za
    >wszystko poza pokojem musisz płacić w momencie użycia.

    Zaraz, a co to za hotel ?
    W normalnym kazesz zapisac na pokoj i placisz przy wyjezdzie.
    Ale moze mieli zle doswiadczenia i teraz weryfikuja wyplacalnosc przy
    wjezdzie :-)

    J.

  • 30. Data: 2014-04-15 16:52:35
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-15 08:09, W pisze:
> [...]
    > dniach opłata została anulowana. Na ten przykład - w praktycznie
    > wszystkich bankach teraz jak nie będę używał karty to dowalą mi opłatę

    Życie praktycznie wymusza posiadanie debetowej choćby do bankomatu.
    Zatem założenie jest takie, iż debetową i tak mam.

    > "A business card and credid card, sir". Da się i bez, ale wtedy trzeba
    > tłumaczyć co to za płaski ewenement wyciągnąłeś z portfela... No i za
    > wszystko poza pokojem musisz płacić w momencie użycia.

    To chyba jednak kwestia z jakich hoteli korzystasz. Ja nigdy za nic nie
    płaciłem - pracodawca zawsze robił przelew w pełnej opcji, zatem
    wszystko miałem w cenie z góry opłaconej (od posiłków przez room service
    na SPA kończąc).

    > Żelazna logika - jak nie będziesz płacił to zapłacisz za nieużywanie, ja
    > jak nie będę używał to nie zapłacę :p I wtedy też nie będę musiał
    > przelać.

    Można mieć kartę debetową bez płacenia i bez opłat za używanie. Nie
    spotkałem takowej kredytowej (pomijam indywidualne zwolnienia jak w Citi).

    > To samo tyczy się debetówek. Nie wiem z czym masz problem.

    To nieprawda co piszesz. Mam problem, gdyż po kryzysie różni ekszperci
    narzekali, iż mamy społeczeństwo niewykształcone ekonomicznie, które
    używa KK, chwilówek, kredytów w CHF czy TFI w nadziei, że hossa będzie
    wieczna. Postulowano wprowadzenie przedmiotu przedsiębiorczość już do
    podstawówek; matematyka pojawiła się obowiązkowo na maturze. Tymczasem
    jak widać Polak odporny na wiedzę, chociaż - liczba udzielanych kredytów
    w CHF znacząco zmalała, KK też, AmberGold także zrobił swoje, więc może
    jednak nie jest tak źle...

    > Ale... dlaczego Ty zakładasz najgorszą z możliwych sytuacji?

    Fakt. Rzeczywiście powinienem założyć nieśmiertelność.

> [...]
    > złe. "Załóżmy", że jako przeciwnik kart kredytowych jesteś w ogóle
    > przeciwnikiem bankowości (no w końcu zakładamy i puszczamy wodze fantazji

    To nieprawda. Korzystam z bankowości dość intensywnie, głównie z powodu
    posiadania środków. I tu jest stan niezbyt zrozumiały dla mnie... Aby
    mieć KK z wysokim limitem trzeba mieć wysokie dochody. A ktoś kto ma
    wysokie dochody powinien mieć wysokie oszczędności, zatem... po co mu
    kredyt?

> [...]
    > włamał się do Twojego domu i ukradł całe Twoje oszczędności. "To policz
    > sobie ile Cię teraz kosztował ten długopis."... :p

    To, że jestem przeciwnikiem czołgów na ulicach, nie znaczy, że po tych
    ulicach nie poruszam się autem.

> [...]
    > bankomatu a później na stację, żeby zapłacić za paliwo 200pln? No,
    > dobra... możesz przelać od razu na kartę, możesz nawet używać aplikacji

    Mogę też umieć planować wydatki i odpowiednio zasilać sobie debetówkę. W
    ten sposób raz mam na niej 150zł, innym razem 20.000. Taka płynność w
    materii KK jest praktycznie niemożliwa.

    > Ale to wina banku i KK że *TY* się pomyliłeś?

    Nie. Chodzi o to, iż wspomniana sytuacja nie miałaby miejsca przy
    debetówce.

    Jak zrobisz zakupy i
    > wejdziesz w nieprzyznany debet (dobra, PP pewnie masz wyłączony, ale jest
    > taka możliwość) to też będzie wina wszystkiego dookoła?

    Nie mam możliwości zrobienia debetu. Transakcja nie przejdzie po prostu.

> [...]
    > przekopiować wartość do spłacenia albo (2) ustawić automatyczne
    > spłacanie, czy to w ramach jednego banku czy przez polecenie zapłaty.

    Opcja 2 odpada, bo jest nonsensowna.
    Nie monitoruję stanu konta "ciągle", ani niczym nie żongluję.

> [...]
    > i został mu sprezentowany produkt który mu nie pasuje, a *TY* to tym
    > wiesz to zamiast jojczyć nad niedolą chyba powinieneś pomóc zrezygnować z

    Nie zawsze jest to takie proste.

    Chyba, że wykazujesz jakąś chorobliwą mentalność typu "popatrzę z
    > boku jak się biedak męczy a później będę dumnie rozgłaszał jakie to KK są
    > złe"?

    Inaczej - zgadzam się, iż edukacja jest kluczem do sukcesu, jednak
    rozmowa na temat KK z jej fanami wielbiącymi "prestiż" przypomina
    miejscami rozmowę z sympatykami Ojca Dyrektora na temat TVN-u.

    Równie dobrze można takiej osobie wcisnąć abonamet w Telekomunikacji
    > (tele)Polska.

    Prawie. Ile straci? 100zł? 200zł? Tymczasem gdy bank daje KK
    bezrobotnemu, a potem podwyższa limit w nieskończoność to straty mogą
    iść w dziesiątki tysięcy.

    > Nie, lepiej siedzieć pod kamieniem...

    To już kwestia wyboru, ale wydaje mi się, że edukacja to podstawa.
    Wybacz - może przesadziłem... Pewnie gdyby ktoś zapytał jak pędzić
    bimber czy zrobić narkotyki to także starałbym się wykazać, iż
    stosowanie powyższych nie ma sensu, gdyż - jakby powiedział klasyk -
    chodzi o to, by plusy nie przesłoniły minusów. Ot - głos w dyskusji.

    --
    Pozdrawiam