  • 1. Data: 2014-04-12 08:37:05
    Temat: karta na oświadczenie lub przeniesienie
    Od: mm <m...@n...com>

    Mam pytanie odnośnie procedur wydawania kart kredytowych. Czy są jeszcze banki,
    które wydają karty kredytowe albo na podstawie wyciągów z karty, którą chce się
    przenieść, albo na podstawie wyciągów z rachunku osobistego, na które wpływa
    wynagrodzenie?
    Nie chce mi się latać z papierami, chcę po prostu przenieść kartę z Raiffeisena
    do innego banku, ale przy jak najmniejszej ilości papierów - stąd najlepsza
    byłaby opcja 3 ostatnie wyciągi z karty i oświadczenie o zarobkach/wyciągi z
    konta osobistego, na które wpływa wynagrodzenie.
    Jakieś sugestie, który bank ma najmniej "upierdliwą" procedurę w tym zakresie?

  • 2. Data: 2014-04-12 12:32:49
    Temat: Re: karta na oświadczenie lub przeniesienie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Apr 2014 08:37:05 +0200, mm napisał(a):
> [...]
    > konta osobistego, na które wpływa wynagrodzenie.
    > Jakieś sugestie, który bank ma najmniej "upierdliwą" procedurę w tym zakresie?

    Z zadluzeniem czy jak ?

    Nie rozumiem ludzi co chca karty/konta przenosic.
    Idziesz do dowolnego banku, zakladasz konto, skladasz wniosek o karte
    i zaswiadczenie o zatrudnieniu - i dostajesz.
    No chyba ze w BIK juz duzy kredyt wisi, zarobki male, wlasna firma
    itp.

    A stara spokojnie wypowiadasz ...

    J.

  • 3. Data: 2014-04-12 15:49:36
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [...]
    > Nie rozumiem ludzi co chca karty/konta przenosic.
    > Idziesz do dowolnego banku, zakladasz konto, skladasz wniosek o karte
    > i zaswiadczenie o zatrudnieniu - i dostajesz.

    No, świetny pomysł, zwłaszcza dla ludzi z DG czy z umowami o dzieło.
    Próbowałeś?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2014-04-12 19:49:05
    Od: mm <m...@n...com>

    J.F. pisze:

> [...]
    > i zaswiadczenie o zatrudnieniu - i dostajesz.
    > No chyba ze w BIK juz duzy kredyt wisi, zarobki male, wlasna firma

    Przeniesienie karty to jedna z opcji. Nie muszę salda spłacać, a historia w BIK
    też jest w porządku. Nie chce mi się tylko z papierami latać. Po prostu. Chcę
    tak jak kiedyś w Polbanku dostałem kartę za kartę z BZWBK. Pokazuje wyciąg, bank
    sprawdza mnie w BIK i daje nową kartę pod warunkiem wypowiedzenia starej w ciągu
    miesiąca od podpisania umowy o nową. Proste? Proste!
    Czasem łatwiej tak niż uganiać się za kadrową. Poza tym nie wszystkie działy
    płac chcą potem przez telefon potwierdzać dane z zaświadczeń, bo ustawa o
    ochronie danych osobowych itd.

    Więc nie osądzaj. Tylko wstrzymaj się z takimi "radami", które nie odnoszą się
    do pytania.

  • 5. Data: 2014-04-12 20:29:28
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-12 12:32, J.F. pisze:
    > Nie rozumiem ludzi co chca karty/konta przenosic.

    Szczególnie, iż banki same wciskają KK na podstawie historii konta.

    > Idziesz do dowolnego banku, zakladasz konto, skladasz wniosek o karte
    > i zaswiadczenie o zatrudnieniu - i dostajesz.

    Miałem kilka kart, gdy warto było je mieć. Nigdy nie dawałem
    zaświadczenia. Dziś została mi jedna, złota, też otrzymana bez
    zaświadczenia w banku, w którym nigdy nie miałem ROR czy lokat.

    > No chyba ze w BIK juz duzy kredyt wisi, zarobki male, wlasna firma
    > itp.

    Ja się raczej dziwię po co dziś komu KK...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-04-12 22:09:33
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    net...

    > Z zadluzeniem czy jak ?
    >
    > Nie rozumiem ludzi co chca karty/konta przenosic.
    > Idziesz do dowolnego banku, zakladasz konto, skladasz wniosek o karte
    > i zaswiadczenie o zatrudnieniu - i dostajesz.

    Hahahaha, no ubawiłem się. :)

  • 7. Data: 2014-04-13 19:50:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Czasem łatwiej tak niż uganiać się za kadrową. Poza tym nie wszystkie
    > działy płac chcą potem przez telefon potwierdzać dane z zaświadczeń, bo

    w takim wypadku wystarczy napisać na zaświadczenie, że TELEFONICZNIE nie
    wyrażają zgody, wtedy albo faks albo list albo bank wyśle pracownika..

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2014-04-13 20:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Apr 2014 15:49:36 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    > No, świetny pomysł, zwłaszcza dla ludzi z DG czy z umowami o dzieło.
    > Próbowałeś?

    Nie probowalem. Sami dzwonia, wciskaja, trzeba sie opedzac.

    Naprawde jest taki problem z dostaniem ?

    J.

  • 9. Data: 2014-04-13 20:29:31
    Od: mm <m...@n...com>

    RobertS pisze:

    > w takim wypadku wystarczy napisać na zaświadczenie, że TELEFONICZNIE nie
    > wyrażają zgody, wtedy albo faks albo list albo bank wyśle pracownika..

    To nie tak prosto z tymi potwierdzeniami, bo banki tną koszty i nie będą się
    "bawić". Np. Getin w takim wypadku "omija" takiego klienta - albo powierdzanie
    prze telefon, albo nic. "Procedura nie pozwala na inne niż telefoniczne
    potwierdzanie danych".

  • 10. Data: 2014-04-13 21:17:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Naprawde jest taki problem z dostaniem ?

    Problem/nie problem - jeśli za plastik chcą np. ostatnie 3 "wydruki" z kpir,
    + 2 ostatnie PITy + jakieś rachunki (!)... Swego czasu polbank ode mnie chciał
    rachunek telefoniczny + dowód jego opłacenia :D (przy karcie z limitem 5k),
    to się może odechcieć. Przedsiębiorcy nie lubią tracić czasu na takie rzeczy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl