  • 1. Data: 2014-04-11 17:56:33
    Temat: Gdzie po pożyczkę (kredyt?) zabezpieczoną hipoteką
    Od: osa <w...@p...fm>

    Cześć grupo!

    Znajomi będą potrzebować kredytu/pożyczki na pokrycie sporych,
    nieznanych jeszcze kosztów transportu medycznego zza oceanu - przyjmijmy
    100kPLN. Zabezpieczeniem ma być dom (na 99% wartość nieruchomości
    przewyższy kwotę kredytu) więc wydaje mi się, że najlepsza byłaby jakaś
    pożyczka hipoteczna (jeśli dobrze kojarzę to kredyt hip. jest na zakup,
    a pożyczka na dowolny cel z zabezpieczeniem na hipotece?). W grę wchodzi
    trzech kredytobiorców:
    1. emeryt, 75 lat - współwłaściciel nieruchomości
    2. emeryt, 68 lat - współwłaściciel nieruchomości
    3. pracujący (umowa o pracę + DG), 43 lata, kawaler

    Doradźcie jakich ofert można się spodziewać, jakie banki najlepiej
    odwiedzić. Staruszkowie upierają się, że tylko PKO BP bo tam mają konto
    i nie widzą sensu chodzić gdzie indziej. Ponoć byli już pytać o warunki
    ale wieczorem będę znać szczegóły.

    Jeśli dobrze myślę to decydująca będzie zdolność najmłodszego
    kredytobiorcy (więc kredyt maks 25 lat) a staruszkowie zapewne wg. banku
    wniosą tylko nieruchomość, a nie dochód z emerytury.

    Czy ktoś miał w ostatnim czasie "przerabiał" taki scenariusz kredytu?
    Wiem że trzeba patrzeć na oprocentowanie, marżę, ubezpieczenia,
    prowizje, dodatkowe "uproduktowienie"... ale na co zwrócić uwagę, o
    czymś zapomniałem? Ja tam z kredytami/pożyczkami - oprócz kk - nie
    miałem do czynienia więc wszelkie rady będą w cenie! Na pewno są tu
    pośrednicy finansowi (RobertS?) i inni fachowcy więc mam nadzieję, że
    uda nam się wspólnie doradzić moim znajomy którzy znaleźli się w tak
    trudnej sytuacji.

    Dzięki!