  • 61. Data: 2014-04-20 12:57:20
    Temat: Re: karta na oswiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 11:00, J.F. pisze:
    > No to dzis taka role moze pelnic KK :-)

    Nie. Tłumaczyłem już.

    > Tylko ze na wyjezdzie pewien klopot z internetem.
    > Jak ci jeszcze oprocz portfela ukradna telefon, to nawet bardzo duzy
    > :-)

    Dalej nie rozumiesz.

    > No widzisz, czyli tez sobie zakladasz spory margines, a ze mna sie
    > klocisz, jak pisze ze 1500zl limitu na KK to malo :-)
    > Przy czym glowne zastrzezenie to takie ze ten limit to praktycznie na
    > 2 miesiace trzeba liczyc.

    Nie chwyciłeś. Sednem jest zmiana "limitu" w kilka sekund - niemożliwa
    dla KK, dostępna dla KD.

    > A mnie pomagaja wyrobic limity platnosci :-P

    Brawo. Chyba zaproponuję pracodawcy, iż jednak ze swoich pieniędzy będę
    opłacał wyjazdy służbowe.

    Gratuluję.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 62. Data: 2014-04-20 13:07:03
    Temat: Re: karta na o?wiadczenie lub przeniesienie
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-20 10:46, J.F. pisze:
    > Ty za to po bankach to biegasz i promocje lapiesz :-P

    Nie zrozumiałeś.

    > placisz karta, dzieki czemu oszczedzasz na wydatkach, ktorych moglbys
    > nie miec wcale :-)

    No tak, mógłbym nie jeść.

    > Nowi klienci juz musza placic.
    > Swoja droga - oni paragony analizuja, czy zwrot jest od kwoty - tzn za
    > hotdogi i inne zakupy tez ?
    > Choc przy limicie 30 litrow to bez znaczenia :-)

    Nie analizują. Gdy kupiłem zdrapkę do telefonu na BP za 100zł to oddali
    25zł. Dla banku to zakup paliwa. Było po 5,45 czyli uznali, iż kupiłem
    18,34 litra. Oddawali pow. 3,95. Czyli do każdego dopłacili 1,50zł.

    > A kto tu mowil o karcie.
    > Raczej o tym zeby mieszkanie kupic na kredyt, mimo ze masz
    > wystarczajace oszczednosci.

    Faktycznie Ci się pomieszało. Ale bywa, iż biorąc kredyt hipoteczny bank
    wciska KK. W końcu jak zarabiać na kliencie to pełną gębą ;-)

    > Dywersyfikacja, to sie zaleca inwestorom :-)

    Powodzenia. Zwykle "zaleca" ten, kto nie inwestuje w te zalecania
    własnych środków.

    > Cos zdaje sie pisales o posiadaniu walut i codziennym sprawdzaniu
    > kursow ...

    Tak. Ale to skomplikowany temat.

    > Teraz latwo pisac, a kiedys tez byles na dorobku, a tu mieszkanie
    > trzeba, wykonczyc, kuchnie jakas miec. Pewne rzeczy moga poczekac,
    > inne nie ... kredyty tez sa dla ludzi.
    > Zreszta dzieki nim mozesz zarabiac na lokatach, wiec nie neguj :-)

    Nigdy w życiu nie miałem kredytu (wyjątek KK w czasach, gdy
    potrzebowałem ich wypukłości lub płacenia w Internecie, jeszcze
    niedostępnego debetowym). Ale masz rację - dzięki Tobie ja mam zysk na
    lokatach.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2014-04-22 00:31:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    S <a...@w...pl> writes:

    > Dlatego to kwestia wielkości. Jesteś pewien, że gdybyś trzymał na
    > karcie do spożywczaka 5x średniego paragonu to "musiałbyś za każdym
    > razem przelewać, wychodząc do sklepu"?

    Wystarczy co 5 razy. Nie mam takiego hobby.

    > Lubię mieć kontrolę nad swoimi finansami. I lubię się nimi
    > interesować. Zaś hotele opłaca mi pracodawca. Podobnie przejazdy,
    > restauracje itd.

    Żadnych własnych wyjazdów, urlopów - zupełnie nic?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2014-04-22 08:51:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 08:28:25 +0200, S napisał(a):

    > Podkreślałem, iż to 5x moich przeciętnych zakupów.

    Zalezy o jakiej kwocie mowimy - jesli przecietne zakupy to powiedzmy
    200zl, to 1000 stanowi jakas rezerwe.
    Jesli 30zl, to 150 w zasadzie nie stanowi w dzisiejszych czasach.

> [...]
    > do spożywczaka 5x średniego paragonu to "musiałbyś za każdym razem
    > przelewać, wychodząc do sklepu"? Jasne, że dla jednego to 150zł, dla

    Skoro uwazasz ze wystarcza ci 5x ... ale z drugiej strony wychodzi iz
    uwazasz ze potrzebujesz 5x, wiec przy tak malych kwotach zejscie do 4x
    jest niebezpieczne. Przypomnisz sobie ze zarowka sie spalila i papier
    sie skonczyl ... i zabraknie :-)

    J.

  • 65. Data: 2014-04-22 08:58:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 13:07:03 +0200, S napisał(a):
    > Nie zrozumiałeś.

    Zjawisko to samo - innym zarzucasz szukania promocji w sklepie,
    ty sam szukasz w bankach :-)

    > No tak, mógłbym nie jeść.

    Ale mowimy o wydatkach na konto. Placisz 10zl zl/mc, a w zasadzie nie
    placisz, wiec mowisz ze zaoszczedziles dzieki placeniu karta, podczas
    gdy moglbys w ogole nie placic :-)

    > Faktycznie Ci się pomieszało. Ale bywa, iż biorąc kredyt hipoteczny bank
    > wciska KK. W końcu jak zarabiać na kliencie to pełną gębą ;-)

    Gorzej powiem - odliczaja limity z kart od zdolnosci kredytowej.
    Pewnie po to, zeby zrezygnowac z konkurencji.

    > Tak. Ale to skomplikowany temat.

    Skomplikowany, ale taki sam - spekulacja w celu osiagniecia wiekszego
    zysku, ktora sie moze skonczyc wieksza strata.

    J.

  • 66. Data: 2014-04-22 13:36:50
    Od: S <a...@w...pl>

    > Wystarczy co 5 razy. Nie mam takiego hobby.

    Moim hobby jest mnożenie majątku, ale każdemu wedle potrzeb.

    Nie potrzeba mi do tego KK.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2014-04-22 13:37:40
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-22 08:51, J.F. pisze:
    > Zalezy o jakiej kwocie mowimy - jesli przecietne zakupy to powiedzmy
    > 200zl, to 1000 stanowi jakas rezerwe.
    > Jesli 30zl, to 150 w zasadzie nie stanowi w dzisiejszych czasach.

    Według Ciebie.

> [...]
    > uwazasz ze potrzebujesz 5x, wiec przy tak malych kwotach zejscie do 4x
    > jest niebezpieczne. Przypomnisz sobie ze zarowka sie spalila i papier

    Pas. Nie rozumiesz... nadal.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2014-04-22 13:41:44
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-22 08:58, J.F. pisze:
    > Zjawisko to samo - innym zarzucasz szukania promocji w sklepie,
    > ty sam szukasz w bankach :-)

    Różnica jest taka, iż do sklepu trzeba chodzić, a do banku nie.
    Wystarczy logowanie, czasami tylko zajrzenia na stronę banku (tudzież na
    tę grupę). A zatem bieganie po bankach trochę różni się od biegania po
    sklepach.

    > Ale mowimy o wydatkach na konto. Placisz 10zl zl/mc, a w zasadzie nie
    > placisz, wiec mowisz ze zaoszczedziles dzieki placeniu karta, podczas
    > gdy moglbys w ogole nie placic :-)

    Nie rozumiesz. Mam darmowe konto także, ale nie ma na nim profitów.

    > Gorzej powiem - odliczaja limity z kart od zdolnosci kredytowej.
    > Pewnie po to, zeby zrezygnowac z konkurencji.

    Wątpię czy ktoś to w ogóle sprawdza.

    > Skomplikowany, ale taki sam - spekulacja w celu osiagniecia wiekszego
    > zysku, ktora sie moze skonczyc wieksza strata.

    Zupełnie nie o to chodzi.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 69. Data: 2014-04-23 12:55:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości
    >Moim hobby jest mnożenie majątku, ale każdemu wedle potrzeb.

    Hobby dobre, ale przy 100 tys oszczednosci wyszukiwanie lokaty o pol %
    lepszej, przyniesie 500 zl co roku.
    Piechota nie chodzi, ale jakbys tak w w tym czasie poszukal lepszej
    pracy, to mogloby byc znacznie wiecej co miesiac :-)

    A dbanie o to, zeby na ror nie lezalo wiecej niz 150 zl, dzieki czemu
    procentuje 102 tys a nie 100, przyniesie jakies grosze, tzn pojedyncze
    zlotowki.
    A nie, przepraszam, nawet kilkadziesiat zl moze w ciagu roku
    przyniesc.

    I zupelnie nie rozumiem po co sie przy tym spierac o KK - przeciez to
    nieoprocentowany kredyt, ktory mozna ulokowac na wysoki procent :-)
    A ze wymaga pilnowania splat - takie hobby przeciez masz, ze i tak
    pilnujesz.

    Prawdziwych pieniedzy sie ludzie dorabiaja na gieldzie. Ale zeby ktos
    sie mogl tam dorobic, to ktos musi stracic (w zasadzie niekoniecznie).

    J.

  • 70. Data: 2014-04-23 12:57:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Wystarczy logowanie, czasami tylko zajrzenia na stronę banku (tudzież
    >na tę grupę). A zatem bieganie po bankach trochę różni się od

    Roznica jest tez taka ze do sklepu naprawde trzeba chodzic, chocby po
    jedzenie, wiec przy okazji mozna cos zobaczyc.
    A po stronach bankow trzeba biegac :-)

    Zreszta coraz wiecej sklepow jest internetowych.

    >Nie rozumiesz. Mam darmowe konto także, ale nie ma na nim profitów.

    Ale rachunek sie komplikuje. Sa profity, jest oplata za konto, oplata
    mozliwa do pominiecia, ale czy nalezy liczyc ze placenie KD
    zaoszczedza tych wydatkow, czy tylko same profity liczyc ?

    >Wątpię czy ktoś to w ogóle sprawdza.

    Pytaja i strasza ze odliczaja. A naprawde to pewnie nie wie nikt ...
    no moze informatycy w banku wiedza :-)

    >Zupełnie nie o to chodzi.

    No to po co sprawdzasz codziennie kursy ?

    J.