  • 41. Data: 2004-09-02 06:20:38
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > Dlaczego? Większości ludzi samochód nie jest kompletnie potrzebny,
    podobnie
    > zresztą jak jakakolwiek karta, nie tylko kredytowa.
    > Jednak wiele osób posiada jedno i drugie. Czasem decyduje o tym wygoda,
    > prestiż, chęć pochwalenia się przed znajomymi/sąsiadami ;) W obu
    wypadkach.
    > Karta nawet może być źródłem niewielkiego zarobku - w przypadku żony i
    moim
    > około 100PLN/rok.

    Jakis program lojalnosciowy np w takiej Idei ?
    Ale zeby mowic o zarobku koszty karty tez wliczyles, karta darmo nie jest ?

  • 42. Data: 2004-09-02 06:26:34
    Od: dx <d...@f...com.pl>

    > To moja musi być jakaś "inna" - 3% min.7PLN.
    > Plus oczywiście odsetki od operacji gotówkowej - u mnie nie pamiętam,
    bo nie
    > korzystam, ale pewnie około 30% w sklai roku.

    Tak sie tylko przygladam tej dyskusji i skromnie stwierdzam, ze wyplata
    gotowki KK w swietle ostatnich zmian, promocji na tym rynku wcale nie
    jest juz "samobojczym czynem desperata". KK Nowa Raiffeisen - wyplata z
    wlasnych bankomatow bez prowizji, leci oczywiscie od razu oprocentowanie
    ale...akurat tu nizsze niz oprocentowanie linii kredywtowej / debetu w
    wielu innych bankach, jak rowniez w samym Raiff. ( 19%), o dziwo - dla
    niewielkich kwot ( do kilkuste zlotych) za taka operacje mozna zaplacic
    mniej niz za wyplate gotowki karta debetowa w obcym bankomacie.
    pzdr.,
    darek

  • 43. Data: 2004-09-02 07:16:41
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Jakis program lojalnosciowy np w takiej Idei ?

    Dokładnie.

    > Ale zeby mowic o zarobku koszty karty tez wliczyles, karta darmo nie jest
    ?

    Tak - karty to 58+15+19=92

    Zobacz wątek z 28.08.2004 12:40, a mój post 30.08.004 8:47. Wynika z tego,
    ze przy płaceniu kartą 3kPLN miesięcznie i pchnięciu punktów na Allegro oraz
    opłaceniu obu kart zostaje jakieś 150PLN.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 44. Data: 2004-09-02 08:32:06
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "Jarek23", używający adresu <j...@l...pl>
    napisał:

    > Naprawdę dobry komentarz :))), ale Ci do których jest skierowany i
    > tak nie zrozumieją... szkoda.

    A ja powiem tak. Umiejetnosc wczucia sie w czyjas sytuacje jest bardzo
    pozyteczna cecha jednakze niestety obca wiekszosci ludzi. Gdybym robil to co
    mi zarzucacie notorycznie i regularnie najpewniej bym musial zwinac pod
    siebie ogon. Mnie jednak najbardziej to dziwi, ze czytajac moje wypowiedzi
    nie potrafiliscie dostrzec tego co napisalem: nie woze gipsu swoim autem
    regularnie (zrobilem to raz w zyciu), nie biegam z KK po markecie zeby za
    kogos zaplacic (na przestrzeni 5lat posiadania KK zrobilem to w sumie
    2razy) - wiec o czym tu mowa?

    Mowa tu o tym tak naprawde, ze Pan Catbert i Pan Jarek23, niewtpliwie z
    pokolenia mlodych-gniewnych, oburzaja sie na ludzi, ze kombinuja (nie
    kradna, tylko kombinuja). A dlaczego? Przypuszczam, ze 23 przy imieniu Pana
    Jarka wskazuje na jego wiek, zakladam, ze Pan Catbert jest niewiele
    starszy - to moze wskazywac na ich male doswiadczenie zyciowe. Pewnie nie
    doswiadczyli jeszcze zadnych klopotow (milosne zawody w tym wypadku mozemy
    chyba pominac), a ich ambicje ograniczaja sie sie gdzies do poziomu:
    impreza, fura i komora. Jednakze zycie bywa bardziej pogmatwane i zdarza
    sie, ze majac dom, samochod, troche lokat, dobra prace nagle trzeba zaplacic
    komus 160zl, w portfelu znajdzie sie ledwie 100 i pare drobniakow, a do
    wyplaty jest jeszcze 2dni.

    Ja w tym watku nie chcialem wykazywac, ze to co robie jest chwalebne,
    pokazalem tylko, ze jest mozliwe. Mozliwe i uwazam, ze moralnie mniej
    naganne niz wyrywanie torebek babciom pod kosciolem, a to przeciez tez jest
    metoda na "doladowanie" sobie konta niewielkimi kwotami. Ale nie chcialem
    przeciez pisac o morlanosci tylko mozliwosci - drobna roznica, tylko jak sie
    to ma do tego co wygaduja tutaj panowie Catbert i Jarek23?

    Podusmowujac: popelniacie Panowie grzech smiertelny - grzech patrzenia na
    kogos z gory i niezrozumienia. Wiecej szacunku dla ludzi prosze Panow, bo
    nie wiecie co sie Wam moze w zyciu przytrafic!

    Dla mnie EOT, bo nie zakladam, ze zrozumiecie - do tego trzeba dojrzec :)

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 45. Data: 2004-09-02 09:03:01
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/2/2004 10:32 AM, Lopez wrote:

> [...]
    wypowiedzi
    > nie potrafiliscie dostrzec tego co napisalem: nie woze gipsu swoim autem

    Nikt nie twierdzi, że robisz to regularnie - potraktowałeś zbyt
    osobiście konkretny przykład. Mnie też się zdarza wozić samochodem
    osobowym różne rzeczy,a mojej żonie to już szczególnie; woziła Matizem
    meble, ponton, materiały budowlane - natomiast nie twierdzimy, że ten
    samochód zaspokaja nasze potrzeby - po prostu na inny nie ma pieniędzy.

> [...]
    > starszy - to moze wskazywac na ich male doswiadczenie zyciowe. [...]
    > Dla mnie EOT, bo nie zakladam, ze zrozumiecie - do tego trzeba dojrzec :)

    "Pan" Catbert: 45 lat, stanowisko: prezes zarządu, 100% udziałów we
    własnej spółce, dwoje dzieci, w tym jedno pełnoletnie, własny dom, dwa
    samochody, pies, kot, mysz, królik, koń, pająki, co same przyszły.
    Karty kredytowej nie posiada, bo z poprzednią miał niemiłe doświadczenia.
    PIT, VAT, ZUS, Bilans do wglądu ;-)
    Preferencje polityczne: UPR
    Preferencje seksualne: hetero, pozostaje w sformalizowanym związku.
    Konta w Millenium, DB PBC, mBank, PKO BP SA, Pekao SA, pasywa
    przwyższają aktywa.
    Niekarany, nie toczy się postępowanie przeciwko i/lub w sprawie.

    Pzdr: Catbert

  • 46. Data: 2004-09-02 09:41:18
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > PS. Ktora KK mozna wyplacic kase za jedyne 5 PLN?

    Zależy od kwoty... ;-)
    A propos: Raiffeisen twierdzi, że ich kartą w ich bankomacie jest za darmo.
    Zobacz http://www.raiffeisen.pl/38b2cbe77599ea3a9608967bb4c
    ac7b4

    m23m

  • 47. Data: 2004-09-02 09:57:24
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Rozumiem że szukasz takich ludzi co robią zakupy za 4000 PLN tak ? :))))) No
    > bo chyba nie powiesz mi że nie możesz wypłacić z bankomatu 400 PLN na
    > drukarkę co ?
    > ... Telewizor też "wypożyczasz" na święta ?
    > Tzn. kupujesz w wigilię a 3 dni później oddajesz bo rzekomo...

    A Ty zapewne do przewiezienia tytki gipsu wynajmujesz bagażówkę,
    parkujesz tylko na strzeżonych,
    a teściową wozisz wyłącznie taksówką,
    żeby Ci przypadkiem tapicerki nie porysowała?
    [o ile masz jedno i drugie;-P]

  • 48. Data: 2004-09-02 10:02:45
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/1/2004 11:02 PM, Krzysztof K. Maj wrote:

    > A mógłbyś wyjaśnić, do potrzeb jakiego typu klienta karta kredytowa
    > jest dopasowana? Jakiej są jej zalety?
    > Bo o wadach (zresztą tylko niektórych) już mieliśmy możliwość poczytać.
    > Dla mnie sensowność używania karty kredytowej jest dosyć dyskusyjna i
    > chyba coś w tym jest, skoro banki starają się je wciskać komu się tylko
    > da.

    Karta kredytowa IMHO najlepiej odpowiada potrzebom osoby, która nie ma
    problemów z pieniędzmi - czyli nie korzysta z karty jako produktu
    kredytowego. Ewentualna wypłata gotówki (prowizja) nie boli takiej osoby
    tak bardzo, jak dyskomfort braku gotówki w konkretnej sytuacji np. braku
    mozliwości zapłaty.

    Poza oczywistymi dla każdej innej karty bankowej zaletami, zaleta karty
    kredytowej to rodzaj potwierdzenia finansowego statusu - np. wynajęcie
    samochodu bez jej posiadania często nie jest możliwe, podobnie prostsza
    bywa rezerwacja hotelu. Zalety te posiada również karta charge, w
    ogólności embosowana - jednakże kredytowa ma w ogólności nieco szerszy
    zakres działania.
    Do kart kredytowych dołączane są róznego rodzaju bonusy, np. możliwość
    preferencyjnego traktowania okaziciela na lotniskach - dla osoby o
    odpowiednim statusie majątkowym może to mieć znaczenie.

    Karta pozwala na elestyczniejsze zarządzanie osobistymi aktywami, dobra
    karta rzadziej wymaga połączenia w czasie autoryzacji, posiada większe
    limity, które nie są przydzielane dla innych.

    Większość zalet kk posiada karta charge, tak na dobrą sprawę, komuś,
    kogo na nia stac kk jest zbędna.

    Natomiast z punktu widzenia banku klient docelowy jest nieco inny, tzn.
    optymalny klient to pacjent o względnie dobrym statusie majatkowym, ale
    na granicy płynności - taki, który płaci odsetki, opłaty karne etc. a
    nie stanowi znaczącego zagrożenia niewypłacalnością.

    Jasne jest więc, że punkt widzenia klienta i banku nie pokrywaja się, a
    tym, żeby namówić grupę docelową (inną, niż ta, której potrzebom i
    mozliwościom odpowiada kk) zajmuje się dział marketingu.

    Jako potrzebę, która produkt zaspokaja rozumiem osiąganie niskiego
    kosztu zarządzania "aktywami" np. robienie zakupów.

    W tym znaczeniu nie jest porzebą np. posiadanie prestiżu za wszelką cenę
    - realizowaną np. przez bezrobotnego, który ostentacyjnie wypłaca z
    bankomatu kilka tysięcy goldem - lub okazuje go przygodnie poznanej
    kobiecie przed aktem seksualnym.

    PZdr: Catbert

  • 49. Data: 2004-09-02 10:44:23
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Karta kredytowa IMHO najlepiej odpowiada potrzebom osoby, która nie ma
    > problemów z pieniędzmi - czyli nie korzysta z karty jako produktu
    > kredytowego.

    Prawda.

    > Ewentualna wypłata gotówki (prowizja) nie boli takiej osoby
    > tak bardzo, jak dyskomfort braku gotówki w konkretnej sytuacji np. braku
    > mozliwości zapłaty.

    Zgoda, choć, ja w ciągu ostatnich 5 lat tylko raz zapłaciłem prowizję za
    wybranie gotówki z bankomatu.

> [...]
    > kredytowej to rodzaj potwierdzenia finansowego statusu - np. wynajęcie
    > samochodu bez jej posiadania często nie jest możliwe, podobnie prostsza

    Z tym statusem, to bez przesady. Bezrobotny też może posiadać kartę
    kredytową - najzupełniej legalnie.

    > Karta pozwala na elestyczniejsze zarządzanie osobistymi aktywami, dobra
    > karta rzadziej wymaga połączenia w czasie autoryzacji, posiada większe
    > limity, które nie są przydzielane dla innych.

    Też zgoda. Choć te karty są poza możliwościami znakomitej większości ludzi.

    > Większość zalet kk posiada karta charge, tak na dobrą sprawę, komuś,
    > kogo na nia stac kk jest zbędna.

    Tak, choć, ja przy okazji mogę zarobić 100-200PLN rocznie, dzięki płaceniu
    kk. I robię to, bo niby dlaczego miałbym nie zarobić tych pieniędzy. Mimo,
    że jestem w lepszej sytuacji finansowej niż 90% Polaków.

> [...]
    > na granicy płynności - taki, który płaci odsetki, opłaty karne etc. a
    > nie stanowi znaczącego zagrożenia niewypłacalnością.

    Takich "inteligentnych inaczej", to na pbb raczej nie znajdziesz ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 50. Data: 2004-09-02 11:17:50
    Od: "Artur A. Surowiec" <A...@g...pl>

    Catbert napisał w swoim mailu z Wed, 01 Sep 2004 14:35:08 +0200:

    > Nie ma w tym nic złego w sensie oceny moralnej, czy też formalnej strony
    > całej operacji.
    > Podobnie jak nie ma nic złego w wożeniu cementu w bagażniku nowego BMW.
    > Jeżeli posiadacz karty kredytowej potrzebuje gotówki to znaczy, że nabył
    > produkt niedopasowany do jego potrzeb.

    Okay, to może powiedz co byś zrobił gdybyś akurat miał tylko jeden
    samochód - nowe BMW. W Twoim domu panowie "fachowcy" układają płytki w
    łazience i potrzebują 3 worki po 25 kg cementu. I teraz wytłumacz mi
    dlaczego nie jesteś w stanie przewieźć tego cementu swoim BMW, bo ja nie
    widzę problemu.
    Nie znam bardziej "dopasowanego" produktu. Od debetu byłyby odsetki, od
    pożyczki to już w ogóle nie wspominam.
    Owszem, może i jest tak, że większość osób używa KK do tego, żeby raz na
    pare miesięcy złapać się na karę 50 PLN i zapłacić od wszystkiego 20%
    odsetek i jeszcze zrobić dobre wrażenie na kasjerce;-)
    Są dwie skrajnosci: Ci co wykożystują KK do wykołowywania *darmowej*
    pożyczki gotówkowej i Ci co żyją, żeby być dobrym klientem dla banku i
    zawsze dobierają produkty dopasowane do ich potrzeb z punktu widzena
    *banku* . W żadnej z tych postaw nie ma nic złego w sensie oceny
    moralnej, czy też formalnej strony całej operacji;-)

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec