  • 1. Data: 2004-08-31 19:24:19
    Temat: OT ZUS-> OFE
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    Czy ktoś orientuje się w zasadach pobierania przez ZUS prowizji od
    składek przekazywanych do OFE ?
    ZUS mniej więcej od 9-10 miesięcy nabrał dziwnej maniery przysyłania
    składki w dwóch bardzo nierównych częściach, przy czym większe części
    mają nagminny zwyczaj niedocierania do OFE
    Czy zatem prowizja pobierana jest jako procent od wielkości składki czy
    też dodatkowo jest jeszcze jakiś /haczyk w rodzaju % ale nie mniej x zł
    od przekazu/

    Mający bardzo złe zdanie o zusie
    Adam

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    +++++++++++++
    "To niedopuszczalne, żeby taki mały kraj jak Belgia miał być sędzią
    całego świata"
    Meir Szirit

  • 2. Data: 2004-09-01 05:26:04
    Temat: Re: OT ZUS-> OFE
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Adam S. wrote:

> [...]
    > Czy zatem prowizja pobierana jest jako procent od wielkości składki czy
    > też dodatkowo jest jeszcze jakiś /haczyk w rodzaju % ale nie mniej x zł

    Tu raczej chodzi o to, że przekazują niepełną składkę (np. 1 zł z 500
    zł) i uważają, że reszte mogą spłacić kiedy chcą, nie płacąc żadnych kar.
    To moje zdanie i obserwacje po rozmowie w ZUS.
    Chętnie jednak też poznam Wasze zdanie:
    Dlaczego ZUS przekazuje najpierw 1-2 zł, a długo później resztę ze
    składki za dany miesiąc...

    Kuba

  • 3. Data: 2004-09-01 07:40:55
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > Chętnie jednak też poznam Wasze zdanie:
    > Dlaczego ZUS przekazuje najpierw 1-2 zł, a długo później resztę ze

    Dokladnie jest tak jak mowisz. 99% polakow nie jest dzis w stanie
    zweryfikowac, czy wszystkie nalezne skladki trafily do OFE. Wierz mi, ze
    zajmuje sie tym od samego poczatku i prowadze skrupulatna rejestracje
    wszystkich czastkowych wplat na moje konto w OFE. Tylko rozbudowany arkusz
    kalkulacyjny jest w stanie wychwycic niezgodnosci. Do dzis brakuje mi na mym
    koncie wielu czastkowych platnosci. ja sobie wstawiam komentarze do kazdej
    brakujacej lub niepelnej wplaty, bo po paru miesiacach czlowiek juz by sie w
    tym pogubil. Przykladowo pare dni temu wplynela czastkowa kwota (resztowka)
    skladki z listopada 2002 roku. Ale na przyklad brakujace wplaty z
    pazdzernika, wrzesnia, lipca 2002 oraz kilka brakow z 2001 nadal nie
    wplynelo ;-)

    A teraz pomysl sobie, jak trudno policzyc odsetki karne nalezace sie tobie
    hehe. Stopy procentowe sie zmienialy caly czas w raz z nimi podstawa do
    wyliczenia odsetek karnych. Sprawa nie do wyliczenia moim zdaniem bez
    poswiecenia na to kilku tygodni siedzenia na dompem po 8 godzin dziennie.

    Ja machnalem reka na odsetki karne. Ale nadal (jeszcze hehe) pilnuje
    brakujacych wplat. 99% Polakow, ktorzy nie zajmuja sie takimi sprawami na
    codzien z pewnoscia nie bedzie w stanie udowodnic, ze czegos tam na ich
    rachunkach brakuje.

    Malin

    --

    ------

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 4. Data: 2004-09-01 09:36:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Jacek Maliszewski wrote:

    > Dokladnie jest tak jak mowisz. 99% polakow nie jest dzis w stanie
    > zweryfikowac, czy wszystkie nalezne skladki trafily do OFE.
    (...........)
> [...]
    > brakujacych wplat. 99% Polakow, ktorzy nie zajmuja sie takimi
    > sprawami na codzien z pewnoscia nie bedzie w stanie udowodnic, ze

    mi na razie tylko ta wieksza czesc skladki za luty 2004 gdzies zaginela
    a reszta jakos dotarła - tez naleze do tego 1% ktory sprawe sledzi :-)
    Wg mnie sam pomysl, żeby to ZUS przekazywał składki do OFE a nie każdy
    pracodawca bezpośrednio był do bani
    *** blad ***

  • 5. Data: 2004-09-01 09:40:09
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Wg mnie sam pomysl, żeby to ZUS przekazywał składki do OFE a nie każdy
    > pracodawca bezpośrednio był do bani

    No co ty :) Chcialbys stracic kontrole nad pieniedzmi publicznymi? jak
    przejdzie to to przez zUS to jest jakas szansa na "osad" hehe. A tak ZUS
    zaraz okazalby sie niepotrzebny.

    Malin

  • 6. Data: 2004-09-01 13:43:06
    Od: SIM <x...@p...pl>

    Jacek Maliszewski wrote:

> [...]
    > brakujacej lub niepelnej wplaty, bo po paru miesiacach czlowiek juz by sie w

    ;-)
    Ja to nawet mam standardowe pismo do ZUS na kompie i wysyłam im prawie
    co miesiąc. Dodtakowo zawsze żądam wykazu składek za ostatni rok. Pomaga
    - na razie mam wszystko (poza ostatnim miesiącem naturalnie - z niego
    dostałem 1,03 zł). Zaczyna się już nawet zdarzać, że przekazują wszystko
    - może w systemie jest opcja "upierdliwy klient - przelewać składki" ;)

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 7. Data: 2004-09-02 19:14:10
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 01 Sep 2004 15:43:06 +0200, SIM <x...@p...pl> wrote:

> [...]
    >dostałem 1,03 zł). Zaczyna się już nawet zdarzać, że przekazują wszystko
    > - może w systemie jest opcja "upierdliwy klient - przelewać składki" ;)

    ja od 3 miesiecy dostaje skladki w 2 czesciach, przy czym druga
    (wieksza) czesc rowno w tydzien po pierwszej. moze prokom wlaczyl
    jakas ukryta funkcje :)
    a tak w ogole to dotad milczalem cierpliwie i czekalem az sie sami
    odnajda, ale chyba zaczne w koncu pisac reklamacje na ukradzione
    skladki - od roku 2000 poczynajac i co rok jakies braki.
    i jeszcze na ostatnia informacje za rok 2002 o skladkach u nich - tu
    nie uwzglednili mi nawet takich wplat, ktore przelali do OFE, czyli
    takich, ktore prawidlowo zidentyfikowali.
    Smiem twierdzic, ze ZUS to najbardziej zlodziejska instytucja w
    Polsce.

    G.

  • 8. Data: 2004-09-02 20:31:53
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    > Smiem twierdzic, ze ZUS to najbardziej zlodziejska instytucja w
    > Polsce.

    Ja jestem tego pewny juz od wielu wielu lat :)

    Malin