  • 1. Data: 2004-08-31 23:25:23
    Temat: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    jak wyplacic bez odsetek kredytowka..

    czy da sie zrobic tak:

    - kupuje cos w sklepie placac kredytowka np. za 500 pln bo taki mam
    max.limit na transakcje bezgotowke (Electronem mbanku)

    - za 5 minut oddaje towar i mowie ze nie chce juz go

    - nastepuje zwrot na karte ( czyli kasa wpada na ekonto?- bo zwroty na
    ekarte trafiaja na ekonto)

    - wyplacam debetowka do ekonta w bankomacie Euronetu

    czy to przejdzie? :) nie testowalem tego i moje rozwazania sa czysto
    teoretyczne.

  • 2. Data: 2004-09-01 06:02:56
    Temat: Re: jak wyplacic bez odsetek kredytowka..
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2004 01:25:23 +0200, LuK naskrobał(a):

> [...]
    >
    > - wyplacam debetowka do ekonta w bankomacie Euronetu
    >
    > czy to przejdzie? :) nie testowalem tego i moje rozwazania sa czysto

    nie przejdzie z 2 powodów:
    1. Nie można po prostu zwracać towaru o ile nie był kupiony na odległość.
    2. Zazwyczaj w przypadku kart sprzedawcy informują, że obciążenie zostanie
    usunięte przez bank i oni nie wydają kasy. (nie wiem na ile to prawne)

    Ostatnio słyszałem na grupie jak gość kupując piwo i płacąć kartą musiał
    zapłacić za butelki gotówka żeby nie mógł kaucji od razu mieć w kieszeni.
    :)

    btw: jak chcesz mieć kasę to po prostu idz do kasyna pograj za pare zł na
    automatach i wymień żetony sprowrotem w kasie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-01 07:24:15
    Od: "JaKi" <j...@j...pl>

    Użytkownik "LuK" <f...@N...pl> napisał w wiadomości

    > - za 5 minut oddaje towar i mowie ze nie chce juz go
    >
    > - nastepuje zwrot na karte ( czyli kasa wpada na ekonto?- bo zwroty na
    > ekarte trafiaja na ekonto)

    kasa wpływa na rachunek karty

    ---
    JaKi

  • 4. Data: 2004-09-01 07:44:51
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > nie przejdzie z 2 powodów:
    > 1. Nie można po prostu zwracać towaru o ile nie był kupiony na odległość.

    Nie jest ważne czy można, tylko czy się da. A da się. Ja zawsze gdy kupuję
    coś droższego (telewizor, pralka, sprzęt do kuchni, itd.), pytam czy mógłbym
    zwrócić w ciągu kilku dni towar. W 80% odpowiedź brzmi tak, ale nie
    uszkodzony, oryginalne opakowanie, paragon, itd.

    > 2. Zazwyczaj w przypadku kart sprzedawcy informują, że obciążenie zostanie
    > usunięte przez bank i oni nie wydają kasy. (nie wiem na ile to prawne)

    Pisałem o tym tu ze 2-3 lata temu. Zwracałem w Niemczech kupione Sennheisery
    po weekendzie testowania. Kupione na charge'ową EC PekaoSA (to chyba kiedyś
    się "Chopin" nazywało?). Charge to nie kredytówka, ale też pieniążki też
    miałem w ręce choć z konta były zabierane chyba 5 dnia następnego miesiąca.
    Mógłbym chyba jeszcze dokopać się do wyciągów z tej karty i konta.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 5. Data: 2004-09-01 10:07:14
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    > kasa wpływa na rachunek karty

    no to po zawodach, ale zawsze mozna pojechac z kims z rodziny na wieksze
    zakupy i zaplacic swoja karta( i odebrac gotowke od kogos z rodziny za te
    zakupy)

  • 6. Data: 2004-09-01 10:54:30
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "LuK", używający adresu <f...@N...pl>
    napisał:

    > no to po zawodach, ale zawsze mozna pojechac z kims z rodziny na
    > wieksze zakupy i zaplacic swoja karta( i odebrac gotowke od kogos z
    > rodziny za te zakupy)

    Jak potrzebujesz jakiejs nie wielkiej kwoty, np. 50-100zl to wybierz sie do
    hipermarketu i czatuj na klientow z naladowanym wozkiem. Kiedy podchodza do
    kasy wystarczy zapytac: "Czy placi Pani/Pan gotowka i czy moge za Pania/Pana
    zaplacic 50zl karta, zeby od Pani/Pana dostac 50zl w gotowce?" - mozesz
    jeszcze wyjasnic niewydeukowanym, ze wyplacanie gotowki z bankomatu karta
    kredytowa jest nieoplacalne i powinno sie zawsze udac. Ja z tym nie mialem
    nigdy problemow, a juz tak zrobilem kilka razy.

    Aha, w kasach hipermarketow da sie zaplacic za rachunek czesc gotowka a
    czesc karta - to tylko zalezy od dobrej woli kasjerki.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2004-09-01 10:54:37
    Od: "Jarek23" <J...@l...pl>

    > no to po zawodach, ale zawsze mozna pojechac z kims z rodziny na wieksze
    > zakupy i zaplacic swoja karta( i odebrac gotowke od kogos z rodziny za te
    > zakupy)

    Powinieneś się leczyć....

    pzd
    Jarek23

  • 8. Data: 2004-09-01 11:32:43
    Od: "Jarek23" <J...@l...pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ch49ks$9up$1@news.onet.pl...
> [...]

    > kredytowa jest nieoplacalne i powinno sie zawsze udac. Ja z tym nie mialem
    > nigdy problemow, a juz tak zrobilem kilka razy.

    Normalnie brak mi słów.....

    pzd
    Jarek23

  • 9. Data: 2004-09-01 11:42:05
    Od: "Al501" <a...@i...net.pl>

    >Użytkownik "LuK" <f...@N...pl> napisał w wiadomości
    >news:ch470f$58u$1@inews.gazeta.pl. ..

    >Powinieneś się leczyć....
    >
    >pzd
    >Jarek23

    Sposób sprawdzony to tak jak kolega opisywal w pierwszym przypadku,ale zmiana
    karty jest potrzebna przy zwrocie, ja tak zrobilem w Ikea ona zaplacila karta
    ale nie chcialo jej sie isc zeby zwrocic towar wiec ja poszedlem do zwrotow
    wyjasnilem kobiecie "zona chora ulegla wczoraj wypadkowi... bla bla mam jej
    karte ale nie moge sie przeciez podpisac za nia" wiec dalem jej electrona
    debetowego i po sprawie, pieniadze na koncie w ciagu dwoch dni, inna sytuacja
    Nosal w Zakopanem tam uzywali POSow Pekao i PolCardu jednoczesnie kaucja za
    karnet na wyciag płacony w Pekao zwrot przez PolCard szybciej był zwrot ale to
    kredytówka więc zarobek żaden
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2004-09-01 11:43:18
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    > Powinieneś się leczyć....

    chyba jestes idiota. przyklad : brat chce kupic drukarke a ja potrzebuje
    gotowki pilnie. ja place karta a brat oddaje mi gotowke. ciezko zrozumiec?