  • 1. Data: 2007-03-29 17:19:25
    Temat: Zlodzieje korzystaja z kart w Internecie a klient placi - Inteligo
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Dla tych, ktorzy uwazaja, ze im tansza karta tym lepsza.

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Niestety po raz kolejny okazuje sie, ze w niektorych bankach
    w razie klopotow klinet musi placic a bank ma gleboko
    'w powazaniu' klienta.
    Podobny przypadek byl niedawno w Raiffeisen a teraz
    Inteligo (PKO BP).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2007-03-29 18:09:57
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > w razie klopotow klinet musi placic a bank ma gleboko
    > 'w powazaniu' klienta.
    > Podobny przypadek byl niedawno w Raiffeisen a teraz

    Dlatego uzywam tylko kart z virtualnymi numerami, gdzie nikt nieupowazniony nie
    wezmie sobie kasy :D

    No i pod koniec waznosci karty, zawsze ja zastrzegam, nie chce wznowienia z tym
    samym numerem, a inna data! Ludziska, tez to robcie, a nie wciskaja wam karte z
    tym samym numerem.

  • 3. Data: 2007-03-29 18:56:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin" <k...@k...de> writes:

> [...]

    > w razie klopotow klinet musi placic a bank ma gleboko
    > 'w powazaniu' klienta.
    > Podobny przypadek byl niedawno w Raiffeisen a teraz

    Mam nadzieję, że ten klient nie odpuści i poda bank do sądu.

    Przecież to są kpiny. "Prawidłowe podanie danych wymaganych przy
    transakcji wskazuje na udostępnienie ich przez posiadacza karty
    osobom trzecim lub na niedochowanie należytej staranności przy ich
    przechowywaniu."

    K...a ich mać. Przecięż te dane są udostępniane każdemu kelnerowi czy
    kasjerce przy każdej operacji kartą. Gdyby się ich nie udostępniało,
    to żadnej karty nie można byłoby użyć wcale.

    MJ

  • 4. Data: 2007-03-29 20:33:49
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Marcin wrote:
    > Witam
    >
    > Dla tych, ktorzy uwazaja, ze im tansza karta tym lepsza.
    >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Było prędzej na grupie niż w rzepie :)
    Moim zdaniem zawalił tutaj ewidentnie bank i karta tania/droga ma tutaj,
    że tak powiem drugorzędne znaczenie.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-03-29 20:41:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Było prędzej na grupie niż w rzepie :)

    No tak, ale teraz przeszlo jeszcze jeden obrot wiecej - odpowiedz
    (kuriozalna) banku na interwencje prasowa.

    MJ

  • 6. Data: 2007-03-29 21:02:53
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Michal Jankowski wrote:

    > No tak, ale teraz przeszlo jeszcze jeden obrot wiecej - odpowiedz
    > (kuriozalna) banku na interwencje prasowa.

    Postawa banku jest kuriozalna od samego początku! Gdyby to była kk to
    pewnie szybko by zrobili cofkę, a tak co tam, nie nasze pieniądze :/

    PS Nawet jak przepraszają za sugestie:

    "Sugestia zawarta w piśmie z banku, aby klient skontaktował się z
    pośrednikiem w transakcji, była niefortunna i przepraszamy za to. Osobie
    piszącej pismo chodziło wyłącznie o to, że bank wyczerpał procedurę
    reklamacyjną i jego decyzja odmowna jest ostateczna."

    To i tak wychodzi, że chcieli dobrze tylko źle napisali. Jak to mówiła
    Balcerkowa - To granda!.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 7. Data: 2007-03-29 21:26:04
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marcin napisał(a):

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Mimo całej mojej dotychczasowej ogromnej sympatii do Inteligo, muszę
    stwierdzić, że ta wypowiedź rzecznika PKO BP mnie zaszokowała.

    Dane w postaci:
    - numeru karty
    - kodu CVV2
    - daty ważności karty
    - imienia i nazwiska posiadacza
    są znane KAŻDEMU kasjerowi, któremu przekazuje się kartę celem dokonania
    transakcji.

    Szanowny Panie Rzeczniku - czy w związku z tym jestem zobowiązany do
    zastrzegania karty po każdej dokonanej płatności w sklepie, w związku z
    tym, iż niewłaściwie zabezpieczyłem dane potrzebne do dokonania
    transakcji przez internet?

  • 8. Data: 2007-03-29 22:03:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-29 23:02, Bartosz 'bart' Nowakowski stwierdził, że:
    > Postawa banku jest kuriozalna od samego początku! Gdyby to była kk to
    > pewnie szybko by zrobili cofkę, a tak co tam, nie nasze pieniądze :/

    Pewnie masz rację, ale po chargebacku mogliby, odrzucając reklamację,
    ponownie obciążyć kartę, co mogłoby spowodować przekroczenie limitu, a w
    następstwie karę za to, wypowiedzenie umowy, BTE itp. itd.
    Faktem jest, że wytłumaczenie banku jest co najmniej śmieszne. IMHO
    sprawa spokojnie do wygrania przed sądem i tam powinno się ją skierować.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2007-03-30 06:21:14
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Marcin wrote:
    > Dla tych, ktorzy uwazaja, ze im tansza karta tym lepsza.

    I niech ktos jeszcze teraz powie, ze debetowa karta podpieta pod rachunek to
    jest fajna sprawa.

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-03-30 06:51:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

> [...]
    > zastrzegania karty po każdej dokonanej płatności w sklepie, w związku
    > z tym, iż niewłaściwie zabezpieczyłem dane potrzebne do dokonania

    Sprawa jest tak kuriozalna, ze zaczynam podejrzewac, ze jest jakies
    drugie dno, ktore powoduje, ze bank czuje sie bezpieczniej w tym
    konkretnym sporze z tym konkretnym klientem, a ktore bank przed nami
    ukrywa.

    Moze, powiedzmy, ta karta nie byla do tej pory nigdy uzyta w zadnej
    innej transakcji, zatem argumentu, ze 100 kasjerow i kelnerow zna te
    dane, w sądzie nie bedzie mozna podniesc?

    No nie wiem, to jest tak absurdalne, ze mózg się broni przed
    odczytaniem wypowiedzi rzecznika dosłownie.

    MJ