  • 11. Data: 2007-03-30 07:05:08
    Temat: Re: Zlodzieje korzystaja z kart w Internecie a klient placi - Inteligo
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Mithos napisał(a):

    > I niech ktos jeszcze teraz powie, ze debetowa karta podpieta pod
    > rachunek to jest fajna sprawa.

    A co za różnica, w przypadku kredytowej bank zażąda spłaty i ma nawet
    podpisaną przez klienta klauzulę BTE. Tylko, że zapłacisz kilka dni
    później...

  • 12. Data: 2007-03-30 07:09:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Moze, powiedzmy, ta karta nie byla do tej pory nigdy uzyta w zadnej
    > innej transakcji, zatem argumentu, ze 100 kasjerow i kelnerow zna te
    > dane, w sądzie nie bedzie mozna podniesc?

    Więc ja bynajmniej nie stoję po stronie "poszkodowanego", bo nie mam
    pojęcia, czy to faktycznie poszkodowany, czy może zwykły oszust. Tutaj
    na grupie tego nie rozstrzygniemy.

    Nie zmienia to faktu, że wypowiedź rzecznika mrozi krew w żyłach..

  • 13. Data: 2007-03-30 08:22:03
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Wojciech Nawara wrote:
    > A co za różnica, w przypadku kredytowej bank zażąda spłaty i ma nawet
    > podpisaną przez klienta klauzulę BTE. Tylko, że zapłacisz kilka dni
    > później...

    Zalezy w jakim banku. W niektorych nie zaplace nic.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2007-03-30 08:36:32
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Mithos napisał(a):

    > Zalezy w jakim banku. W niektorych nie zaplace nic.

    Mam wrażenie, że mówimy o dwóch różnych systemach walutowych. Jeżeli
    bank podchodzi do reklamacji "przyjaźnie" to odda Ci pieniądze i z
    debetówki i z kredytówki, bo to nie ma żadnego znaczenia dla
    rozstrzygnięcia reklamacji. Jeżeli się uprze i nie uzna reklamacji, to i
    tak będziesz w plecy, niezależnie czy masz debetówkę, czy kredytówkę.

    Pozwalam sobie stwierdzić zatem, że chciałeś napisać, iż trzeba mieć
    kartę (jakąkolwiek) w banku, który pozytywnie rozpatruje reklamacje
    dotyczące fraudów.

  • 15. Data: 2007-03-30 08:53:54
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Mithos"

    > I niech ktos jeszcze teraz powie, ze debetowa karta podpieta pod
    > rachunek to jest fajna sprawa.

    akurat VE Inteligo do placenia jest jest fajna, tylko ze ze ja jej
    używam:
    - tylko do płacenia w internecie (lub czasem bankomat PKOBP)
    - kod CVV2 mam zamazany/wydrapany - to dotyczy wszystkich kart
    - saldo na subkoncie związanym z kartą mam ok. 200 zl, resztę na innym
    (bez karty)
    *** blad ***

  • 16. Data: 2007-03-31 10:50:02
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

> [...]
    9/pieniadze_a_4.html

    > ... ta wypowiedź rzecznika PKO BP mnie zaszokowała.
    >
    > Dane w postaci:
    > - numeru karty
    > - kodu CVV2
    > - daty ważności karty
    > - imienia i nazwiska posiadacza
    > są znane KAŻDEMU kasjerowi, któremu przekazuje się kartę celem
    > dokonania transakcji.
    >
    > Szanowny Panie Rzeczniku - czy w związku z tym jestem zobowiązany do
    > zastrzegania karty po każdej dokonanej płatności w sklepie, w związku
    > z tym, iż niewłaściwie zabezpieczyłem dane potrzebne do dokonania
    > transakcji przez internet?

    Mozna tak powiedzieć. Ja te dane zamazałem na czarno - każdy może to
    zrobić.
    Nikt klienta nie zwalnia od myslenia.
    Leszek

  • 17. Data: 2007-03-31 10:53:38
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Leszek napisał(a):

    > Mozna tak powiedzieć. Ja te dane zamazałem na czarno - każdy może to
    > zrobić.
    > Nikt klienta nie zwalnia od myslenia.

    Zamazałeś numer karty, CVV2, datę ważności i imię i nazwisko? Moje
    gratulacje.

  • 18. Data: 2007-03-31 12:14:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Marcin napisał(a):

    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/pieniadze_07032
    9/pieniadze_a_4.html

    Najpierw cytat:

    ***
    Odpowiedź banku:
    Bank dołożył wszelkich starań w celu sprawdzenia okoliczności
    transakcji. Nie ustalono żadnych faktów, które mogłyby świadczyć o tym,
    że transakcja była przeprowadzona przez osobę nieupoważnioną. Prawidłowe
    podanie danych wymaganych przy transakcji wskazuje na udostępnienie ich
    przez posiadacza karty osobom trzecim lub na niedochowanie należytej
    staranności przy ich przechowywaniu.
    W wyniku naszego dochodzenia stwierdziliśmy, że transakcja została
    poprawnie autoryzowana, co oznacza, że osoba dokonująca operacji
    dysponowała takimi danymi jak: numer karty, data ważności oraz kod CVV2.
    Ponadto prawidłowo zostało podane imię i nazwisko właściciela karty.
    Bank ustalił także, że w czasie dokonywania transakcji karta nie była
    zastrzeżona ani zablokowana i że były odpowiednie środki na rachunku na
    pokrycie operacji. Jeśli chodzi o adres, chciałbym poinformować, że jego
    podanie nie jest wymagane przy autoryzacji transakcji. Chcę także
    zauważyć, że klient nie zgłosił reklamacji dotyczącej naruszenia
    przesyłki zawierającej kartę Visa Electron.
    (...)
    Marek Kłuciński, rzecznik prasowy PKO BP
    ***

    I moje kolejne pytanie do Pana Rzecznika, ściśle związane z poprzednim:

    Uprzejmie poproszę o wskazanie, który punkt umowy lub regulaminu
    nakazuje posiadaczowi karty VE Inteligo utrzymywanie w tajemnicy numeru
    karty, daty ważności karty, imienia i nazwiska posiadacza oraz kodu CVV2.

    Co innego przekazanie samej karty i/lub kodu PIN - na to już jest
    odpowiedni paragraf w regulaminie.

    Z całą powagą podkreślam - zgodnie z umową klient NIE JEST zobowiązany
    do utrzymywania następujących danych w tajemnicy:
    - numeru karty
    - numeru CVV2
    - daty ważności karty
    - imienia i nazwiska posiadacza

    Więc o jakim niedochowaniu należytej staranności mówimy?

    http://www.inteligo.pl/infosite/oferta_dla_ciebie_re
    gulamin.htm

    Mam nieodpartą chęć wysłania do Inteligo pisemnego oświadczenia
    zawierającego informacje o tym, że od dnia wydania karty udostępniłem
    dane potrzebne do wykonania transakcji zdalnej X osobom, gdzie X=ilość
    wykonanych transakcji (prócz operacji bankomatowych).

    Z całym szacunkiem, ale ta wypowiedź rzecznika naprawdę poraża.
    I ponownie zaznaczam, że nie stoję po niczyjej stronie i nie wiem, czy
    klient jest faktycznie poszkodowany, czy jest oszustem. Odnoszę się
    tylko do tego irracjonalnego fragmentu argumentacji.

  • 19. Data: 2007-03-31 19:33:20
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Zamazałeś numer karty, CVV2, datę ważności i imię i nazwisko? Moje
    > gratulacje.

    Gratuluje polotu! Zamazałem CVV - bez tego kasjer (do którego pije
    rzecznik) nie użyje karty do transakcji internetowych - mając nawet
    wszystkie inne dane. Myśleć trzeba i czytać ze zrozumieniem.
    Leszek

  • 20. Data: 2007-03-31 19:48:01
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Gratuluje polotu! Zamazałem CVV - bez tego kasjer (do którego pije
    > rzecznik) nie użyje karty do transakcji internetowych

    Gratuluję dobrego samopoczucia, CVV do transakcji internetowych
    tylko bywa potrzebny, a jeśli już jest potrzebny, to bywa że dowolny...