  • 31. Data: 2021-10-12 07:45:22
    Temat: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 października 2021 o 00:07:29 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Pisałem wcześniej. Ustawowe ograniczenie 4*lombard.

    Raczej już tylko umowne.
    Inna sprawa, jak wysoką masz marżę do tej pożyczki?

  • 32. Data: 2021-10-12 08:14:53
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Raczej już tylko umowne.
    > Inna sprawa, jak wysoką masz marżę do tej pożyczki?

    tylko pożyczki hipo nie bazują na stopie lombardowej, cały czas to wibor
    + marża

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 33. Data: 2021-10-12 09:49:43
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 12 października 2021 o 08:14:55 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > tylko pożyczki hipo nie bazują na stopie lombardowej, cały czas to wibor
    > + marża

    A skąd wiesz, że "nie bazują"? Nie wolno czy co?
    Może jego akurat bazuje?

    Oczywiście pewnie nie bazuje, zapewne ma wibor+marża - ale przecież wyraźnie napisał,
    że 4*lombard to jest _górne_ograniczenie_oprocentowania_.
    Nie _oprocentowanie_ tylko _górne_ograniczenie_oprocentowania_.
    Czyli że oprocentowanie wynosi wibor+marża - chyba że ten wibor+marża jest wyższy od
    aktualnej stopy lombardowej*4 - to wtedy oprocentowanie wynosi stopa lombardowa*4.

    Dlatego pytam, jak wysoką ma tą marżę do pożyczki hipo - bo w sumie przy
    lombardowej*4=2% nie dziwię się, że ograniczenie zadziałało, bo i zwykły hipo tańszy
    niż 2% bardzo trudno dostać, ale przy lombardowej*4=4 to już ta marża wydaje się
    spora - choć może i taka jest, pożyczki hipo kosztują obecnie koło 5% - przy bardzo
    niskim wibor.

  • 34. Data: 2021-10-12 12:00:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 12.10.2021 08:14 you wrote:

    > tylko pożyczki hipo nie bazują na stopie lombardowej, cały czas to
    > wibor + marża

    No jak nie jak tak :-).
    Marża 3,8 + WIBOR 6M. Ustawowe ograniczenie 4%. Oprocentowanie pożyczki
    4%.

    --
    Pete

  • 35. Data: 2021-10-12 14:04:22
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.10.2021 o 12:00, Pete pisze:

    > No jak nie jak tak :-).
    > Marża 3,8 + WIBOR 6M. Ustawowe ograniczenie 4%. Oprocentowanie pożyczki
    > 4%.

    która ustawa ogranicza oprocentowanie pożyczki hipo do 4%?

    to nie jest kredyt konsumencki

    najtańsza obecnie pożyczka hipo to 3,39 + wibor 3M
    a opcja najdroższa 5,6 + wibor 3M czyli 6,25%

  • 36. Data: 2021-10-12 17:02:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 12.10.2021 14:04 you wrote:

    > która ustawa ogranicza oprocentowanie pożyczki hipo do 4%?

    Ta sama co teraz ale w poprzednim brzmieniu.

    > to nie jest kredyt konsumencki

    A dlaczego nie?

    > najtańsza obecnie pożyczka hipo to 3,39 + wibor 3M a opcja
    > najdroższa 5,6 + wibor 3M czyli 6,25%

    Miałbym się refinansować, czy co?
    Zostały mi 4 lata, chyba się pomęczę.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2021-10-12 19:41:19
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.10.2021 o 17:02, Pete pisze:

    > Ta sama co teraz ale w poprzednim brzmieniu.
    czyli która?
    podpowiadam: nie ma takiego ograniczenia

    > A dlaczego nie?
    masz definicję w ustawie o kredycie konsumenckim (NIE dotyczy kredytów
    zabezpieczonych), dodatkowo jest wzór na max oprocentowanie kredytu
    konsumenckiego i nie ma w nim słowa o stopie lombardowej, jest jedynie
    referancyjna:

    2x (st. referencyjna + 3,5) co daje obecnie 8% dla wszelkich gotówek,
    KK, limitów itp...

    > Miałbym się refinansować, czy co?
    > Zostały mi 4 lata, chyba się pomęczę.

    skoro masz oprocentowanie 4% to po co refinansować?
    1. 4 lata to krótko (no chyba, że mówimy o jakiś milionach),
    2. masz 4% a min. pożyczka kosztuje już powyżej tej wartości + koszty
    wyceny, opłaty sądowe...sensu nie ma

  • 38. Data: 2021-10-12 23:22:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 12.10.2021 19:41 you wrote:

    > czyli która? podpowiadam: nie ma takiego ograniczenia

    Jest.
    Kodeks cywilny. Art. 359.

> [...]
    > kredytów zabezpieczonych), dodatkowo jest wzór na max oprocentowanie
    > kredytu konsumenckiego i nie ma w nim słowa o stopie lombardowej,

    KC z okolic 2015r.
    Dodatkowo maksymalne odsetki wpisane do umowy.

    > 2x (st. referencyjna + 3,5) co daje obecnie 8% dla wszelkich
    > gotówek, KK, limitów itp...

    Teraz tak. Wcześniej obowiązywały inne limity

> [...]
    > krótko (no chyba, że mówimy o jakiś milionach), 2. masz 4% a min.
    > pożyczka kosztuje już powyżej tej wartości + koszty wyceny, opłaty

    Dlatego się dziwiłem, że podajesz aktualne oferty w odpowiedzi na moje
    3,8 marży.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2021-10-13 10:03:25
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 12.10.2021 o 23:22, Pete pisze:

    > Jest.
    > Kodeks cywilny. Art. 359.

    nie ma tutaj zastosowania, gdyż:
    w umowie z bankiem odsetki są określone

    . Maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności prawnej nie
    może w stosunku rocznym przekraczać dwukrotności wysokości odsetek
    ustawowych (odsetki maksymalne).

    czyli obecnie 8%

    > Dlatego się dziwiłem, że podajesz aktualne oferty w odpowiedzi na moje
    > 3,8 marży.

    napisałeś, że max oprocentowanie to 4% a to nie jest prawda, gdyż 8 i na
    dowód tego aktualne oferty, nie twierdziłem, że refinansowanie musi być
    opłacalne...

  • 40. Data: 2021-10-13 13:11:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 13.10.2021 10:03 you wrote:

    > nie ma tutaj zastosowania, gdyż: w umowie z bankiem odsetki są
    > określone

    Czy maksymalne odsetki są określane w umowie z bankiem?

    Czy oprocentowanie pożyczki hipotecznej może wynosić na dzisiaj np 13%?

    > . Maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności prawnej nie
    > może w stosunku rocznym przekraczać dwukrotności wysokości odsetek
    > ustawowych (odsetki maksymalne). czyli obecnie 8%

    Do 1.1.2016 odsetki maksymalne określone były przez 4*lombard.
    I umowy przed tym terminem miały wpisane takie odsetki maksymalne.

    Dlatego nadal jest to 4% a nie 8%.

    > napisałeś, że max oprocentowanie to 4% a to nie jest prawda, gdyż 8

    Więc delikatnie mówiąc, mijasz się z prawdą.
    Mam ci pokazać zrzut ekranu że u mnie jest to aktualnie 4% żebyś
    uwierzył?

    > i na dowód tego aktualne oferty, nie twierdziłem, że refinansowanie
    > musi być opłacalne...

    Co mają aktualne oferty do umów zawartych w przeszłości?

    --
    Pete